maandag 4 mei 2015

MAC Heroine Lipstick & Currant Lip pencil




















Op 31 december 2014 besloot ik me weer eens in de MAC counter te wagen. Ik had maar één product van MAC en ik vond het maar eens tijd voor een kleine aanvulling. Ik ging naar huis met twee lipproducten: Heroine Lipstick en Currant Lip pencil.

Ik wilde in eerste instantie alleen Heroine kopen, maar de medewerkster van de MAC counter liet me een mooie combinatie ziet met het Currant lippotlood. En zodoende ging ik met twee producten naar huis.





















Currant is een lippotlood in een hele donkere roodpaarse kleur. Het is een vrij lang potlood en er zit 1,45 gram in.


























De kleur is moeilijk vast te leggen, heel vaak lijkt het potlood op foto's gewoon zwart. Op deze foto komt de kleur het beste naar voren. Op de lippen valt het potlood echter een stuk roder uit.
























En hier Heroine in de karakteristieke huls van MAC lipsticks. Eerst vond ik de vorm niks omdat het een beetje op een tampon lijkt. Uiteindelijk ben ik de vorm wel gaan waarderen, het design is heel eigenzinnig en ik vind het lekker in de hand liggen.

























Heroine is een matte felpaarse kleur. In het echt is hij een heel klein beetje warmer. Ik vind dit zo'n toffe kleur! Natuurlijk omdat paars mijn favoriete kleur is, maar ook omdat echt felpaarse lipsticks niet goed verkrijgbaar zijn. Je hebt felrood, felroze, feloranje, maar felpaars kom je nooit tegen. Dat maakt de kleur heel bijzonder.

En hoe zijn de kleuren in actie? Nou, zo:



























Ik breng eerst Currant aan op de buitenkanten van mijn lippen. Ik omlijn ze niet helemaal, dat vind ik minder mooi. Hierna breng ik Heroine aan en ga ik nog een keer over de hoekjes heen met Currant. Hierdoor onstaat een soort van 3D effect omdat de buitenkant van je lippen donkerder is. Ik vind het erg mooi staan, je lippen lijken er voller door (niet dat ik dat écht nodig heb) en de kleur is minder eentonig.
En dan natuurlijk de kleur zelf: kíjk nou toch eens wat een vette kleur. Als ik naar deze foto's kijk word ik gelijk weer helemaal blij, want ik vind de kleur me goed staan en het is ook nog eens best wel een edgy kleur. En daar ben ik wel van. Wat ik wel gek vind is dat MAC lipsticks er op de foto altijd wat minder egaal uitzien. Dat heb ik met andere lipsticks niet.
Qua houdbaarheid blijft Heroine goed zitten, zo'n uur of 4-5. Niet zo lang als andere matte lipsticks, maar deze is niet supermatte en blijft nog een beetje romig. Hierdoor drogen je lippen wel minder uit, wat natuurlijk wel fijn is voor het algehele comfort. Over Heroine ben ik heel tevreden!
Over Currant ben ik ietsje minder tevreden. De lipliner loop bij mij heel erg uit en blijft niet lang 'strak', waardoor het na een tijdje lijkt alsof mijn liplijn boven de lipstick uitsteekt. Je kunt het al een beetje zien op de onderste foto. Best jammer, dat ziet er nogal slordig uit terwijl je juist je best hebt gedaan met lipliner. Zoiets verwacht je bovendien niet van een high-end lippotlood.

De Heroine & Currant combinatie vind ik heel mooi en edgy, alleen moet ik om de 2 uur alles eraf halen en opnieuw doen omdat Currant bij mij zo uitloopt. Ik ben benieuwd of andere mensen dit ook hebben?
Desalniettemin heb ik deze combi al vaak gedragen, het geeft net wat meer schwung dan wanneer je alleen Heroine draagt!

Wat vinden jullie van Heroine en Currant? Leuk of te opvallend naar je smaak?

MAC Heroine kost €19,- en MAC Currant kost €15,- . MAC is verkrijgbaar bij counters in de Bijenkorf en Douglas, en op maccosmetics.nl

MAC is niet dierproefvrij

Geen opmerkingen:

Een reactie posten