maandag 11 mei 2015

Essence Long Lasting Lipstick #11























Wat nog ontbreekt in mijn stash, is een echte nude lipstick. De meeste 'nudes' die ik heb zijn te donker of hebben een rare ondertoon, waardoor ik ze niet graag draag. Een hele tijd geleden nam ik een Essence lipstick mee die er veelbelovend uitzag. Kan deze lipstick het nude-gat in mijn stash opvullen?




























De lipstick komt uit de Long Lasting lijn van Essence, en de kleur in kwestie is #11 Nude Love. Ik vind de lipsticks uit deze lijn prima, al zijn deze lipsticks niet longlasting. Ik vind juist dat ze nogal snel verdwijnen.


























En hier de lipstickkleur in de 'stick' (stom dat daar geen Nederlands woord voor is). Zo op het eerste gezicht vind ik de kleur er perfect uitzien. De kleur neigt een klein beetje naar roze, maar niet gigantisch veel.
Ik vind de verpakking van deze lipsticks trouwens heel fijn en luxe voor de prijs. De verpakking is mooi en luxe afgewerkt, maar niet te zwaar. Op de onderkant en via de ring rondom de lipstick kun je meteen zien met welke kleur je te maken hebt. En het Essence-logo in de stick zelf vind ik echt de finishing touch, dat staat heel erg luxe.























Een swatch van de lipstick op mijn arm. De kleur valt niet heel roze uit, gelukkig! De lipstick lijkt wel wat minder gepigmenteerd dan de andere kleuren uit de lijn.

























Op de lippen valt de kleur toch wel ietsje rozer uit. Ik denk dat dit gedeeltelijk komt doordat mijn eigen lipkleur door de lipstick heen schijnt. En dát komt weer doordat de lipstick niet zo gepigmenteerd is. Ook loopt de lipstick vrij makkelijk in de lijntjes, zoals je op de foto rechtsboven ziet. Daardoor ziet het er een beetje rommelig uit.
Qua houdbaarheid is de lipstick nogal teleurstellend. Binnen een minuut of 10 is de lipstick aan de binnenkant van de lippen al wat weggesleten, zoals je op de foto's al kunt zien. Een tussendoortje overleeft deze lipstick niet, laat staan een maaltijd.


























Het begon allemaal zo mooi. Maar helaas is deze lipstick het voor mij op alle punten nét niet. De kleur vind ik voor mezelf ietsje te roze, en met de formule ben ik ook niet tevreden. Wellicht werkt deze lipstick beter onder een concealer of Lip Erase, wat ik binnenkort ga proberen, dus stay tuned! Gelukkig heeft deze lipstick me niet een rib uit mijn lijf gekost, want de Essence Long Lasting Lipsticks kosten slechts €2,39.
Als je benieuwd bent naar andere kleuren uit deze lijn, in deze blogpost (waarin ik heel veel aanhalingstekens gebruik, haha) heb ik nog wat andere kleuren uit deze lijn geswatcht.

De zoektocht naar de perfecte nude blijft dus voortgaan. Weet jij nog een goede, of wat is jouw favoriete nudekleur? Ik ben heel benieuwd!

Essence is dierproefvrij


1 opmerking: