donderdag 19 mei 2016

FOTD + First Impressions: Rose Gold

Nu ik een nogal druk rooster heb, vind ik weinig tijd om eens rustig een blogpost de wereld in te knallen. Dat vind ik jammer, dus daarom ga ik in deze post mijn tijd effectief te benutten. Ik heb een normale, dagelijkse look gemaakt met een aantal producten die ik nog niet heb gereviewd. In deze post laat ik de look zien en vertel ik jullie kort wat ik nu van elk product vind. Een soort van 12 reviews in één! Let's go!


Hier is de look! Vrij simpel en zonder al te veel poespas, want ik moet ook gewoon de bus halen. Dit is wel iets meer dan wat ik op een echte 'normale' werkdag zou dragen, meestal draag ik dan namelijk geen oogschaduw. Ik ben gegaan voor een soort van 'rose gold' achtige look, wat ook terugkomt in de verpakkingen van een aantal van de producten die ik gebruikt heb. 

+ een close-up van oog en lip!

Nu je weet hoe het eindresultaat eruit ziet, zal ik hieronder de producten kort bespreken.

NYX Angel Veil primer
Deze heb ik gekocht toen ik in Engeland studeerde, ik weet niet of deze ook in Nederland te koop is. Ik hoorde heel veel goeds over deze primer, vooral dat het een dupe zou zijn van de Hourglass Mineral Veil primer. Ik heb deze primer nu 2 keer gebruikt en weet niet wat ik er nu van moet vinden. Het gevoel op de huid is prettig, niet siliconen-achtig. Maar als ik mijn foundation aanbreng dan is de textuur van mijn huid erg goed zichtbaar. Velletjes en bobbeltjes zie je erg goed zitten helaas. Ook heb ik het idee dat deze primer mijn huid niet erg blij maakt. Het is nu een paar dagen sinds ik deze primer heb gebruikt, en ik zie dat de huid op mijn wangen, neus en rond mijn mond ontzettend schilferig is. Geen idee of dat nu door deze primer komt, ik zou hem daarvoor nog wat vaker moeten gebruiken. Maar eigenlijk was ik er dus toch al geen fan van. Jammer!

Catrice Even Skintone foundation 005 Even Ivory
Deze foundation is mijn dagelijkse foundation geworden. Het is geen fantastische foundation, verwacht geen geweldig effect. Maar voor wat ik op het moment nodig heb is 'prima' ook genoeg. Hij geeft prima dekking, heeft de goede kleur, is vrij snel en makkelijk aan te brengen en blijft een uurtje of 6 zitten. Niet ground-breaking, maar gewoon prima. En toch, ik blijf deze foundation pakken!

Freedom Makeup London Pro Correct palette
Wederom gekocht in Engeland, dit concealerpalette met correctorkleuren. Ik heb het palette vooral gekocht voor de zalmkleur midden onderin, in een poging iets te doen aan mijn donkere kringen. Je kunt op de full-face foto's zien dat het niet super veel effect heeft, maargoed, mijn kringen lijken overal doorheen te schijnen. Ik merk zelf wel iets effect als ik deze corrector gebruik, maar helaas verpest de glibberige textuur het een beetje. Als ik mijn normale concealer er overheen doe, zit de boel binen no time in de lijntjes. En afpoederen lijkt helemaal niks uit te halen. Deze zou ik skippen.

Catrice HD Multi Talent Powder+Make UP 010 Light Beige
Ik kocht dit poeder omdat ik een nieuw poeder nodig had, en hij doet prima zijn werk. Hij is wel ietsje poederiger dan ik gewend ben, je ziet hem wat sneller zitten op de huid. Ik heb er verder eigenlijk weinig op aan te merken.

Zoeva Rose Gold Blush Palette
Toen ik een paar nieuwe kwasten bestelde, besloot ik dit palette ook gewoon maar mee te bestellen omdat het er zo mooi uitzag. De kleuren zijn erg mooi: de contourkleur is niet te warm, de highlighter heeft een sterke witgouden glans, en de blush is een bijzondere roségouden kleur. Het enige wat ik jammer vind is dat de kleuren nogal poederig zijn en ook een vrij poederig effect op de huid geven. Als ik de kleuren aanbreng met een kwast, worden ze ook een stuk meer diffuus aangebracht dan waar ik op hoopte. Misschien moet ik mijn gezicht de volgende keer niet eerst afpoederen? Ik houd jullie op de hoogte!

Too Faced Shadow Insurance
Mijn tubetje Urban Decay Primer Potion was op, dus besloot ik eens de oogschaduwbasis van Too Faced te proberen. Tot nu toe is het nogal een teleurstelling: de substantie separeert de hele tijd waardoor ik extreem veel moet schudden om geen olieachtige troep te krijgen. Ook blijft mijn oogschaduw hiermee niet zo lang zitten als bij de oogschaduwbasis van Urban Decay (wat zou kunnen komen omdat de substantie wat olieachtig blijft). Misschien heb ik gewoon een mislukt exemplaar ontvangen, maar van deze oogschaduwbasis raak ik nogal gefrustreerd. 

Urban Decay Naked 3 palette
Ik was ervan overtuigd dat ik dit palette moest hebben, en na maanden van swatchen in de winkel kocht ik hem dan eindelijk. Gek genoeg gebruik ik dit palette toch niet zoveel. De mooie gouden tint in het midden heeft een teleurstellende pigmentatie, en de rest van de kleuren is eigenlijk net iets te roze om met mijn (overwegend warm-getinte) kledingkast te combineren. Ik probeer mezelf nu een beetje te dwingen dit palette te gebruiken, aangezien het anders nogal zonde van het geld is. Maar als ik dit van tevoren had geweten, dan had ik hem waarschijnlijk laten liggen.

Essence Forbidden Volume Mascara & Topcoat
Ik vond deze producten er heel interessant uitzien. Een mascara die zorgt voor veel volume en een (zwarte) topcoat met vezeltjes die dat nog even moet versterken. In de praktijk verschilt het effect nogal per dag. Sommige dagen zien de wimpers er goed uit (zoals deze dag, zie foto's), maar op andere dagen krijg ik al snel een klonterige bedoening. Ik weet nog niet zo goed wat ik van deze producten moet vinden, maar tot nu toe ben ik overwegend positief. Voor zulke goedkope producten is het effect nog best goed, al moet je dus wel een good lash day hebben.

Makeup Revolution Rose Gold lipstick Chauffeur
Deze lipstick is één van mijn favorieten van het moment. Van de normale lipsticks van Makeup Revolution ben ik totaal geen fan. Deze daarentegen vind ik echt fantastisch! De kleur is erg mooi en de formule droogt de lippen niet uit. Fijn voor een lange dag! Hier komt waarschijnlijk nog een aparte post over, dus stay tuned!

Essence BB Beauty Balm lipgloss 01 keep it real
Ik vond het tubetje van deze lipgloss er zo geweldig leuk uitzien, dat ik hem meenam. Het is een prima lipgloss/lipbalsem die je makkelijk kunt aanbrengen zonder spiegel. Ik ben alleen geen fan van de geur. 

Freedom Makeup London Professional Makeup Fixing Spray
Als laatste een fixing spray! Ik was erg benieuwd naar deze fixing spray, en het lijkt alsof hij mijn make-up inderdaad een klein beetje langer mooi houdt. Helaas zit dit product vol alcohol, dus da's niet zo goed voor je huid. Tegenwoordig gebruik ik hem af en toe om het poederige van mijn make-up wat minder te laten lijken, maar voor elke dag vind ik hem wat te agressief met al die alcohol.

Dit waren mijn indrukken van de producten tot nu toe! Laat me even weten of jullie zo'n artikel leuk vinden om te lezen, en of jullie nog een apart artikel willen zien over één van de producten!

1 opmerking:

  1. Wat leuk, zo een uitgebreide review post! :) Toch jammer dat er zoveel teleurstellingen tussen zaten. Ik ben benieuwd naar je review van de lipstick van Makeup Revolution, de kleur lijkt prachtig! :)

    BeantwoordenVerwijderen