dinsdag 15 september 2015

Make-up die ik meeneem naar GB: 'Capsule Collection'

Oh jongens, het is al bijna zover. Morgen vertrek ik naar Engeland voor 3 maanden om daar te studeren! Helaas heb ik nog steeds gedoe met de Examencommissie, vandaar dat ik eigenlijk niet geblogd heb. Maargoed, hier ben ik weer, en ik laat jullie zien welke make-up ik meeneem voor deze 3 maanden.

Ik heb geprobeerd een mooie 'Capsule Collection' op te bouwen, zodat ik lekker veel looks kon maken met zo weinig mogelijk producten. De term 'Capsule Collection' moet bij mij wel met een flinke korrel zout genomen, want zoals je ziet heb ik alsnog een flinke toilettas vol. What can I say...I think I love makeup too much. 
Hieronder zal ik uit elke categorie laten zien wat ik meeneem en eventueel een korte toelichting van waarom ik het meeneem. Ohja, sorry voor mijn gekreukte dekbedovertrek ;).

Gezicht & Tools





(van boven naar beneden, van links naar rechts)
- Yves Rocher Youthful Glow Foundation: Mijn favoriete foundation van het moment, dat is jullie vast niet ontgaan. Hopelijk blijft deze foundation ook in de winter licht genoeg, maar dat zullen we wel zien.
- Catrice Velvet Finish concealer: Een superfijne concealer die nu een beetje licht is, maar goed is voor in november of december.
- Essence Stay All Day concealer: Nog een hele fijne concealer, deze is iets donkerder.
- Catrice Coverstick: Deze stick gebruik ik voor pukkeltjes of als mijn donkere kringen besluiten die dag extra prominent te zijn.
- Puntenslijper
- Catrice Eyebrow Set: Mijn favoriete potlood is op, dus gebruik ik de laatste maanden dit setje. Fijn, maar niet het allerbeste in mijn optiek.
- Catrice Wenkbrauwgel: Een fijne wenkbrauwgel die niet zo verschrikkelijk nat is als die van Essence.
- Sleek Face Form kit: Kit met bronzer/contour, blush en highlighter. Handig om alles in één te hebben en het zijn ook nog eens goede kleuren. Dit is echt een vakantieklassieker voor mij, hij gaat altijd mee, terwijl ik hem thuis bijna nooit meer gebruik.
- Too Faced Chocolate Soleil bronzer (mini): Deze bronzer is wat warmer dan die uit het Sleek kitje, en door het mini formaat makkelijk mee te nemen (en de chocoladegeur is echt bomb).
- Superdry blush: Mijn favoriete blush, de kleur past werkelijk overal bij!
- Bourjois Cream Blush: Deze peachy kleur is ook een van mijn favorieten, en ook lekker snel aan te brengen.
- MeMeMe Beat The Blues highlighter: Deze vloeibare highlighter kreeg ik eens in een make-up ruil, en hij is verrassend fijn. Ongeveer de enige roze highlighter die ik mooi vind.
- Pincet
- Catrice Prime and Fine poeder: Doorzichtig poeder om mee te setten. Losse poeder meenemen vind ik een beetje een gedoe.
- Burt's Bees Pomegranate lippenbalsem: Superfijne lippenbalsem die niet zo glibberig aanvoelt. De geur is heel apart, maar ik kan ermee leven.
- GOSH Giant Sun Powder: Misschien een beetje een vreemde keus om zo'n gigantisch product mee te nemen, maar dit poeder geeft een prachtige bronzed glow en kan ook gebruikt worden als oogschaduw. Ik kon hem niet thuislaten!
- Urban Decay Primer Potion: De beste oogschaduwbasis, punt.
- NYX Jumbo Eyepencil in Milk: Handig om te gebruiken bij kleurrijke ooglooks.
- Wimperkruller

Ogen

- Lancôme Hypnôse mascara: Mijn favoriete mascara, hij zit nu nog dicht omdat ik eerst nog mijn andere mascara's moet opmaken.
- NYC Show Time Smokin' Hot mascara: Deze mascara gebruik ik als ik m'n bril op heb, omdat mijn wimpers bij de Lancôme mascara's te lang worden en tegen m'n glazen aan komen (#firstworldproblems). Geeft een heel mooi effect!
- Catrice Lash Extension Waterproof: Laatst voor €1 gescoord omdat ik er eentje nodig had, ik gebruik normaal gesproken nooit waterproof mascara's maar deze is best fijn. Jammer dat hij nu uit het assortiment is.
- Lancôme Grandiôse mascara: Hele fijne mascara! Hij is bijna 6 maanden open, dus ik gebruik hem nog even en dan ga ik over op Hypnôse.
- Yves Rocher Volume Elixir mascara: Een bruine mascara. Een keer gratis gehad! Voor sommige looks vind ik dat mooier dan zwart.
- Makeup Revolution Salvation palette Color Chaos: Een superkleurig palette, voor als ik eens wat kleur wil gebruiken.
- Wet 'n Wild Petal Pusher palette: Een palette met paarstinten. Wilde hem eigenlijk wegdoen, maar besloot hem nog een kans te geven.
- MAC gelliner Royal Wink: Knalblauwe gelliner, echt een toffe kleur!
- L'Oréal Gel Intenza liner: Heele fijne gelliner, helaas droogt 'ie wel vrij snel op. Er valt nu nog mee te werken, dus ik neem 'm mee.
- Catrice oogschaduw: Een matte khaki kleur die me wel leuk leek voor wat herfstige looks.
- Lorac Pro Palette: Natuurlijk gaat m'n schatje mee. Ik kan niet zonder dit veelzijdige palette!
- Yves Rocher Crème oogschaduw Cuivre: Deze koperkleur is echt prachtig en heel makkelijk in gebruik.
- Rimmel oogschaduw Backstage: Een prachtige shimmery taupe kleur, die je makkelijk in z'n eentje kunt gebruiken in een ooglook.
- Urban Decay Moondust oogschaduw Solstice: Cadeau gekregen, en het is een prachtige glitterige duochrome oogschaduw!
- Sleek i-Divine palette Original: De ultieme Sleek-klassieker, met mooie shimmery kleurtjes.
- Kiko eyeliner 102: Een mooie metallic bruine eyeliner.
- Kat von D Tattoo Liner: Ook cadeau gehad! Heb hem nog niet gebruikt, dus geen idee of ik deze eyeliner echt zo goed vind als iedereen!
- NYC liquid eyeliner: Een vloeibare zwarte eyeliner.
- NYX Wonder pencil WP01: een huidskleurig potlood wat je kunt gebruiken als oogpotlood, lipliner of concealer.
- Catrice Kohl Pencil: Een wit oogpotlood.
- Bourjois Smoky Ultra Black oogpotlood: Het beste zwarte oogpotlood ever. Niet stroef, intens zwart, en veilig te gebruiken in de waterlijn als ik lenzen draag.
- NYC oogpotlood Black Wine: Een donkere shimmery bordeauxkleur.
- Miss Sporty The Miaoww! eyeliner: Een stift eyeliner die best fijn is. Ik neem hem mee zodat ik hem op kan gebruiken.
- Essence oogpotlood: Ik kocht vorige week nog stiekem een bruin oogpotlood, omdat ik allergisch ben geworden voor mijn gebruikelijke bruine oogpotlood.

Lippen
- Catrice Brit Chick LE lipstick: Een mooie bruinrode kleur, perfect voor de herfst.
- Too Faced Melted Violet lipstick: De vetste felpaarse kleur ooit!
- Catrice Beautifying Lip Smoother: Een goede basic gloss.
- Me Now Generation II lipgloss: Geen lipgloss, maar echt een liquid lipstick trouwens!
- Hema Soft Matt lipbalm
- L'Oréal Color Riche 630: Mijn favoriete nude van het moment, natuurlijk moet die mee!
- L'Oréal Blake Lipstick: Een goede veelzijdige rode lipstick. Altijd goed!
- L'Oréal Color Riche 640
- Tonymoly Petite Bunny Gloss Lip Bar: Een lipbalsem-achtig product dat van kleur verandert. De verpakking is de beste ooit, kijk nou naar dat leuke konijntje!
- L'Oréal Glam Shine Crystals lipgloss: Ik heb deze lipgloss al zo lang, maar hij is nog steeds goed en het is één van mijn favorieten. Een geweldige glitter lipgloss!
- Essence lippotloden: In een transparante, nude-, lever-, en berrykleur.
- MAC Viva Glam Gaga 1: Supermooie lichtroze lipstick, maar het wordt nu echt tijd dat ik hem opmaak. Vandaar dat 'ie meegaat!
- MAC Heroine lipstick: Nog een mooie paarse kleur. Zoals je weet ben ik dol op paars, dus maar 1 paarse kleur meenemen was onmogelijk.
- Too Faced Naked Dolly (mini): Mooie nudekleur, en lekker makkelijk mee te nemen (en kwijt te raken).
- Catrice lippotloden: In een rode en bruine kleur.
- Catrice Ultimate Stay lipstick 040: Supermooie matte nudekleur.
- Essence Liquid Lipstick 03: Een glossy nude lipkleur met een beetje een oranje ondertoon.
- Gosh lippotlood: Knal oranje! Tevens de enige oranje kleur die ik meeneem, het is toch wat meer voor de zomer.
- Rimmel Lasting Finish Matte lipstick by Kate 107 (niet op de foto): Ik realiseerde me dat ik geen donkerrode kleur had, dus die heb ik er op het laatste moment bij gedaan.

En met deze producten moet ik het doen de komende maanden! Ik heb veel favorieten meegenomen, maar heb er ook veel thuisgelaten omdat ik eens wat andere producten wil gebruiken. Omdat ik nog steeds niks kan kopen door de Spending Fast zal dit ook tot aan het einde van mijn uitwisseling mijn complete stash zijn.
Hopelijk vond je het leuk om een kijkje te nemen in mijn (soort van) Capsule Collection!

Heb jij producten die je altijd meeneemt op reis?

4 opmerkingen:

  1. Ik vind dat je je prima ingehouden hebt! Mocht je nog wat reviewtijd hebben, dan hoor ik ook graag jouw gedachtes over de Kat von D tattoo liner. In ieder geval heel veel succes & plezier! :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik zal de tattoo liner zeker reviewen!

      Verwijderen
  2. wauw je neemt veel mee :) geniet van je tijd daar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaa, je bent een make-up addict of je bent het niet ;). Dankjewel!

      Verwijderen