dinsdag 5 mei 2015

FOTD: Arabian Nights























Voor mijn look van vandaag besloot ik het Arabian Nights palette van Sleek er maar eens bij te pakken. Ik heb het al een tijdje, maar heb het maar weinig gebruikt. De kwaliteit van het palette was me de voorgaande keren een beetje tegengevallen. Laten we kijken of hij vandaag wat beter uit de verf komt.

















Voor deze look gebruikte ik Hocus Pocus (5de van de eerste rij) in de crease en Sultan's Garden (4de van de eerste rij) op het ooglid. Althans, dat was de bedoeling. Sultan's Garden viel mij zwaar tegen, van de groene gloed bleef niks meer over. In plaats daarvan veranderde het in een soort vieze grijze kleur. Wat mij betreft kan die Sultan beter een andere tuinman aannemen. Je ziet de kleur op de rechterfoto op het midden van het ooglid. Om toch meer groen in mijn look te krijgen gebruikte ik een Gosh Effect Powder in Apple Jam over Sultan's Garden heen. In de binnenste ooghoek bracht ik Gold Souk (2de van de eerste rij) aan. De groene glitters in Hocus Pocus vind ik erg mooi, alleen veroorzaken deze glitters door fallout niet alleen een party op mijn ogen, maar ook op mijn wangen. Tenzij je voor groene highlighter wilt gaan, zou ik een flink plakkerige basis gebruiken dus.
Alweer een beetje een jammere ervaring met het Arabian Nights palette dus. Maar ik geef niet op, binnenkort maak ik nog een look met andere kleuren, kijken of die misschien wat beter presteren. de kleuren in het palette vind ik namelijk wel erg mooi. En anders kan ik het nog altijd met een plakkerige basis proberen.























Ik besloot de groene ooglook te combineren met een bruinroze lipstick, om het een beetje een earthy vibe te geven. Om de look wat meer warmte te geven gebruikte ik een wat warmere contour kleur.

Wat ik draag:
- Bourjois Healthy Mix foundation in 51 
- Bourjois Healthy Mix concealer in 51
- Catrice Prime & Fine Translucent Loose Powder *
- Makeup Revolution Blush Palette Golden Sugar *
- Catrice Eyebrow Kit *
- Essence wenkbrauwgel *
- Urban Decay Primer Potion (original) *
- Sleek Arabian Nights Smoke & Shadows palette *
- Lancôme Grandiôse mascara
- Me Now Generation II Longlasting Lipgloss in 18

Producten gemarkeerd met een * zijn dierproefvrij

-x-

2 opmerkingen: