donderdag 16 juli 2015

Review: Anastasia Contour Kit
























Het laatste jaar zijn de Contour Kits immens populair geworden. De meest bekende kit is zonder twijfel die van Anastasia Beverly Hills. Zelf wilde ik deze kit ook heel graag proberen, dus heb ik hem met de Kerst aan mezelf cadeau gedaan. En nu is het eindelijk tijd voor een review!

De contour kit van Anastasia, wie kent 'm niet? Voor wie nog niet bekend is met deze kit: het is een palette met 3 highlighterkleuren en 3 contourkleuren. Hiermee zou je de perfecte contour moeten kunnen creëren. De kit komt in een simpel zwart kartonnen palette zonder veel poespas. Helaas betekent dat ook dat er geen spiegel in zit. Alhoewel het palette van karton is, voelt het vrij zwaar aan.

Als je het palette openmaakt zie je de 6 kleuren. Op de bovenste rij de highlighters, op de onderste rij de contourkleuren. De pans zitten vast met een magneet en kun je er door de inkeping aan de zijkant uit halen. Zo kun je een kleur vervangen als hij op is, of mixen en matchen met andere contourpoeders van Anastasia (ze hebben er heel veel!).
























En hier zie je alle kleuren van dichtbij. De eerste rij bevat de kleuren Vanilla, Banana en Sand. Op de onderste rij zie je Java, Fawn en Havana. Alle kleuren zijn mat, op Sand na. Dat is een shimmery highlighter. Zoals je ziet zit er veel variatie in ondertoon tussen de kleuren!



















En hier de kleuren geswatcht met hieronder een beschrijving. De highlighters komen niet zo duidelijk over op mijn superlichte huid, maar ze zijn wel degelijk goed gepigmenteerd!

Vanilla: Een matte highlighter met een neutrale tot roze ondertoon.
Banana: Een matte highlighter met een duidelijk gele ondertoon.
Sand: Een shimmery champagnekleurige highligter.
Java: Een contourkleur met een rode ondertoon. Dit poeder is veel zachter en kruimeliger dan de andere poeders in deze kit.
Fawn: Een contourkleur met een koele grijzige ondertoon.
Havana: Een contourkleur met een oranje ondertoon.

Zoals je ziet hebben alle kleuren stevig pigment. De poeders zijn van een extreem goede kwaliteit, ik heb nog nooit een poeder gehad wat zo silky smooth aanvoelt als deze. De poeders laten zich ook heel goed blenden.
Maar dan de kleuren van de poeders. Zoals je kunt zien zijn de contourkleuren nogal warm van kleur. Omdat je bij contouren schaduwen probeert te creëren, is het beter om een poeder met een koele ondertoon te gebruiken, omdat schaduwen nou eenmaal een koele ondertoon hebben. Wat contouren betreft is dus alleen Fawn geschikt om mee te contouren. Alhoewel ik de ondertoon van Fawn nog best wel aan de warme kant vind. Java valt op de huid iets minder warm uit, dus die wil ik ook nog wel gebruiken om te contouren. Havana is heel warm van kleur en ook erg gepigmenteerd, waardoor ik deze kleur alleen kan gebruiken als ik héél voorzichtig te werk ga.
Voor mijn lichte huid zijn de highlighters Vanilla en Banana eigenlijk gewoon niet licht genoeg. Vanilla gebruik ik daarom bijna nooit. Banana vind ik wel heel fijn om te gebruiken, vooral als setting poeder onder mijn ogen, of over mijn hele gezicht om de ondertoon van een te roze foundation iets geler te maken. Sand is een prachtige wat subtielere highlight. Hij is ook goed op te bouwen, zodat je ook een wat intensere highlight kun krijgen.







En hier zie je de poeders in actie! Deze foto's zijn al wat ouder, vandaar de muts en het rode haar, haha. Op de linkerfoto heb ik gecontoured (is dat een woord?) met Fawn en Java. Ik heb Fawn aangebracht onder mijn jukbeenderen en (lichtjes) op mijn slapen, en heb de 'jukbeen-contour' daarna een beetje aangezet met Java. Ik draag Banana onder mijn ogen en Sand op mijn jukbeenderen als highlight. Op de rechterfoto heb ik nog een héél klein beetje Havana met een stippling brush toegevoegd als bronzer (dus boven de contour). Zoals je ziet wordt de hele look wat warmer. Bovendien heb ik mijn neus nog wat gecontoured met Fawn. Dit vind ik zelf nogal een heftige contour!


Links zie je nogmaals de all-out contour en highlight met Banana, Sand, Java, Fawn en Havana. Rechts zie je hoe ik normaal zou contouren en highlighten. Ik heb hier enkel Fawn als contourkleur gebruikt en Sand als highlighter. Zo'n subtielere contour vind ik veel mooier bij een full-face look, al moet ik zeggen dat ik wel fan ben van een flinke contour met flink aangezette wenkbrauwen, maar zonder verdere oogmake-up (zoals je op de eerste full-face foto ziet).

De Anastasia Contour Kit bevat erg mooie kleuren, maar in de praktijk is er maar één echt geschikt voor een natuurlijke contour. De kleuren in deze kit zijn eigenlijk net iets te warm en dat is jammer. Er valt natuurlijk nog best een mooie contour mee te maken en de kwaliteit van de poeders is fantastisch. Ik zou deze kit dus niet per se afraden, maar er zijn sinds de kerst een aantal kits uitgekomen die misschien wel beter werken. Voorbeelden zijn de Kat von D contour kit, de NYX contour kit en de Smashbox Contour kit. Mocht je nog op zoek zijn naar een mooie koele contourkleur, dan zou ik een kijkje nemen bij deze merken. Eventueel kun je op de site van Anastasia je eigen contourpalette samenstellen met al hun beschikbare contour- en highlighterkleuren. Hierdoor kun je wat meer selecteren op kleuren die goed bij jouw wensen passen.

De Anastasia Contour kit is onder andere verkrijgbaar bij Beautylish voor $40.

Anastasia is dierproefvrij :)

2 opmerkingen:

  1. Wauwwauw! Ik had gehoord dat ze vrij poederig waren, maar dat valt zo te zien alles mee! Wenkbrauwen + contour zonder iets anders staat inderdaad erg mooi, bijna artistiek! Het geeft echt een heel mooi natuurlijk doch gecontoured resultaat :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik vind de look echt heel erg mooi, heb het in februari-maart regelmatig gedragen. Heeft inderdaad iets artistieks! De poeders vind ik helemaal niet poederig, afgezien van Java die een beetje 'los' is. Ik vind ze juist heel smooth, qua textuur heb ik nog nooit zulke fijne poeders gehad.

      Verwijderen