zaterdag 10 september 2016

BIG ASS KOREA HAUL

You guys, eindelijk is-ie er dan: de Korea haul! Ik was deze vakantie 10 dagen in Seoul. Deze stad is echt superleuk om heen te gaan als je houdt van een mix van historie en moderne cultuur: in de stad wisselen paleizen, tempels en shoppingmalls elkaar af. Je kunt er dus niet alleen cultuur snuiven maar ook heel goed shoppen! Zoals je aan de foto hierboven kunt zien is dat bij mij zeker gelukt!

Wat mij erg is opgevallen is dat inn Korea de stijl van make-up heel anders is dan in de meeste westerse landen. De gemiddelde make-up look is heel basic, waarbij vooral wordt gefocust op een mooie, glanzende huid. Foundations hebben daarom bijna altijd een dewy finish. Heftig contouren en highlighten wordt niet gedaan; ze gebruiken blush op de appeltjes van de wangen en contour langs de kaaklijn (een V-vormig gezicht is gewild in Korea) en neus. Oogmake-up is minimaal en bestaat meestal uit een lichte shimmery of glitterige oogschaduw. De meeste oogschaduw is ook vrij slecht gepigmenteerd, omdat Koreaanse vrouwen meer van de subtiele looks zijn. Voor de lippen worden er heel veel lip tints/stains gebruikt, die aangebracht worden in een overloop van donker (binnenkant) naar licht (buitenkant). Ik heb nauwelijks meiden gezien die compleet ingevulde of omlijnde lippen hadden. Wenkbrauwen hebben bijna bijna nooit een 'arch' maar zijn zo recht mogelijk. Over het algemeen is de make-up look in Korea veel meer schattig dan sexy. Vrouwen streven naar een jonge uitstraling, terwijl in de westerse landen een 'volwassen' look veel meer in trek is.
Door deze verschillen in make-up stijlen is de make-up die te koop is in Korea ook anders dan in Nederland. Jullie begrijpen, daar moest ik wat van meenemen! De make-up in Korea is over het algemeen van goede kwaliteit en bevat vaak wat betere ingrediënten dan westerse make-up. Het enige minpunt is dat Koreaanse make-up niet compleet dierproefvrij is, iets wat ik echt heel erg vervelend vind, aangezien ik super tevreden ben over de producten. Sommige merken zijn dierproefvrij maar exporteren wel naar China, terwijl bij andere merken compleet onduidelijk is of ze op dieren testen (hier kun je iets meer info vinden). In 2018 gaat er een wet in waardoor alle cosmetica in Korea dierproefvrij moet zijn, maar tot die tijd is het niet guilt-free shoppen helaas (en dan is het maar de vraag of China tegen die tijd nog dierproeven verplicht).
En nu, de haul! Ik heb de producten die je hierboven ziet in een aantal categorieën verdeeld. Ik heb nog geen uitgebreide foto's, ik ben van plan de producten apart of in groepjes te reviewen. Als je iets ziet wat je heel interessant lijkt, laat het me weten, dan zal ik daar in een apart artikel meer aandacht aan wijden!

Basis/Primer

Ik heb twee primer-achtige producten meegenomen. De linker is een echte primer, de Etude House Face Blur. De Clio Kill Protection Perfect Sun Cream is een zonnebrandcrème voor het gezicht (met een nogal aparte naam). Van de zonnebrand heb ik er twee, het was 1+1 gratis. Score!

Cushion foundations

Verreweg het meest bekende Koreaanse make-up product is de cushion foundation: in essentie een spons volgezogen met foundation die je aanbrengt met een puff. Ik ben van plan een apart artikel te schrijven dat zich volledig focust op cushion foundations, stay tuned dus! Tot nu toe heb ik er drie getest; de A'Pieu Air Fit XP, die in de superschattige LE Rilakkuma verpakking linksboven zit; de Clio Kill Cover Ampoule Founwear; en de Pony Effect Everlasting Cushion (die als het goed is wél helemaal dierproefvrij is!). De andere twee in doosjes moet ik nog testen!


Foundation/Concealer

Naast de cushion foundations heb ik nog één vloeibare foundation en een aantal concealers meegenomen. De Etude House Big Cover Concealer BB is een BB cream die heel goed zou moeten dekken. De bijbehorende Cushion Concealer heeft een applicator die me een beetje doet denken aan de welbekende Maybelline Age Rewind concealer. Deze producten heb ik nog niet getest. De Skinfood Salmon Darkcircle Concealer Cream (rechtsboven in het fancy potje) is een zalmkleurige concealer die goed zou moeten werken tegen donkere kringen. De Clio Kill Cover Pro Artist Liquid Concealer (ik zie een thema in de namen van Clio) is één van de meest populaire concealers. Ik kocht hem in een kit waarbij je de twee potloden ernaast gratis kreeg (Brightening & Concealing).

Overige gezichtsproducten

Naast al het foundation- en concealergeweld kocht ik ook nog 4 andere gezichtsproducten. 2 A'pieu Air Fit Cushion Blushers (met wéér die geweldige Rilakkuma verpakking), een contourpoeder van Too Cool for School (linksboven), en een transparante losse poeder van Skinfood (die naar perzik ruikt!).

Oogmake-up

Qua oogmake-up heb ik duidelijk minder gekocht. Ik ben fan van oogschaduw, maar de meeste Koreaanse oogschaduws hebben een nogal transparante finish. Geen echte toevoeging op mijn al enorme oogschaduwstash. De enige oogschaduw die ik kocht is een Moonshot Jelly Pot (rechtsonder), die een hele aparte vloeibare textuur heeft. Ik kocht 3 mascara's, een Missha Rolly Curl Vivid Curl Mascara en een dubbelverpakking van TonyMoly Double Needs Pang Pang mascara. De laatste twee kocht ik op het vliegveld om mijn laatste cash op te maken. Als het goed is zijn het tubing mascara's; ik ben erg benieuwd! 
Ik kocht ook nog een rood oogpotlood, de Etude House Play 101 Pencil. Dit is een potlood wat je zowel voor je ogen als voor je lippen kunt gebruiken. Je zou natuurlijk ook gewoon een lippotlood voor je ogen kunnen gebruiken, maar omdat rode pigmenten soms niet eye-safe zijn nam ik het zekere voor het onzekere. Deze kan ik dus wel gebruiken!
Bij Clio nam ik een Kill Brown Brush Liner mee. Ik had geen bruine vloeibare eyeliner meer, en deze zag er goed uit. Hij lijkt zelfs verdacht veel op de Kat von D Tattoo Liner...
Tenslotte nam ik nog twee wenkbrauwproducten van Etude House mee. De Drawing Eye Brow (links) is een favoriet, dus die wilde ik zeker proberen. Hij heeft een schuin puntje, net zo één als de Anastasia Brow Definer. Ik nam ook nog een bijzonder product mee: de Tint my Brows Gel (in de toepasselijke Angry Birds verpakking)! Misschien hebben jullie het wel eens gezien, maar dit is zo'n peel-off brow tint; een wenkbrauwgel die je aanbrengt, laat drogen, en na een paar uur eraf pulkt. Daarna zouden je wenkbrauwen een paar dagen een kleurtje moeten hebben. Heel bijzonder, zoiets heb ik nog nooit eerder gezien!

Lipproducten

Als laatste nam ik nog wat lipproducten mee. In Korea zijn gigantisch veel liptints te vinden, daarvan heb ik er vier meegenomen. Twee PeriPera producten, de Peri's Ink (flesje met het gezichtje erop) en Peri's Ink Velvet (onderin in het rode flesje). De velvet ink heeft, zoals verwacht, een matte finish. De twee andere tints zijn de TonyMoly Liptone Get it Tint HD (linksboven) en de Etude House Berry Delicious Tint (midden). 
Naast de liptints nam ik ook nog drie lippenbalsems mee. Ten eerste de welbekende TonyMoly Peach Lipbalm (onderin). De verpakking moet een perzik voorstellen, maar ik vind het meer op een puist lijken (of een tepel). Hij ruikt gelukkig wel heel lekker naar perzik. Van Skinfood nam ik de Honey Lip Therapy (tubetje rechts) mee. Ik ben dol op lipproducten met honinggeur, dus ik hoop dat deze ook zo lekker ruikt! Als allerlaatste, de gekleurde lippenbalsem van Too Cool for School, de Lip Bomb Balm (ja, zo schrijven ze het echt). Is de verpakking met de dino erop niet geweldig? Dit is een getinte lipbalsem met een oudroze kleurtje. 


Zo, dat was alle make-up die ik heb gekocht in Korea! Nogal veel, en ook een stuk meer dan ik van tevoren had verwacht. Echter was Korea een stuk goedkoper dan we hadden verwacht (qua eten en toegansprijzen), en daardoor had ik veel meer geld te besteden dan ik van tevoren had gedacht. Misschien vind je het overdreven dat ik zoveel heb meegenomen, maar voor mij is het echt deel van de ervaring, en ik zal deze producten ook met liefde gebruiken. Ze zullen me zeker nog lang herinneren aan de geweldige vakantie die ik in Seoul heb gehad! 

Welk product lijkt jou het meest interessant?

7 opmerkingen:

  1. YEAAH you're back!! <3 En een lekkere verzameling aan souvenirs opgebouwd ;) Leuk om die informatie over de Koreaanse makeup te horen! Zo anders dan hier, al kan ik de esthetiek zeker waarderen. En die verpakkingen man, daar kunnen de westerlingen wel even wat van leren! Op de tepel na dan ;) Vooral die perzikpoeder heeft mijn hart gestolen. Ik zie de reeks aan reviews met een glimlach tegemoet :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het vooral leuk dat je door die andere make-upstijl ook een beetje wordt geïnspireerd nieuwe dingen uit te proberen! Die verpakkingen zijn inderdaad allemaal zo mooi! En ik ga snel aan het reviewen hoor :D

      Verwijderen
  2. Waaauw da's wel een dikke haul inderdaad! Zitten zo veel schattige verpakkingen tussen :D Koreaanse make-up interesseert mij op zich wel maar heel veel dingen (foundation, concealer enz) komt gewoon niet in mijn kleur :/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is wel erg jammer aan Koreaanse make-up inderdaad, alle foundations komen maar in 2 of 3 kleuren!

      Verwijderen
  3. Wat een geweldige haul zeg! Je hebt inderdaad heel veel gekocht, maar eerlijk? Ik denk dat ik dat ook zou doen als ik naar Korea zou gaan, het ziet er ook allemaal veel te leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. die verpakkingen zijn écht zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen