zaterdag 11 april 2015

Makeup Revolution Ultra Eyeshadows: Flawless




















Neehoor, de Makeup Revolution producten zijn nog niet allemaal geweest! Het razend populaire Flawless palette moest ik natuurlijk ook proberen. Vandaag deel ik mijn mening én een look!


Het palette komt uit de Ultra Eyeshadows lijn, die nu uit 4 palettes bestaat. Een paar maanden geleden reviewde ik een ander palette uit deze lijn: het Eyes Like Angels palette. Dat palette bevat veel kleurtjes en gebruik ik nog steeds met veel plezier. Het Flawless palette is een stuk neutraler en daardoor ook een stuk populairder.















Het palette komt in een roségouden doosje. Ik vind kartonnen verpakkingen eigenlijk altijd een beetje verspilling: het ziet er mooi uit, oke; maar je gooit ze bijna altijd meteen weg en al dat karton maakt make-up nog milieuonvriendelijker dan het al is met al die plastic verpakkingen. Het biedt natuurlijk wel een beetje extra beveiliging en een gevoel van luxe. Het palette zelf is een zwart palette met een vrij minimale opdruk. De naam van het palette staat op de achterkant, dat had ik liever op de voorkant gezien, dan kun je de verschillende palettes makkelijker uit elkaar houden!






















En zo ziet het palette er van de binnenkant uit! Ik zie veel mooie neutrale en warme kleuren. En ook een paar matte kleuren, fijn! Over de kleuren ligt een folie met alle namen, wat natuurlijk heel handig is als je een review schrijft ;). Het palette bevat in totaal 16 gram oogschaduw, dat is een halve gram per oogschaduw. Niet extreem veel, maar hoe vaak maak je nou een oogschaduw op?





















Zo kun je de kleuren beter zien. Zo op het eerste oog een compleet en veelzijdig palette. Echt eentje die je zo mee op reis kunt nemen, mits de oogschaduw van goede kwaliteit is natuurlijk. Dus laten we die swatches maar even bekijken. Ik swatch alle oogschaduws per verticale rij.

Rij 1
Paper: Een matte crèmekleur met gele ondertoon.


Almost there: Een matte lichtbruin met warme ondertoon. Goed om als blendingkleur te gebruiken!


Smudge: Een matte middenbruin, deze is wat minder sterk gepigmenteerd (hier twee laagjes aangebracht).


Pure Chocolate: Een donkerbruine matte kleur met een iets warme ondertoon. Deze is een beetje poederig.



Rij 2
Soft Glow: Een mooie crèmekleurige highlighter met een fijne shimmer.

Uncover: Een lichte beige tint, met een satin finish. Een prachtige nudetint!



Shimmer Heart: Een shimmery beige tint met een rozige ondertoon.




Raw: Een koele lichtbruine matte tint. Hij lijkt op de foto (in de pan) iets donkerder dan hij in werkelijkheid is.


Rij 3
Buff: Een metallic beigekleur.



Barely Pink: Een lichte zalmroze tint met shimmer. Pakt wat minder goed op de huid.



Universal: Een rozebruine tint met shimmer.



Red Night: Een shimmery cranberry tint. Deze kleur vind ik echt prachtig!




Rij 4
Highlite: Een crèmekleur met hele sterke shimmer. Op de swatch is hij niet crèmekleurig, maar wit.


Lowlite: Een warme beigekleur met een metallic finish.




Copper Shimmer: Een shimmery koerkleur.




Molton Chocolate: Een metallic shimmery donkerbruin met een warme ondertoon (de naam is geen spelfout, zo heet de kleur echt).

Rij 5
Angel: Een lichtgouden kleur met een sterke shimmer. Hij is ook iets losser van structuur.


Golden Night: Een echte goudtint met een metallic finish. Een klassieker!



Medal: Een lichte bronskleur met metallic finish. Erg mooi met Golden Night.



Burgandy Nights: Een bordeauxrode kleur. Deze is iets bruiner dan Red Night (naam is wederom geen spelfout).




Rij 6
Unlimited: Een koele beigekleur met een metallic finish.



Gold Digger: Een warme gouden tint (warmer dan Golden Night) met een shimmery finish.



Darkest Shimmer: Een warme shimmery donkerbruin.




Green Stars: Een shimmery mosgroene tint. De kleur is veel donkerder op de swatch, ook zie je de shimmer niet goed terug. Deze kleur is ook vrij stroef.

Rij 7
Brew: Een soort goud-beige kleur, met een shimmery finish.



Cheerless: Een paarsbruine kleur met een satin finish.



Tarnish: Een taupekleur met een finish die tussen satin en shimmery in zit.




Café Noir: Een donkerbruine kleur met kleine shimmers erin. Aangebracht is 'ie vooral mat, maar ook heel teleurstellend qua pigmentatie.


Rij 8
Silver Smoke: Een zilvertint die neigt naar taupe, met een metallic finish. Heel mooi en bijzonder!


Blue stars: Een kleur met donkerblauwe basis en blauwe glans. Dit komt in het echt nauwelijks over, en de pigmentatie is ook minder (dit is twee laagjes).

Black Tie: Een zwarte kleur met zilveren microglitters. De glitters blijven verrassend goed zitten, als ik op de swatch blaas blijven ze zitten!


Night: Een matte zwarte kleur. Goed van kwaliteit, maar minder zwart dan Black Tie (Night heeft twee laagjes op de swatch).


In dit palette zitten twee kleuren die ook in het Eyes Like Angels palette zitten. Deze kleuren zijn Molton Chocolate en Green Stars.

Wat betreft de kleuren: ik ben onder de indruk! De oogschaduws in dit palette zijn over het algemeen wat beter dan die in het Eyes Like Angels palette, felle kleuren zijn nou eenmaal moeilijker te maken dan neutrale tinten. Ik vind de structuur van de metallic tinten trouwens heel bijzonder bij deze palettes: ze voelen stroef aan als je met je vinger in de pan gaat, maar zijn heel romig als je ze op de huid aanbrengt. Ze veroorzaken wel nog steeds een beetje fallout. Rij 3,4 en 5 zijn mijn favoriete rijen, ik ben dol op de warme metallictinten! En met die kleuren heb ik ook een look in elkaar gezet, want goed op de swatch betekent niet automatisch goed in gebruik.




























Deze look maakte ik vlak voordat ik naar een feestje ging. Ik ben de laatste tijd erg van de 'puntige' oogschaduwlooks, dus heb ik er zo eentje gemaakt met de warme metallic kleuren. De punt is niet superstrak omdat ik geen plakband of makeupremover heb gebruikt om hem strak te krijgen, dit is uit de losse pols. Mocht je hem strakker willen dan kun je die hulpmiddelen gebruiken!
Van binnen naar buiten zie je de kleuren Highlite (gemengd met Angel), Golden Night, Medal, Copper Shimmer en Red Night. Onder het oog zit Golden Nights en Pure Chocolate. Onder de wenkbrauw heb ik Paper aangebracht. In de crease zit Almost There als blendingkleur. Alle oogschaduws deden het goed, op Angel na. Die pakte niet goed en heb ik uiteindelijk vermengd met Highlite.
Ik ben echt gek op deze look en ik heb hem inmiddels al vaker gemaakt. Ik kan vooral geen genoeg krijgen van Red Night, daar zit inmiddels al een klein deukje in.


Ik kan iedereen dit palette van harte aanbevelen. Als je van neutrale kleuren houdt is het echt een winnaar! Mocht je wat meer van de kleurtjes zijn, dan is het Eyes Like Angels palette misschien meer iets voor jou.

En het beste: het palette kost slechts een tientje! Je kunt het kopen bij de webshop van Makeup Revolution, bij Makeup Musthaves, of bij Beauty88.

Makeup Revolution is dierproefvrij 
(Wordt weliswaar geproduceerd in China, maar bij productie in China geldt het verplicht testen niet. Ik zet het er even bij omdat er vaak onduidelijkheid over is)

Wat vind jij van dit palette? Zou je het kopen? Laat een reactie achter!

-x-


4 opmerkingen:

  1. Ik vind het super mooi en de pigmentatie lijkt me ook echt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je reactie! :D
      En inderdaad, de pigmentatie is echt top, zeker voor die prijs!
      x

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Bedankt voor je reactie :) En hij is supermooi inderdaad :D

      Verwijderen