woensdag 29 april 2015

Me Now Generation II lipgloss nr. 18





















De Kylie Jenner liptrend is overal en ik vind het eigenlijk wel best. Ik vind de 'nieuwe nudekleuren' heel flatterend en stijlvol staan zonder meteen heel opvallend te zijn. Een andere liptrend is die van de liquid lipsticks. Op eBay tikte ik een mooie combinatie van die twee trends op de kop.

Voluit heet het de Me Now Generation II Long Lasting Lipgloss. Een hele mond vol! Deze lipstick is volop verkrijgbaar op eBay. Ik hoorde veel goede dingen over deze liquid lipsticks, dus besloot er ééntje te bestellen in kleur 18, een mooie rozebruine kleur.
De naam 'lipgloss' is misschien een beetje verwarrend, want dit product is ongeveer het tegenovergestelde. Het is een gepigmenteerde lipkleur die mat opdroogt en lang zou moeten blijven zitten. Het product is verpakt in een soort reageerbuis-achtige huls. De huls is heel slank en daardoor makkelijk mee te nemen. De tekst slijt er binnen no time vanaf, dus over die lange naam hoef je je later geen zorgen meer te maken.























Je brengt het product aan met een standaard lipgloss-applicator. Dat gaat makkelijk, het product laat zich makkelijk egaal verdelen. Het 'stokje' van de applicator voelt wel een beetje gammel, alsof hij zomaar kan ombuigen. Zoals je ziet is het kleurtje echt zo'n bruinige nudekleur. Ik was heel benieuwd of het product op de lippen ook zo mooi zou zijn!


























En ja hoor, dat is 'ie! Ik ben helemaal verliefd op deze kleur. Precies de goede balans tussen bruin en roze. Ik heb deze lipkleur al heel vaak met veel plezier gedragen. Verrassend genoeg accentueert de lipstick velletjes helemaal niet. Je ziet een piepklein velletje op de onderste foto, maar dat is het dan ook.
De lipstick droogt ongeveer een minuut na aanbrengen op, en daarna zit hij muurvast. Tijdens het aanbrengen ruik je een beetje een zoet luchtje, maar als hij eenmaal opgedroogd is, ruik je dat niet meer. De lipstick is net als andere vloeibare lipsticks, iets uitdrogend.
Het enige echte vervelende aan deze lipstick is dat hij na het opdrogen nog steeds plakkerig is. En niet plakkerig op de lipgloss manier, maar meer op de Pritt-stift manier. Als je je lippen op elkaar doet dan hechten ze zich echt aan elkar vast. Dat voelt gek, maar je raakt er wel een beetje aan gewend.
De lipstick blijft urenlang op zijn plaats, zo'n 7 uur zonder bijwerken. Als je dingen gaat eten (vooral vettige dingen) begint de lipstick een beetje op te lossen en af te brokkelen. De lipstick is niet mooi bij te werken, dus als dat gebeurt moet je hem eraf halen en opnieuw opdoen. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, want de lipstick gaat er alleen met een vettig product af, zoals olijfolie. Dat is niet zo travel-friendly helaas.

Al met al ben ik heel enthousiast over deze 'eBay lipgloss'. De kleur is prachtig, hij brengt mooi aan en blijft lang zitten. Helaas is de lipstick iets minder makkelijk bij te werken en weg te halen, maarja, het is geven en nemen natuurlijk.
Zeker voor de prijs, want voor deze lipstick was ik maar €1,35 (!!) kwijt. Ik kan je geen link geven, want die blijven bij eBay meestal niet zo lang geldig. Maar als je zoekt op 'matte lipgloss' word je overspoeld door dit product. Het is er in maar liefst 36 kleuren, dus mocht je deze kleur wat minder vinden, ze hebben genoeg keuze uit roze- en roodtinten.

Dit product komt uit China, en is dus waarschijnlijk niet dierproefvrij.

3 opmerkingen:

  1. Ik was al zo benieuwd naar deze lipglossen!! Vooral deze kleur, want het zou volgens mij een dupe zijn van Lime Crime Cashmere! Of het zo is weet ik niet, maar wat een prachtige kleur! :) Het enige wat me er inderdaad van weerhoudt is de dierproefvrijheid, maar anders had ik stevig ingeslagen, zeker voor de prijs! :D Wel gek dat hij plakkerig blijft. Leuke review!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik hoorde ook dat het een dupe zou zijn, maar deze is veel rozer. Cashmere is een heel stuk grijzer. Helaas geen dupe dus, maar alsnog een mooie lipkleur!
      En dankjewel :D
      x

      Verwijderen
  2. Hihi het is een oud artikel, maar ik heb deze ook. Ik doe er altijd een beetje poeder over, zodat het niet meer plakt. Werkt super goed. Dat plakken is nl echt irritant.
    Groetjes Sabrina

    BeantwoordenVerwijderen