woensdag 26 augustus 2015

Spending Fast Update #5: Summertime Spendin' + Exciting News!


Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn vorige update online plaatste (of zeg ik dat elke keer?). In de tussentijd heb ik me niet helemaal aan de Spending Fast gehouden en heb ik toch wat dingen gekocht, die je hier op de foto ziet. Dat vind ik deels een beetje jammer van mezelf, want hey, een afspraak is een afspraak. En dit is niet de eerste keer dat ik de fout in ga.

Maar aan de andere kant merk ik dat ik deze dingen meer koop uit 'noodzaak' (het woord noodzaak is natuurlijk relatief als we het over make-up hebben) dan uit 'dwang', als je begrijpt wat ik bedoel. Ik koop tegenwoordig producten omdat ik weet dat ik ze veel zal gebruiken, niet omdat iemand anders er positief over is of omdat het product nieuw is. Al deze producten heb ik al extreem veel gebruikt en zijn vrij snel in mijn favorietenbakje beland. Dat was vorig jaar wel anders.

Wat ook niet meehielp aan mijn voornemen, is dat ik naar Parijs ben geweest. Niet alleen is de Sephora daar onweerstaanbaar (vandaar de Too Faced lipstick), maar onze vlucht had 5 uur vertraging. Dat klinkt in eerste instantie niet als iets waardoor je jezelf toestaat om geld uit te geven, maar wel als je hoort dat je dan €250 vergoeding krijgt. Zelfs met mijn voornemen en maandenlange ervaring lukte het niet om dat (soort van) cadeau zomaar voorbij te laten gaan. Ik gebruikte dus een klein deel van de vergoeding om bovenstaande dingen te halen, op de Too Faced lipstick na allemaal in de aanbieding. Ik wil niet zeggen dat ik mijn gedrag goedkeur, maar het is niet dat ik me opeens helemaal te buiten ben gegaan.
Nu ik deze dingen heb gehaald, heb ik ook niet meer de behoefte om méér te halen. Van de nieuwe collecties van Catrice en Essence heb ik één ding gehaald (waar ik superblij mee ben, trouwens, maar die ik niet kon vinden voor de foto), waar ik vroeger gewoon de halve collectie haalde (geen grapje). Ik ben er nog niet, maar ik ben toch wel goed op weg, al zeg ik het zelf. En het is niet erg om af en toe de fout in te gaan, je leert ook niet fietsen zonder een paar keer op je bek te gaan. Een zeer filosofische afsluiting van deze Spending Fast update.

En dan is er nog iets wat ik met jullie wil delen. Ik vertrek namelijk over een paar weken naar Groot Brittannië om daar 3 maanden te studeren! Hoe gaaf is dat! Het is nog niet helemaal rond (gedoe met de Examencommissie die net van beleid is veranderd en daardoor mijn verzoek niet had behandeld.. the joys of university), maar dat komt vast wel goed. Ik ben er al een paar maanden mee bezig, maar nu komt het écht dichtbij. Ik vind het spannend maar ben ook echt heel erg enthousiast. In een volgende post zal ik er nog wat dieper op ingaan, maar ik wilde jullie er toch alvast even van op de hoogte stellen!


10 opmerkingen:

  1. Wauw ! Ik hoop echt voor je dat je naar GB kan en dat alles prima geregeld wordt. Zo gaaf! Nja als je in Parijs bent geweest is het ook lastig om je te houden aan je afspraak haha, te veel verleidingen om te weerstaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik heb er echt heel veel zin in! En inderdaad, Parijs is een verleidings-walhalla ;)

      Verwijderen
  2. Whaaa, wat tof dat je naar GB gaat om daar te studeren. Dat gaat vast ont-zet-tend tof worden. Hopelijk is alles snel rond :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat hoop ik ook, maar ik heb er vertrouwen in dat het gaat lukken!

      Verwijderen
  3. 250 euro vergoeding?! Wauw, dan vind ik nog dat je je goed ingehouden hebt! Laat mij maar eens vertraging hebben in Parijs, pfoe. En wauw, wat gaaf van je studeren in het buitenland! Ik lees graag je updates en avonturen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, echt veel vergoeding hè? Ik kon het bijna niet geloven. Maargoed, door de vertraging hebben we gewoon een hele vakantiedag gemist, dus dat vergoeding-shoppen was inderdaad wel een goedmakertje ;). En ik zal zeker updates plaatsen over mijn periode in het buitenland!

      Verwijderen
  4. Lijkt me echt een leuke ervaring om in Engeland te studeren, ik ben zelf ook aan het denken om mijn stage in London te doen (wel heeeel duur). Maar goed, hoop dat alles geregeld word. Ik denk dat ik de Catrice poeder ga halen omdat ik er zoveel positiefs over hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik hoop echt dat het een super ervaring wordt! Het is inderdaad nogal duur, maar gelukkig krijg ik nog wel een beurs om een beetje te ondersteunen ;). En de Catrice poeder is inderdaad erg fijn!

      Verwijderen