dinsdag 1 maart 2016

Sleek iDivine Ultra Mattes V2 Darks

Ok, het is veel te rustig op deze blog en dat vind ik zelf ook niet zo chill. Helaas is mijn camera op het moment kapot dus kan ik niet echt meer foto's maken van producten of FOTD's, vandaar de radiostilte. Gelukkig ben ik binnenkort jarig, dus misschien kan ik dan wel een nieuwe camera aanschaffen. Tot die tijd heb ik gelukkig nog een paar back-up artikelen op stal staan. Zoals de review van dit palette, wat ik al sinds de release een aantal jaar geleden op mijn verlanglijst had staan. Een palette met alleen maar matte kleuren in vooral donkere tinten, dat klinkt erg veelbelovend!

Zoals je hierboven kunt zien, komt het palette in een kartonnen doosje, wat verder vrij simpel vormgegeven is. Ik heb altijd een beetje een dubbel gevoel bij doosjes; ze zijn wel handig, maar eigenlijk ook best onnodig en verspillend aangezien je ze meestal weggooit.

Het palette zelf is vormgegeven zoals alle Sleek palettes: matzwart met in het midden het logo. Simpel, zonder teveel poespas. Het is wel lastig om ze uit elkaar te houden wanneer je er meerdere hebt (ik heb er zelf 7, dus dat is altijd even zoeken).


De kleuren! Alle kleurtjes uit het palette spraken me gelijk aan. Vooral de rode kleur Maple en de groene kleur Fern trokken mijn aandacht. De namen vind ik ook leuk bedacht, niet te lang (zoals Makeup Revolution soms heeft) en ook niet te vergezocht (zoals Catrice met hun slechte woordgrappen).


Een close-up van de linkerkant van het palette. Vlnrvbnb: Orbit, Ink, Highness, Thunder, Maple, Flesh.

En de rechterkant van het palette! Vlnrvbnb: Noir, Dune, Pillow Talk, Paper Bag, Villain, Fern.

Ziet er best goed uit toch? Ik vind de kleuren lekker divers, maar niet zo erg dat je ze niet met elkaar kunt combineren. Laten we kijken naar de swatches!


De bovenste rij van het palette:
Orbit: Een soort van donkere turquoise die op de huid een stuk groener uitvalt dan in de pan.
Ink: Een donkerblauwe kleur die goed gepigmenteerd is!
Highness: Een koele middenpaarse kleur, die op deze foto een stuk lichter uitvalt. In het echt is de kleur meer zoals in de pan.
Noir: Een zwarte kleur, met een top pigmentatie! De kleur is wel ietsje poederig.
Dune: Een lichte gelige beigekleur. Pigmentatie is ok, maar valt weg door mijn lichte huid.
Pillow Talk: De meest teleurstellende kleur uit het palette. Ik ben altijd op zoek naar een goede witte kleur, maar deze voelt heel 'hard' aan en geeft bijna geen kleur af. Op de foto heb ik zo'n 4 laagjes aangebracht.

De onderste rij van het palette:
Thunder: Een grijze kleur met een wat mindere pigmentatie.
Maple: Een bruinrode kleur die wederom ietsje minder sterk gepigmenteerd is.
Flesh: Deze kleur heeft een beetje een enge naam vind ik, haha. De pigmentatie van deze is ook ietsje minder sterk, en de oogschaduw voelt wat droger dan de rest.
Paper Bag: Basic donkerbruine kleur. Prima pigmentatie.
Villain: In de pan een dieppaarse kleur, op de huid is 'ie toch echt meer bordeauxrood. Stiekem vind ik dat niet erg, past beter bij de rest van het palette ;). Pigmentatie van deze kleur is goed, en hij voelt lekker romig.
Fern: Een geweldige kerstboomkleur! De pigmentatie is fantastisch en de oogschaduw voelt super romig.

Zoals je ziet wisselt de kwaliteit wel een beetje.Gek genoeg zijn de lichte kleuren minder goed gepigmenteerd dan de donkere. De lichtste kleur (Pillow Talk) heeft een waardeloos pigment en de vier donkerste kleuren (Ink, Noir, Villain, Fern) hebben juist een hele goede pigmentatie. In dit palette moet je het dus vooral voor de donkere kleuren doen, maar dat lijkt me toch nogal logisch, gezien de naam van dit palette. Natuurlijk heb ik ook even een ooglook in elkaar gedraaid waarbij ik dit palette gebruik!


























Allereerst wil ik even zeggen dat de middelste shimmery kleur natuurlijk niet uit het V2 palette is. Deze komt uit het Chocolate Bar palette van Too Faced. Je ziet meteen het nadeel van een compleet matte palette: een look met veel dimensie creëren is wat lastiger. Maargoed, in de make-up wereld zijn shimmery kleuren goed vertegenwoordigd, dus zo'n kleur toevoegen is niet lasig.

Ik ben voor een halo eye gegaan, met donkere kleuren aan de binnen- en buitenkant. De donkere kleur aan de buitenkanten is Ink. Om de kleur een beetje uit te blenden heb ik Paper Bag gebruikt. In de crease heb ik Maple gebruikt, met Flesh als transitiekleur. Onder de wenkbrauw zit Pillow Talk, maar die kleur is op het oog nog slechter dan op de swatch, helaas.
De kleuren doen het goed op het oog (afgezien van Pillow Talk dan)! Blenden is soms een beetje tricky, maar dat probleem is bekend als je met matte kleuren werkt.

Ik ben erg blij met het Ultra Mattes V2 Darks palette (de naam is niet superpakkend, haha)! Sommige kleuren hebben betere pigmentatie dan anderen, maar de kleuren waar het echt om draait zijn gelukkig prima gepigmenteerd. Mocht je van de donkere kleuren houden, dan bega je met dit palette zeker geen miskoop!

Het palette kun je bijvoorbeeld hier kopen voor €10,49. Wat mij betreft echt een koopje!

Sleek is dierproefvrij

7 opmerkingen:

  1. Wauw, ik vind je ooglook supersuper mooi! Echt complimenten! :D Ik ben nooit erg getrokken door de Sleek palettes. Hoewel de kleuren fantastico zijn, vind ik de hit-and-miss pigmentatie een afknapper. Die groene kleur, tho!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aahh, bedankt :D. Ik was vroeger veel meer fan van de palettes, nu zijn ze inderdaad wat meer hit and miss helaas :(. En ja die kleur is zo geweldig!

      Verwijderen
  2. Wow, ik ben onder de indruk van zowel het palette als je ooglook!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie ooglook heb je ermee gemaakt!

    -x- Sabrina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw wat een prachtige look heb je ermee gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen