zondag 17 mei 2015

EOTD: Pink Drag met Urban Decay Vice 3























Eind december kocht ik in Londen het Vice 3 palette. Zo blij als een kind was (en ben) ik ermee, maar ik durfde het palette bijna niet te gebruiken, zo mooi vond ik het. Een paar weken geleden besloot ik dat ik het palette nu echt moest gaan gebruiken, en begon meteen goed met een extreme ooglook.

Dit was een van mijn beruchte avondprojecten waarbij ik all out ga met make-up, om het er een uurtje daarna weer af te halen. Experimenteren met extreme looks is leuk, maar meestal meer wat voor binnenshuis. Als het dan fout gaat is de make-up remover niet ver weg, en natuurlijk blijven sommige looks ook too much voor buiten de voordeur.
Ik wilde iets doen met de twee roze kleuren en de groene kleur. Misschien niet de meest logische combinatie, maar hey, voor een avondproject maakt dat niet zoveel uit! Uiteindelijk is het een drag queen-achtige ooglook geworden.

 Alle extreme ingrediënten zijn aanwezig: cut crease, dubbele wing aan binnen- én buitenkant en als klap op de vuurpijl pittige witte contrasten. De kleurencombinatie vind ik verrassend mooi!
Op het ooglid heb ik Alien gebruikt, de cut crease is Bondage uitgeblend met Alchemy. Onder het oog zit aan de buitenkant Alchemy en aan de binnenkant Dragon. In de binnenste ooghoek zit nog een klein beetje Bobby Dazzle.
Als eyeliner (die niet helemaal strak is, oeps!), gebruikte ik L'Oréal Gel Liner. Voor de witte contrasten gebruikte ik NYX Jumbo Eyepencil in Milk.

Hoewel dit absoluut geen dagelijkse look is, hoop ik dat jullie toch wat inspiratie hellen uit deze EOTD. Zelf ben ik er achter gekomen dat roze en groen helemaal niet zo'n gekke combinatie is; ik ga dat zeker vaker proberen in een meer draagbare look!

-x-

10 opmerkingen:

  1. Whoah, supervet gedaan! Je eyeliner hierbij is echt perfect! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een toffe ooglook, je bent echt een talent!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wauw, bedankt voor het lieve compliment! :)
      x

      Verwijderen
  3. ooh wauw wat een prachtige look heb je gemaakt! hele gave kleuren heeft dat palette, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! En het palette heeft inderdaad heeeele toffe kleuren!
      x

      Verwijderen
  4. Wat een gave look zeg! Ik vind dat je er wel echt talent voor hebt, ga vooral lekker door met experimenteren, ik vind het er erg geslaagd uitzien! :)

    BeantwoordenVerwijderen