donderdag 27 augustus 2015

Charlotte Tilbury Filmstar Bronze & Glow

Je hebt luxe merken en je hebt super-de-luxe merken. Charlotte Tilbury is zo'n merk uit de tweede categorie, met prachtige producten voor een iets minder prachtige prijs. Rond de kerst kon ik flinke korting krijgen op Charlotte Tilbury, dus besloot ik er gewoon maar voor te gaan en schafte de Filmstar Bronze & Glow aan; een palette met een contour- en highlightkleur. Menig YouTuber is er lyrisch over. Is het het de hype - en het hoge bedrag- waard?

Het is niet te ontkennen, Charlotte Tilbury producten komen in ongelooflijk luxe verpakkingen. En dat mag stiekem ook wel voor die prijs ;). De Bronze & Glow komt in het bovenstaande doosje, wat je als volgt openmaakt:

Eerst schuif je de zijkanten eraf...

...En wanneer je het flapje omhoog doet, staat er een leuke tekst gedrukt. Dit product is dus geïnspireerd door de technieken die filmsterren (of hun visagisten..) gebruikten om die perfecte natuurlijke contour te krijgen. Kom maar op met die geheimen, Charlotte!



Wanneer je de verpakking helemaal openvouwt, komt daar het doosje tevoorschijn!

En kijk die verpakking nou toch eens. Het doosje is roségoud en prachtig afgewerkt. Het voelt niet licht of goedkoop aan. Op de bovenkant zit zelfs een metalen (volgens mij) plaatje waarin een mooi patroon staat gegraveerd. Gewoon al naar dit doosje kijken is pure luxe.

Wanneer je het doosje open doet, komen daar de contourkleur en highlighter tevoorschijn. Deze hebben hetzelfde patroon als de bovenkant van het doosje. Rechtsbovenin de spiegel zit een sterretje gegraveerd, wat je niet zo goed kunt zien, maar wat wel een erg leuk detail is! Het zit 'm allemaal in de details, dames.

Hier kun je de kleuren beter zien. De contourkleur heeft een beetje een koele ondertoon, maar niet teveel. Wat dat betreft zit het tussen een bronzer en een contourkleur in. Zelf gebruik ik hem als contourkleur, maar als je van echt koele contour houdt, dan zou je hem als bronzer kunnen gebruiken. De highlighter is een lichte gouden kleur. De gouden ondertoon is vrij sterk, dus daar moet je ook van houden. Zelf ben ik er dol op, dus dat komt mooi uit!

En de swatchtes! De poeders zijn zacht van structuur, maar totaal niet poederig. De contourkleur is niet geheel mat, hij heeft een beetje een glansje. Ik vind dat niet storend, ik vind dat het wel toevoegt aan een gezonde look. Onze eigen huid is natuurlijk ook niet zo mat als een poeder. Fijn is ook dat de contourkleur niet te donker is.
De highlighter heeft dus een vrij sterke gouden ondertoon en is niet heel licht. Mocht je écht heel bleek zijn, dan zou de highlighter een beetje te opvallend kunnen zijn. Ik ben zelf ook vrij licht (NW13-NC15) en bij mij gaat het prima. Wat mij wel opvalt is dat de highlighter vrij grof is. Niet op een manier dat er glitters inzitten of dat hij stroef aanvoelt, maar hoe het poeder swatcht. Je ziet echt de losse shimmerdeeltjes zitten, terwijl dat bij veel highlighters van tegenwoordig niet meer het geval is. Maar misschien dat dat in de praktijk wel heel mooi uitpakt? Laten we het bekijken!

Hier heb ik de Filmstar Bronze & Glow aangebracht. Deze foto's zijn genomen in normaal daglicht. Ik heb de contour aangebracht onder mijn jukbeenderen, en de highlighter daarboven, en op het puntje van mijn neus. Wat mij meteen opvalt is dat alles er zo natuurlijk uitziet. De contour ziet er echt uit als een natuurlijke schaduw, het is veel minder obvious dan bij de contourkleuren van de Anastasia Contour Kit. De contourkleur is onopvallend op een goede manier. Maar de highlighter is pas echt verrassend. Ik vreesde dat hij veels te grof zou zijn door de duidelijke shimmer. Maar bij deze highlighter lijkt het echt alsof je huid van binnenuit straalt. Ik heb nog nooit een highlighter gezien die mijn huid zo natuurlijk kan laten stralen. Je ziet het effect vooral heel duidelijk bij het puntje van mijn neus.

In het zonlicht zie je wat beter dat de highlighter uit lossere shimmerdeeltjes bestaat, maar ik vind dit persoonlijk totaal niet storend. Ook in de zon blijf ik me verbazen dat de highlighter er zo natuurlijk uitziet. Misschien komt dit juist door de lossere structuur, andere highlighters worden in de zon al snel een duidelijke 'streep'. Ik kan me wel voorstellen dat de gouden highlighter iets onnatuurlijker staat bij hele koele types. Zelf ben ik warm van ondertoon, dus past de highlighter erg goed bij mijn ondertoon.


En hier nog een full-face foto (waarop ik lichtelijk awkward kijk, haha). Het lijkt alsof mijn huid uit zichzelf perfect is, ik ben echt gek op het effect. Vooral de glow vind ik echt zó mooi, het ziet er heel realistisch uit. 

Het moge duidelijk zijn: ik ben mega fan van Charlotte Tilbury Filmstar Bronze & Glow. Het product is nogal aan de prijs, maar als je op zoek bent naar dé natuurlijke contour, zoek dan niet verder. Mocht je wat meer van de heftige contour zijn, dan is dit palette niet echt iets voor jou. Alhoewel, de highlighter is ook to die for.

En dan: de prijs. Ik heb mijn exemplaar via Beautylish besteld. Daar kost het palette nu $68, wat omgerekend zo'n €60 is. Toen ik hem kocht stond de koers een stuk gunstiger en had ik bovendien $25 korting, waardoor ik er ongeveer de helft voor betaalde. Toch vind ik het product zelfs de originele prijs waard. Dit is zo'n bijzonder luxeproduct en het effect is werkelijk waar prachtig. Ik verkies Bronze & Glow boven elk ander contour- en highlightproduct wat ik heb, simpelweg omdat het effect zo prachtig is.
Mocht je jezelf een mooi cadeau willen schenken, dan is dit product een zeer goede keus. Als het goed is wordt Charlotte Tilbury vanaf november ook bij de Bijenkorf verkocht, dus ik zou zeker weten een kijkje nemen!

Charlotte Tilbury is dierproefvrij

11 opmerkingen:

  1. Wauw, die highlighter is echt prachtig en zo'n dure aankoop is soms echt heerlijk om even luxe mee te doen. Echt een cadeautje die je uitpakt die verpakking. This al leuk om op foto's te zien, laat staan in het echt! :o

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, inderdaad pure luxe! Voor mij echt dé aankoop van 2014. Al ben ik wel blij dat ik hem met zulke korting heb kunnen scoren ;).
      x

      Verwijderen
  2. Alleen al van de foto's kijken kreeg ik zo een hemelse 'haaaaah' ervaring toen je het doosje opendeed, haha. Maar wauw, wat een prachtig effect! Zo natuurlijk inderdaad! En woehoe dat Charlotte Tilbury naar de Bijenkorf komt! :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat had ik ook toen ik hem opendeed! Ik heb hem nog heel lang in het doosje gelaten, gewoon omdat ik het doosje zo cool vond. En ja, echt tof dat het naar de Bijenkorf komt!
      x

      Verwijderen
  3. Charlotte Tilbury is heavenly! Ik wil deze set al zo lang.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad heavenly, nu ik deze heb wil ik echt heel graag nog iets anders van Charlotte Tilbury!
      x

      Verwijderen
  4. Wat een prachtige verpakking en wat een natuurlijke glans geeft de highlighter!! Ik had eerlijk gezegd nog nooit eerder van dit merk gehoord, maar ik ga er toch eens naar kijken. Ook al vind ik het waarschijnlijk veel te duur! Leuke blog heb je, ik ga je volgen! :) X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het merk is nog niet heel bekend, maar is zeker een kijkje waard! En dankjewel, vind ik erg leuk! :)
      x

      Verwijderen