vrijdag 1 mei 2015

Makeup Revolution Mermaids vs. Unicorns Palette



















De Makeup Revolution palettes zijn een grote hit. Geen wonder, de oogschaduws zijn van goede kwaliteit en voor de palettes betaal je vaak niet meer dan een tientje. Dit is al mijn zoveelste Makeup Revolution palette, deze keer eentje met felle koele tinten, die ze de leuke naam Mermaids vs. Unicorns hebben gegeven.





















 Misschien kun je je er wel iets bij voorstellen: de linkerkant is de 'Mermaids' kant, met (zee)groene en blauwe tinten. De rechterkant is de 'Unicorns' kant, met paarse en donkerblauwe tinten. De 'Unicorn' kant spreekt mij het meest aan, natuurlijk omdat paars mijn favoriete kleur is.

De oogschaduws komen in een simpel maar stevig doosje, en een dubbelzijdige sponsapplicator. 
















Hier zie je de tinten nog wat beter. De felblauwe, roodroze en lichtpaarse tint vind ik er echt geweldig uitzien! Laten we kijken of ze in het echt net zo goed zijn als het doosje doet vermoeden..




















Swatches van de eerste 6 kleuren (Mermaids)
Kleur 1: Een lichtgroene kleur met shimmer. Niet heel erg gepigmenteerd (hier 2 laagjes).
Kleur 2: Een middengroene tint met shimmer. De pigmentatie is hier ook niet top (2 laagjes).
Kleur 3: Een zeegroene kleur met shimmer. 
Kleur 4: Een metallic ijsblauwe kleur. 
Kleur 5: Een felblauwe metallic tint. 
Kleur 6: Een nog fellere blauwe tint met microshimmers. Ietsje minder gepigmenteerd (2 laagjes).



















Swatches van de laatste 6 kleuren (Unicorns)
Kleur 1: Een metallic dieppaarse tint. 
Kleur 2: Een metallic roodroze tint met microglitters. Heel sterk gepigmenteerd!
Kleur 3: Een lichtpaarse matte kleur met microglitters. Heel poederig en slecht gepigmenteerd, je blaast hem makkelijk weg (3 laagjes). 
Kleur 4: Een donkerblauwe metallic tint. Lijkt hier meer paars, maar is echt donkerblauw.
Kleur 5: Een nachtblauwe metallic tint met microshimmers. Beetje poederig.
Kleur 6: Een zwarte tint met blauwe en zilveren microshimmers. 

De kleuren in dit palette zijn ietsje minder gepigmenteerd. Normaal word je van een Makeup Revolution palette bijna omver geblazen, maar bij deze moest ik toch echt even m'n best doen, vooral bij de eerste 6. Het Mermaids gedeelte vind ik wat teleurstellend, alle kleurtjes lijken op elkaar en de groene tinten zijn niet om over naar huis te schrijven. Over het Unicorns gedeelte ben ik wat positiever, al vind ik het wel intens zonde dat de lichtpaarse tint zo slecht van kwaliteit is. Gelukkig doet 'ie het nog wel over een plakkerige basis. Dat is ook wat ik zou aanraden als je een look wilt maken met dit palette. Over een witte, plakkerige basis (zoals NYX Milk) zien de oogschaduws er wél helemaal geweldig uit. De foto hieronder is uit een oude FOTD, waarbij ik ook NYX Milk als basis gebruikte.
















Het palette kán dus wel shinen! Vooral de matte kleuren met microshimmers gaan erop vooruit.




















Het Mermaids vs. Unicorns palette is leuk om mee te experimenteren. Hoewel niet alle tinten geweldig zijn, valt er echt wel mee te werken. Je moet er iets meer voor doen, maar dan komen de kleuren net zo geweldig uit als we van Makeup Revolution gewend zijn. En voor die prijs kan ik ze het ook niet kwalijk nemen: het palette kost slechts €4,95. 

Makeup Revolution is onder andere te koop bij Beauty88 en Makeup Musthaves

Zijn jullie meer Mermaids of Unicorns? Laat het weten in een reactie! 

Makeup Revolution is dierproefvrij

2 opmerkingen:

  1. De swatches gaven me een beetje een 'meh' gevoel, maar wauw! NYX Milk to the rescue! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja inderdaad, dat potlood is echt een lifesaver ;)
      x

      Verwijderen