maandag 31 augustus 2015

Makeup Revolution Salvation Palette: Girl Panic

Wie wordt er nu niet vrolijk van deze verpakking? Het Makeup Revolution Girl Panic palette is een palette geïnspireerd op het gelijknamige liedje van Duran Duran. Best een leuk nummer! Is het palette naast de inspiratiebron ook nog de moeite waard?




Helaas is alleen het doosje felroze en is het palette zelf weer een klassiek Makeup Revolution-geval: zwart en simpel. Dat is wel lekker makkelijk opbergen, maar het wordt nu wel steeds lastiger onderscheiden nu ik meerdere palettes heb.

Ook de namen van de oogschaduws zijn geïnspireerd door Girl Panic. Elke naam zit ook in de lyrics van het liedje. Dat vind ik best leuk bedacht. De kleurencombinatie in dit palette is best bijzonder, het zijn vooral roze tinten, maar er zit ook een mooie bronskleur tussen en een zilveren kleur. De lay-out van de Salvation Palettes is altijd hetzelfde: de bovenste twee rijen zijn shimmery, de onderste rij is mat.

Hier kun je de kleuren beter zien. Ik voel me meteen aangetrokken door de pittige bronskleur in het palette, maar ook de bordeauxrode kleur ziet er mooi uit. Laten we kijken naar de swatches!


Rij 1
Panic On The Street: Een shimmery gebroken wit. Een vrij standaard highlighterkleur.
By Invitation: Een beige kleur met vrij sterke shimmer, bijna metallic.
Going On To Somewhere: Een lichte oudroze kleur met shimmer
I Am Beaten: Een shimmery roodroze kleur. Heeft ook wel iets bruins in zich.
Voices In My Head: Een shimmery koele lichtroze kleur.
City Trap: Een kleur die tussen bordeauxrood en donkerbruin in zit. Deze kleur is niet shimmery, maar bevat zilveren microglitters. De pigmentatie is iets minder goed dan de rest van de rij.


Rij 2
Girlfriend: Een beige kleur met roze ondertoon en een vrij sterke shimmer. Naast de shimmer zitten er ook wat microglitters in de oogschaduw. De structuur van deze oogschaduw is groffer en losser dan die van de andere oogschaduws.
Chelsea Mayhem: Een lichtbruine oogschaduw met shimmer en microglitter. Iets minder grof dan Girlfriend, maar alsnog iets losser dan de rest.
Random: Een intense oranje koperkleur met shimmery/metallic finish.
Going Nowhere: Een donkerbruine kleur met roze ondertoon. De shimmer in deze kleur is nogal onduidelijk, ook is de pigmentatie iets minder.
Get Closer: Een koele zilveren kleur met intense shimmery finish.
Demolition: Een zwarte kleur met een klein beetje microglitters.


Rij 3
Going Under: Een matte gebroken witte kleur. Bijna niet te zien door mijn huidskleur.
Let It Happen: Een matte crèmekleur, op de huid nagenoeg hetzelfde als Going Under.
Naked Through: Een matte beige kleur met roze ondertoon.
Hypnotic: Een lichtbruine kleur met koele ondertoon. Wederom mat.
Mesmerized: Een matte donkerbruine kleur met een neutrale ondertoon.
Clever Words: Een soort paarsbruine kleur met matte finish. In het echt wat meer bruin dan op de foto!

De kleuren swatchen heel erg goed, op een paar kleuren na. City Trap en Going Nowhere zijn qua pigmentatie wat minder, en die moet je ook wat meer opbouwen. Wat mij vooral opvalt is de goede kwaliteit van de matte kleuren. Ze zijn totaal niet poederig en goed gepigmenteerd.
In de praktijk zijn de kleuren Girlfriend en Chelsea Mayhem minder prettig om mee te werken. Door de grove structuur pakken ze minder goed op het ooglid en blenden ze snel weg. De andere oogschaduws zijn wel van goede kwaliteit, hoewel iets minder intens dan op de swatches (maar dat is eigenlijk altijd zo als je met kwasten werkt).

 Natuurlijk heb ik ook een look gemaakt! Ik besloot voor een halo eye te gaan.


Uiteraard moest ik aan de slag met Random, de intense koperkleur. Deze bracht ik in het midden van mijn oog aan (onder- en bovenkant). Aan de buitenzijdes (onder- en bovenkant) en in de crease zit City Trap. Hypnotic heb ik gebruikt als blendingkleur in de crease. Om de ooghoeken nog wat donkerder te maken heb ik Demolition gebruikt. Tot slot heb ik Panic On The Street aangebracht in mijn binnenste ooghoek.

Wat mij betreft een prima palette, als de kleuren je liggen dan. Ik vind de kleuren in het palette heel bijzonder, en dan vooral de kleuren van de eerste rij. Het merendeel van de kleuren heeft een roze ondertoon, wat sommige mensen niet zo mooi vinden. Het is daarom aan jou om te bepalen of dit palette iets voor jou is of niet. Aan de kwaliteit ligt het in ieder geval niet, dit is weer een rasechte Makeup Revolution topper!

Het Girl Panic palette kun je kopen op de site van Makeup Revolution voor 6 pond. Of hier via Beauty88. Makeup Musthaves verkoopt ook Makeup Revolution. Dit palette zal niet verkrijgbaar zijn bij de Etos, waar Makeup Revolution vanaf nu ook verkocht zal gaan worden.

Makeup Revolution is dierproefvrij

11 opmerkingen:

  1. Inderdaad een mooie pigmentatie! Je Halo eye is ook erg mooi geworden :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Woeeee, super mooie kleuren! Prachtig! Ik vind het altijd heel gaaf als producten naar muziek (of andere popelementen) vernoemd zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaa, dan onthou ik de namen echt 10x makkelijker en wil ik het ook vaker gebruiken. Misschien een beetje biased, maar ach ;)

      Verwijderen
  3. Zo! Mooi palette zeg. Ik ken het liedje niet...erg! x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ook een nieuwer liedje, uit 2011 ;)
      x

      Verwijderen
  4. Mooi palette, en wat is je ooglook prachtig! :)

    BeantwoordenVerwijderen