dinsdag 14 juli 2015

Hema Longer Lasting Lipstick 05























Populair geworden door Vera, deze rode longlasting lipstick nummer 05 van Hema. Ik hoorde er veel goeds over, maar was een beetje sceptisch. Ik heb niet zulke goede ervaringen met Hema lipsticks. Hoe goed kon deze lipstick nou zijn?

























Allereerst de verpakking, die vind ik wel erg mooi. Strak zwart en vierkant. Superhandig vind ik altijd, want dan kan hij nergens vanaf rollen!























Zo in de huls lijkt de lipstick een neutrale rood te zijn, die misschien iets naar de warme kant leunt. Dat vind ik zelf altijd erg mooi, koele rode tinten laten me er altijd wat bleker uit zien.























Op de swatch ziet hij er toch weer wat koeler uit. De lipstick dekt niet volledig in één veeg, in het midden van de swatch zie je twee vegen, aan de buitenkanten is het één veeg. Het longlasting aspect van de lipstick ontdekte ik bij het swatchen trouwens al, want de kleur was bijzonder lastig van mijn arm af te krijgen. Met water en zeep lukte het niet, er moest echt remover aan te pas komen!






























Eenmaal aangebracht zie ik wel waarom iedereen er zo enthousiast over is: de kleur is mat en blijft écht goed zitten. Op mijn lippen lijkt de kleur trouwens weer wat warmer, vreemd. Maar terug naar het longlasting aspect: deze lipstick lijkt een klein beetje op te drogen, waardoor hij wel wat weg heeft van een vloeibare lipstick. Zo longlasting als een vloeibare lipstick is 'ie niet, maar het komt wel in de buurt. Een uur of 5 houdt hij makkelijk vol, mét hapjes en drankjes. De lipstick is een beetje uitdrogend, zoals alle matte lipsticks, maar het is niet zo erg als bij een vloeibare lipstick. In alle aspecten lijkt deze lipstick een hybride tussen een normale en vloeibare lipstick!


Nog even een full-face foto. Ik ben gek op deze kleur! Ik vind het ook mooi om deze lipstick te dragen bij dewy/glanzende make-up, het matte steekt dan lekker af. 

Wat mij betreft een dikke aanrader dus, deze Hema lipstick. En zoals we van Hema gewend zijn, is de prijs ook lekker laag: voor deze lipstick ben je maar €3,50 kwijt! Als je nog een goede betaalbare rode lipstick zoekt, zou ik zeker even een kijkje nemen bij die goeie ouwe Hema. 

Hema is dierproefvrij! :)

2 opmerkingen:

  1. Deze tint staat je prachtig, meid! De kleur knalt van je lippen af. Ik heb nr. 06 en daar ben ik ook erg happy mee. Inmiddels heb ik weer een kleur gekocht, maar ik weet zo even niet meer welk nummer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Nr. 06 is ook erg mooi inderdaad, ook al heb ik die zelf niet.
      x

      Verwijderen