donderdag 30 juli 2015

Catrice Luminous Lips Lipstick 060

Het einde van het schooljaar stond ik mezelf toe om enkele items te kopen, ondanks mijn Spending Fast. Toevallig was er bij de Kruidvat een aanbieding: twee Catrice lipproducten voor €5. Ik stond al bij de kassa voordat je 'Catrice' kan zeggen. Het eerste product is deze Luminous Lips lipstick, die voor een glanzende finish moet zorgen.

De lipstick komt in een metalen huls met matte finish. Dat vind ik zelf niet heel stijlvol, maargoed, je kunt niet alles meehebben in het leven. Andere mensen zullen het waarschijnlijk wel heel mooi vinden, en voor de 4 euro die je ervoor betaalt is het best een mooie verpakking.

Ik heb de kleur 060 Dresscode: Nude, best leuke naam. Ik weet dat veel mensen de namen van Catrice kleurnummers helemaal leuk vinden, maar ik ben over het algemeen niet zo gecharmeerd van de namen. Het voelt vaak alsof ze een beetje té hard proberen grappig te zijn. Misschien een impopulaire mening, maar ach.
Oké weer over naar de kleur. Zoals de naam al suggereert is het een nudetint, en hij bevat kleine gouden shimmers. Ik ben altijd op zoek naar een goede nude, zou dit wat zijn?



Wanneer ik de kleur swatch is 'ie toch wel erg transparant. Da's over het algemeen niet zo erg, maar omdat mijn lippen vrij gepigmenteerd zijn ben ik bang dat de kleur wat wegvalt. De gouden shimmers zie je goed terug!



Opgebracht is de kleur niet héél nude te noemen. Ik weet dat het effect sheer is, maar mijn eigen lipkleur blijft er nog flink doorheen schijnen. Naar mijn mening is de kleur iets té sheer. Alsnog vind ik het een mooi kleurtje door de shimmer. Het heeft een beetje het effect van een lipgloss zonder plakkerig te zijn. Hij voelt eerder als een lippenbalsem. Bijkomend voordeel is dat je met zo'n transparante kleur niet te netjes hoeft te zijn met aanbrengen. Perfect voor onderweg!

Hoewel de kleur niet helemaal het effect had wat ik verwachtte, ben ik er toch blij mee. De shimmers geven toch wat extra's aan je look en de kleur is lekker makkelijk in gebruik. Zoek je iets met meer dekking? Dan zou ik deze laten liggen.

Catrice is te koop bij Kruidvat en Trekpleister. De Luminous Lips lipstick kost €3,99

Catrice is proefdiervrij

1 opmerking:

  1. 100% eens over de namen, ik ben nogal kritisch ingesteld. De kleur is niet iets voor mij, ik blijf ver weg van alles dat glans heeft (vraag me niet waarom). Maar ik vind hem jou heel erg classy staan! Het klinkt inderdaad als een soort lipgloss in lipstick vorm, ik kan me voorstellen dat dat een uitkomst voor velen is! Goede review :)

    BeantwoordenVerwijderen