donderdag 30 april 2015

Re-review: Bourjois Healthy mix combi
























Ik heb nogal een foundation-tic, en het gevolg is dat ik er nogal wat heb. Daarom leek het me leuk om een aantal foundations uit mijn collectie opnieuw voor jullie te reviewen: een re-review. Vandaag review ik twee herontdekte producten voor jullie: de Healthy Mix foundation en concealer van Bourjois. Ik heb deze producten al een tijdje, maar vergat ze altijd een beetje. Nu heb ik ze opnieuw getest.



Ik heb allebei de producten in kleur 51: de lichtste kleur. Wat ik fijn vind is dat de foundationkleuren van Bourjois altijd aan de gele kant zijn. Ik ben zelf geel van ondertoon en vind het lastig een foundation te vinden die niet roze uitslaat op mijn gezicht, maar die óók heel licht is. Deze is net licht genoeg, de concealer is zelfs een klein beetje lichter, superfijn!
De Healthy zit volgens Bourjois vol met fruitextracten die de huid zouden moeten laten stralen. De producten hebben een medium dekking en voelen niet zwaar op de huid. Laten we kijken wat het voor mijn huid doet!

























Dit ben ik zonder make-up. Ik vind foto's van de voorkant altijd stom, ik zie er dan altijd een beetje gek uit vind ik zelf. Zoals je ziet heb ik veel sproeten en vlekjes en ben ik rondom mijn ogen wat geler van kleur. Mijn wangen zijn juist wat roder. Ook hangen mijn ogen een piepklein beetje (nu al!). Samen met de kringen onder mijn ogen zorgt dat ervoor dat ik er zonder make-up altijd best wel moe uitzie. Op mijn linkerwang (die zie je op de rechterfoto) heb ik ook wat acné littekens. Rond mijn neusvleugels ben ik ook rood (net als bijna iedereen, volgens mij).
Ik heb een gecombineerde huid met vooral een heel vet voorhoofd (en oogleden). Paradoxaal genoeg krijg ik wel heel snel velletjes op een deel mijn voorhoofd, dus gebruik ik graag een foundation die vrij vloeibaar is, waardoor het minder opvalt als 'ie in de velletjes gaat zitten.

























Hier heb ik de foundation aangebracht. Ik zie er meteen al een stuk wakkerder uit! De foundation bedekt mijn sproetjes en het gelige rond mijn ogen, waardoor ik een egale teint krijg. En hierdoor zie je er dus ook meteen wat frisser en wakkerder uit. De kringen onder mijn ogen zitten er wel nog steeds.
Wat ik heel fijn vind aan de Healthy Mix foundation is dat je hem niet ziet zitten. Zelfs met een vergrotende spiegel kan ik nauwelijks een spoortje foundation ontdekken. Ik vind dat echt heel fijn (wie niet, eigenlijk)! De foundation heeft inderdaad een medium dekking. Ik vind dat geen probleem, als mijn huid egaal is heb ik verder niet extreem veel te bedekken (al verschilt dat per week). De foundation heeft een finish die ik 'satin' zou noemen: je huid wordt een beetje gematteerd, maar je blijft er wel door 'stralen', zoals Bourjois dat zegt. Deze foundation is ook goed te doen voor de vette huid. De foundation heeft trouwens ook een lekker (fruit)geurtje! Na het opbrengen ruik je die niet meer.

























Hier ben ik vergeten een foto van voren te maken, oeps. Hier heb ik ook de concealer onder mijn ogen, rond mijn neus en op wat kleine rode plekjes aangebracht. Tegen mijn kringen is de concealer niet sterk genoeg; je ziet ze er nog steeds doorheen schijnen, al is het wel wat minder. Ik krijg mijn kringen echter nooit helemaal weg, dus vind dit best een oké resultaat. De concealer ruikt trouwens hetzelfde als de foundation!


Met wat foundation op voel ik me toch altijd wat zekerder. Ik ga makkelijk met alleen foundation (en een beetje wenkbrauwpoeder vanwege mijn donkere haarkleur) de deur uit, maar helemaal zonder make-up doe ik minder graag omdat mijn huidskleur niet zo egaal is. Ik heb deze foundation helemaal herondekt; ik was vergeten hoe goed hij bij mijn huid en huidskleur paste! Ben je geel van tint en ben je op zoek naar een medium dekking foundation? Dan kan ik je de Healthy Mix foundation van Bourjois zeker aanraden!

De concealer vind ik ook fijn, maar voor onder mijn ogen heb ik toch iets nodig wat net wat meer hardcore is. Als je weinig kringen of puistjes hebt en je op zoek bent naar een lichte tint is deze concealer misschien wat meer geschikt voor jou.

Laat me weten wat jullie van deze re-review vonden: willen jullie meer foundations zien?

Bourjois is niet dierproefvrij 

2 opmerkingen:

  1. Je huid ziet er sowieso heel goed uit vind ik, maar inderdaad, de foundation is erg goed, ik lees er vaak lovende reviews over.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, bedankt voor het lieve compliment :). En inderdaad wel één van de betere foundations van Bourjois, al vind ik dat zij daar sowieso wel sterk in zijn.
      x

      Verwijderen