zaterdag 26 september 2015

Makeup Revolution Parental Advisory palette

Hallo daar! Zoals jullie misschien weten studeer ik op het moment in het buitenland. Het gaat goed, ik ben nu nog steeds bezig met dingen regelen voor de vakken die ik ga volgen (ja, nog steeds, pff). Als dat afgerond is en ik er wat langer ben zal ik een wat uitgebreider artikel schrijven!
Tot die tijd heb ik nog een aantal voorbereide artikelen voor jullie. Vandaag staat het Parental Advisory palette van Makeup Revolution (of in dit geval het zusje I Heart Makeup) op het programma!



Allereerst de verpakking van het palette, die is echt retegaaf. De bovenkant bestaat uit zo'n holografische laag die verandert als je het palette beweegt (je weet wel, net als de Pokémon flippo's die jaren geleden bij de chipszakken zaten). Je ziet het ook wel een beetje als je de twee foto's hierboven vergelijkt. Dit effect vind ik echt supergaaf en het laat het palette ook minder goedkoop ogen.

Het palette bevat 36 kleuren, vooral veel warme neutrale kleuren, maar ook een paar knalblauwe. Kijk, dat vind ik nou leuk om te zien. Het palette bevat een fullsize spiegel wat natuurlijk ook altijd mooi meegenomen is. Verder zitten er 2 sponsapplicators bij. Iedereen haat die dingen maar ik gebruik ze regelmatig voor de binnenste ooghoek, dus ik heb er geen problemen mee. In het palette zelf zit nog een plastic folie met de leus "GET NAKED, USE ME UP, BE EXPLICIT". Ik weet niet precies wat dit toevoegt, maar ok.

Ahh, zijn deze kleuren niet mooi? Ik word vooral aangetrokken door de verschillende goudtinten, de kopertint in de onderste rij en de felle blauwe kleuren. Laten we kijken of de kleuren ook zo goed zijn als hun verpakking doet vermoeden. Ik heb de kleuren per rij geswatcht. Helaas hebben ze geen namen.

Rij 1














De eerste rij bevat vooral lichte shimmery kleuren. In alle kleuren behalve kleur 2 is de shimmery finish vrij sterk. Kleur 4 en 5 lijken erg op elkaar, maar kleur 4 heeft een koele ondertoon, en kleur 5 een warme. Kleur 6 en 7 zijn wel vrijwel gelijk aan elkaar, met een subtieler verschil in ondertoon. Kleur 9 is een donkergroene kleur, maar zoals ik wel vaker zie bij donkergroene kleuren, valt de groene kleur een beetje weg en lijkt het meer een zwarte kleur.

Rij 2

In de tweede rij zitten 3 verschillende goudtinten en een knalblauwe tint. De eerste 4 kleuren hebben een wat meer roze ondertoon. Kleur 1 is mat, kleur 2 en 3 hebben een satin finish. De rest is shimmery. Hoewel er 3 goudtinten in deze rij zitten, zijn ze alledrie verschillend. Dat vind ik erg leuk om te zien, daarmee kun je veel kanten op! De knalblauwe tint neigt soms een beetje naar paars (hangt af van het licht en de omringende kleuren).

Rij 3


Rij 3 lijkt sterk op de vorige rij, alleen een stukje donkerder. Wederom is alleen kleur 1 mat en hebben de eerste 4 kleuren een roze ondertoon. Kleur 8 lijkt mat, maar heeft zilveren microglitters. Kleur 5 is weer een goudtint, maar eentje die al meer naar brons neigt. De knalbaluwe kleur 9 is heel gaaf, echt een electric blue.

Rij 4
Rij 4 bevat vooral wat meer donkere kleuren. Kleur 1, 2 en 8 zijn mat. Kleur 4 en 5 hebben een hele sterke metallic finish. Kleur 9 is echt een knaller, een prachtige diepblauwe kleur met veel pigment. De matte kleuren zijn een beetje teleurstellend.

De shimmery en metallic kleuren zijn van geweldige kwaliteit, zoals we van Makeup Revolution gewend zijn. De matte kleuren zijn weer wat minder. Gelukkig zitten er maar 5 matte kleuren in. Qua formule heb ik weinig aan te merken op dit palette!
Misschien is het je al opgevallen, maar dit palette lijkt qua kleurkeuze sterk op het Flawless Palette, ook van Makeup Revolution. Ik gok dat ongeveer de helft van het palette gelijk is met het Flawless palette. Daar kwam ik natuurlijk pas achteraf achter, zoals dat met zoveel dingen in het leven gaat. In het Parental Advisory palette zitten wat spannendere kleuren, zoals de intense bronskleur in Rij 4 en natuurlijk de blauwe tinten. Flawless is wat neutraler. Ook zitten er in het Parental Advisory palette 36 kleuren en in het Flawless palette 32, terwijl ze hetzelfde kosten. Bovendien is de verpakking van het Parental Advisory palette veel cooler, vind ik dan. Mocht je dus twijfelen tussen de twee, dan zou ik voor Parental Advisory gaan. Als je één van de twee al hebt, is het echter niet de moeite waard om de andere te kopen door het aantal dubbele kleuren.

Met het palette heb ik ook een look gemaakt, die niet helemaal goed uit de verf komt omdat het schemerig was. In het echt zijn de kleuren intenser.


Ik gebruikte op het ooglid kleur 3 van de onderste rij, en voor in de crease kleur 7 en 8 van de onderste rij. In de binnenste ooghoek zit kleur 2 van de derde rij.

Wat mij betreft een dikke aanrader, dit palette! Het palette is erg veelzijdig en bevat veel leuke kleuren. Als je het Flawless palette al hebt, dan is dit misschien niet de beste koop, maar anders zeg ik: JA!

Het Parental Advisory palette is onder andere verkrijgbaar op de site van Makeup Revolution en kost daar 8 pond.

Makeup Revolution is dierproefvrij

3 opmerkingen:

  1. Wat een groot palette voor die prijs! En die flippo's... jeugdsentiment. De naam vind ik wel een leuke afwisseling van het 'nude' en het 'naked', maar waar het (gezien dat vreemde plastic tekstje) toch wel op neerkomt. Gave look heb je ermee gemaakt! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaa, die flippo's zijn echt een throwback! En inderdaad is het wel een soort nude palette, maar door de extra kleurtjes toch even wat anders. En dat tekstje...ik vraag me nog steeds af wat ze dachten daarmee te bereiken :p

      Verwijderen