zaterdag 17 oktober 2015

L'Oréal Color Riche lipstick 640 & 330

Vandaag een review van twee lipsticks die ik perfect bij de herfst vind passen. Twee Color Riche lipsticks, die de laatste tijd wel vaker voorbij zijn gekomen hier. Een mooie rozebruine en een rode kleur, wat mij betreft twee ijzersterke basics.


Kijk ze eens shinen in hun gouden hulzen! Aanvankelijk vond ik de verpakking van de Color Riche helemaal niks, maar nu ben ik er aan gewend geraakt. De lichtelijk ordinaire verpakking heeft ook wel wat, vind ik. De kleuren die je ziet zijn 640 Érotique (boven) en 330 Cocorico. Beide kleuren hebben een matte formule. Hieronder bespreek ik elke kleur apart.

Hier zie je de kleur Érotique. Leuke naam vind ik, dit soort lichtelijk ondeugende namen vind ik altijd wel wat toevoegen. Je kunt het ontkennen, maar zo'n naam blijft wel hangen. Érotique zou ik omschrijven als een oudroze tint met een bruine ondertoon. Een kleur die de laatste tijd best wel populair is geworden, door de hele 90's/Kylie Jenner toestand.

Op de swatch ziet de kleur er misschien ietsje bruiner uit dan in de verpakking. De lipstick dekt vrij goed in één veeg. Wel lijkt hij de textuur van mijn huid te accentueren (als jullie dat kunnen zien op de lichtelijk onscherpe foto, sorry guys).

Wanneer ik de lipstick eenmaal op heb vind ik hem echt een topper! Hij voegt wat extra's toe aan je look, maar valt eigenlijk nog net aan binnen het neutrale gebied. De lipstick brengt niet stroef aan, maar is ook vrij glimmend voor een matte lipstick. Na een tijdje dragen wordt de finish wel wat matter. De kleur dekt goed in één keer en blijft zo'n 3 tot 4 uur mooi, afhankelijk van wat je eet en drinkt natuurlijk. Het accentueren van velletjes lijkt mee te vallen, dit zie je alleen van dichtbij goed (foto rechtsonder). Ook droogt de lipstick de lippen niet teveel uit. Wat mij betreft een echte musthave voor als je van dit soort kleuren houdt.


En dan hebben we 330 Cocorico, een warme rode kleur. Ik zal eerlijk bekennen, ik wilde deze kleur vooral hebben vanwege de naam. Cocorico betekent kukeleku in het Frans, en ik vind dat gewoon zo'n geweldige naam dat ik hem móest hebben. Afgezien van de naam is het natuurlijk ook gewoon een prachtige kleur, en je kunt nooit genoeg rode lipsticks hebben toch?

Ik heb Cocorico naast de Collection Exclusive Blake lipstick geswatcht omdat ik dacht dat ze veel op elkaar zouden lijken. Links zie je Cocorico, rechts zie je Blake. Gelukkig verschillen de kleuren dus best wat. Blake is koeler en donkerder van kleur, terwijl Cocorico een warme ondertoon heeft en iets lichter is.

En ook deze lipstick vind ik supermooi. Door de warme ondertoon past hij wat beter bij mijn huidskleur dan de Blake lipstick. Dat maakt deze lipstick wat meer draagbaar voor overdag (voor mijn ondertoon dan). De finish van deze lipstick is iets matter dan die van Érotique, maar hij brengt alsnog niet stroef aan. De lipstick blijft ongeveer 4 uur mooi, en loopt gedurende de dag nauwelijks uit. Mocht je nog op zoek zijn naar een warme rode lipstick met een geinige naam, dan zou ik gaan voor Cocorico.

L'Oréal is echt goed bezig met hun Color Riche lipsticks. Ik heb niks aan te merken op hun nieuwe matte formule. Ze blijven goed zitten, hebben leuke namen, en drogen de lippen niet gigantisch uit. Als L'Oréal nou eens dierproefvrij zou worden, zou het helemaal een feestje zijn natuurlijk. Helaas is dat niet het geval, en voel ik toch nog altijd die lichte steek van schuldgevoel elke keer als ik iets van L'Oréal gebruik. Misschien is het switchen naar proefdiervrij een mooi voornemen voor 2016.

L'Oréal is te koop bij de meeste drogisterijen. Een Color Riche lipstick kost €14.99. 


L'Oréal is niet dierproefvrij

12 opmerkingen:

  1. Ze zijn beide erg mooi! Ik vind de eerste kleur echt prachtig. Heel neutraal en perfect voor de herfst denk ik dan!


    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De eerste kleur heb ik inderdaad al heel veel gedragen deze herfst ;)

      Verwijderen
  2. Heel mooi! Ik vind ze je beide echt goed staan en ze zijn zo mooi gepigmenteerd. De L'Orèal lipsticks verrassen me tegenwoordig steeds weer terwijl ik ze vroeger maar niks vond.. x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat vind ik ook! Eerst waren ze niet zoveel soeps, maar nu zijn ze echt geweldig!

      Verwijderen
  3. Ik vind ze er allebei wel erg mooi uitzien! Vooral de eerste zou ik zelf wel snel dragen, bij rode lipsticks heb ik liever een wat koelere ondertoon, die van Blake zou ik dan eerder kiezen dan Cocorico!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Blake is dan inderdaad een betere optie! En ik ben ook verliefd geworden op de eerste :D

      Verwijderen
  4. Wat een mooie kleurtjes en wat staan ze je gooed!

    BeantwoordenVerwijderen