maandag 18 januari 2016

Makeup Revolution Salvation Velvet Lacquer: THE DARKNESS EDITION

Hey, hallo daar! Vandaag heb ik eindelijk wat tijd gevonden om een review te schrijven die ik al sinds oktober wilde schrijven, maar waar ik steeds niet aan toe kwam. Vandaag is de dag! Ik laat jullie twee lekker winter-appropriate kleuren zien van Makeup Revolution!

Makeup Revolution kennen jullie vast allemaal wel, zeker als je mijn blog bezoekt; het merk is een graag geziene gast op dit blog. Hoewel Makeup Revolution producten er vaak nogal cheapy uitzien, zijn veel van de de producten wel gewoon van goede kwaliteit. Een hele tijd geleden reviewde ik een Salvation Velvet Lacquer van Makeup Revolution, wat een matte vloeibare lipstick is. Na het testen van die eerste kleur was ik benieuwd naar andere kleuren uit de lijn, en dan natuurlijk vooral de aparte/vampy kleuren. Toen ik in Engeland studeerde was er gewoon een Makeup Revolution schap in de drogisterij. Onder het mom van 'het is bijna Halloween' (en omdat het 3 halen 2 betalen was) nam ik de twee kleuren mee die ik het liefst wilde: Velvet Vamp (boven op de foto) en Velvet Rebel.

 Laten we beginnen met de verpakking van de liquid lipsticks: die is supergoed voor de lage prijs. Het ziet er niet superfancy uit, maar is wel heel stevig. Niks geen gammele dop en wiebelig kwastje; ik denk dat als je deze in de club verliest, je hem de volgende ochtend redelijk ongeschonden terug kunt vinden. Wat dat betreft dus een plus voor Makeup Revolution, aangezien deze kleurtjes wel echt clubbing-waardig zijn ;).

Hierboven zie je Velvet Rebel, wat een dupe moet zijn van -je raadt het al- MAC Rebel lipstick. De liquid lipstick breng je aan met een gewone lipgloss-applicator, wat niet supernauwkeurig is maar hey: voor het geld kan ik écht niet klagen.

Velvet Vamp is een superdonkere, bijna zwarte kleur paars. Het zou een dupe moeten zijn van MAC Cyber lipstick (deze achtergrond was de enige achtergrond waarop de kleur een beetje ok overkwam, vandaar dat je mijn verwarming ziet, haha).

Swatches! Velvet Rebel is een donkerrode kleur die een beetje naar paars/berry neigt. Zoals je ziet lijkt Velvet Vamp eigenlijk gewoon zwart op de swatch; aan de randjes kun je wat beter zien dat 'ie toch echt paarsig is. De lipstick droogt in ongeveer 2 minuten volledig op.


En hier is Velvet Rebel op mijn lippen aangebracht. Ik ben normaal niet van de berry-achtige kleuren, maar deze kleur vind ik echt geweldig. Als ik hem draag krijg ik ook vaak complimentjes dat 'ie me zo goed staat, dus dat is ook altijd mooi meegenomen. De echte kleur van de lipstick komt het beste overeen met de foto rechtsboven, hij is iets donkerder dan je op de full-face swatch ziet. De kleur brengt ontzettend mooi aan, en is maar een klein beetje streperig (meestal aan de randjes). Hij laat je lippen niet ontzettend droog lijken, al moet je, zoals altijd, wel oppassen met velletjes. De lippen zien er best wel smooth uit en ik denk dat dat komt omdat er een piepklein beetje shimmer in de lipstick zit. Dit maakt het effect iets minder mat, maar zorgt er wel voor dat de lippen er niet zo gigantisch droog uitzien.
Wat betreft het draagcomfort en houdbaarheid van de lipstick ben ik ook dik tevreden. Je voelt de lipstick nauwelijks zitten en het voelt na een paar uur pas een beetje uitdrogend. De lipstick blijft perfect zitten als je niet teveel eet en drinkt. Pas wel op met je lippen likken, dan gaat de lipstick heel erg afbrokkelen. Ook als je veel eet en drinkt slijt de lipstick af door af te brokkelen; de lelijke manier van slijten is wel een minpunt. Bijwerken kan, al wordt de kleur daar wel ietsje vlekkeriger van. Ik werk hem zelf altijd voorzichtig aan de binnenkant bij om overlap te voorkomen.
Al met al is deze kleur echt een topper: ik draag hem zeer regelmatig en raad hem ook zeker weten aan!



Velvet Vamp is een kleur die ik echt heerlijk vind. Superdonker, zo donker dat mensen op straat je nakijken en vragen 'of je soms GOTTIK bent' (true story). Helaas komt deze lipstick totaal niet goed over op de foto, in het echt ziet de kleur er niet zo vlekkerig uit en heeft hij ook geen rare glimmende gedeeltes. De kleur komt het beste over op de full-face foto (al is 'ie in het echt nog iets paarser), maar de kleur verschilt in verschillende soorten licht, zoals je op de foto's rechts kunt zien. Deze kleur is iets minder makkelijk aan te brengen dan Velvet Rebel, wat je op de foto misschien wel kunt zien. Ik denk dat dat komt omdat deze ook in het algemeen een drogere formule heeft. Hierdoor brokkelt deze lipstick ook wat meer en voelt hij wat sneller droog aan (al kan ik hem alsnog zonder probleem zo'n 5-6 uur achter elkaar dragen). Qua formule dus iets minder dan Velvet Rebel, al draag ik deze lipstick ook vrij vaak. Niet zo vaak overdag (toch wat te heftig voor college, zelfs voor deze onverschrokken gurl), maar voor een avondje uit heb ik sinds oktober bijna alleen deze lipstick gebruikt. De kleur is gewoon zó mooi. Als je van dit soort kleuren houdt zou ik deze ook gewoon lekker in je winkelmandje gooien, hoppa!

Ik denk dat je het wel kunt raden: deze lipsticks vind ik helemaal geweldig! In Engeland en op de webshop van Makeup Revolution kost de lipstick 3 pond, wat ongeveer €4,50 is. Sinds kort is Makeup Revolution ook bij enkele Etos-filialen in Nederland te koop, als het goed is kun je deze kleuren daar ook vinden. En anders kun je altijd nog deze of deze webshop proberen!

Makeup Revolution is dierproefvrij


6 opmerkingen:

  1. ..."Darkness Edition"?! Sign me the fuck up! Beide kleuren staan je echt fantastisch!! Kan geen favoriete kiezen. De eerste is alledaags glam en flatteert je enorm, de tweede is lekker Edgar Allen Poe. :) Het is dat ik al precies deze twee kleuren in mijn stash heb... Wel bummer van het brokkelen! Maar hè, dat heb je wel vaker met liquid lipsticks en voor de prijs kan je het voor lief nemen. En damn gurl, die eyeliner tho! Echt perfect! Ik spotte overigens dat ze nu in de aanbieding voor de helft op de Makeup Revolution site! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ahhh, jammer dat je zulke kleuren al hebt ;). En bedankt, de eyeliner is de tattoo liner, waar ik nog iets over moet schrijven hehe.

      Verwijderen
  2. Ik vind het echt super gave kleuren die je heel goed staan! Voor die prijs laat je ze ook niet liggen :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! En inderdaad, het zijn echt meepakkers ;)

      Verwijderen
  3. Wat een mooie donkere kleuren! Daar houd ik de laatste tijd ook wel meer van. Beiden kleuren vind ik je erg mooi staan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik denk dat Velvet Rebel jou heel erg goed zal staan :)

      Verwijderen