donderdag 23 april 2015

L'Oréal Collection Exclusive: Blake's Pure Red
























Rode lipstick is iets wat ik de laatste tijd steeds vaker draag. Al een tijd geleden (nog in 2014) kocht ik deze lipstick, maar ik gebruik hem pas een week of drie (ik durf nieuwe producten nooit zo goed te gebruiken, ze zien er zo mooi uit!). Is deze lipstick wat of had ik hem beter ongeopend kunnen laten?



























De Collection Exclusive lijn is er al een tijdje: een samenwerking met de L'Oréal ambassadrices die hun perfecte lipstickkleur ontwierpen. De Pure Red collectie is er eentje met inderdaad: rood. In Nederland worden er 4 kleuren verkocht: Doutzen (oranjerood), Julianne (koraalrood), Laetitia (donkerrood) en Blake (knalrood), die je hier op de foto ziet.
De verpakking van deze lipsticks is anders dan de normale L'Oréal lipsticks: Deze is gemaakt van zwart stevig plastic met een textuur en bevat verder gouden accenten. Op de huls staat ook de handtekening van Blake, wat ik een leuke persoonlijke toevoeging vind!
Deze verpakking vind ik veel mooier dan de normale verpakkingen, die ik goedkoop vind ogen met hun rare gouden glimmende kleur.


Ik kocht deze kleur omdat hij er uit zag als de perfecte rechttoe-rechttaan rood. De kleur is niet te licht, niet te donker, niet te oranje en niet te roze. Bovendien hebben de kleuren een matte finish, waar ik gek op ben en wat op dit moment best wel trendy is. Zoals je op de foto hierboven kunt zien heeft de kleur geen duidelijke oranje of roze tint. De kleur is in het echt een piepklein beetje donkerder dan op de foto.
De lipstick heeft de bekende L'Oréal lipstick geur: een beetje muf en ouderwets. Een paar jaar vond ik de geur verschrikkelijk, maar inmiddels vind ik het wel wat hebben, het ruikt in ieder geval chiquer dan een lipstick met een zoet fruitgeurtje.



























En hier zie je de lipstick aangebracht (ik heb bij de randjes een rood lippotlood van Catrice aangebracht). De lipstick brengt een klein beetje stroef aan door de matte finish. In het begin is de lipstick niet supermatte, maar hoe langer je hem draagt, hoe matter hij wordt.
Ik vind de kleur echt héél mooi, precies de rode kleur die ik zocht. Doordat hij geen overdreven uitgesproken ondertoon heeft is hij makkelijk te combineren. Hierdoor zal hij heel veel verschillende mensen ook goed staan.
De lipstick houdt echt extreem lang. Normaal houdt een lipstick bij mij ongeveer 4 uur, waarbij ik voorzichtig ben met eten en drinken. Deze lipstick houdt bij mij 7 uur zonder bijwerken wanneer ik alleen tussendoortjes eet. Wanneer ik wel een maaltijd eet hoef ik hem daarna maar een klein beetje bij te werken en ziet hij er weer goed uit. Tijdens zo'n dag met één of twee keer bijwerken houdt de lipstick het bijna 12 uur (!) vol. Hierbij moet je dus wel een beetje voorzichtig eten en drinken, maar alsnog is dat extreem lang. Qua langhoudendheid dus echt een topper. Na een paar uur dragen begint de lipstick wel uit te drogen, wat gebruikelijk is bij een matte lipstick. Ik vind dat zelf niet heel storend, maar mocht je dat vervelend vinden dan zou ik een andere lipstick zoeken.
Wat wel jammer is is dat de lipstick na verloop van tijd uitloopt. Je moet dus een lipliner bij je liprandjes gebruiken zodat hij niet uitloopt.

En dan is er nog iets:



























DIT. Ik kan er écht niet tegen als dit gebeurt bij lipsticks. Blijkbaar zit hij niet superstevig vast in de verpakking waardoor hij tegen de achterkant aandrukt tijdens het opbrengen en deze lelijke deukjes ontstaan. Om dit te voorkomen moet je dan de hele lipstick uitdraaien. Dat vind ik minder handig werken én je hebt meer kans dat de lipstick hierdoor afbreekt. Persoonlijk vind ik dit verpakkingsfoutje een groot nadeel en ik snap niet waarom dit altijd bij duurdere merken gebeurt. Bij Essence en Catrice heb ik dit nooit gehad, terwijl het bijna altijd gebeurt bij L'Oréal, Bourjois en Lancôme. Als ik meer betaal voor een lipstick wil ik wel gewoon dat hij goed in elkaar zit.

























Op dat ene verpakkingsfoutje na ben ik héél erg blij met deze lipstick. De kleur is goed en hij blijft zitten als een huis. Ik ben nu ook heel benieuwd geworden naar de andere lipsticks uit de collectie, maar op het moment zal ik mezelf tevreden moeten houden met dit exemplaar. Gelukkig is dat geen straf.

Voordelen:
- Makkelijk verkrijgbaar
- Mooi vormgegeven verpakking
- Staat goed bij veel mensen
- Blijft héél lang zitten
- Mooie matte finish

Nadelen:
- Lipstick zit niet stevig in verpakking
- Loopt wat uit zonder lipliner
- De geur vind ik zelf niet vervelend, maar veel mensen vinden dat wel
- Droogt na verloop van tijd uit
- Niet dierproefvrij


De lipstick heeft wat nadelen, maar de kleur, finish en langhoudendheid maken dat (deels) goed. Ik heb mijn perfecte rode lippenstift gevonden!


L'Oréal is verkrijgbaar bij de meeste drogisterijen. De Collection Exclusive lipsticks kosten €14,99

L'Oréal is niet dierproefvrij

4 opmerkingen:

  1. Heheee, ik zie dat je er 'niet proefdiervrij' bijzet! Wat leuk. Goede kleur! Inderdaad, rechttoe rechtaan rood. Gek van die verpakking, ik heb dat eigenlijk nog nooit gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat klopt! Artikelen van jou en andere beautybloggers zetten me wel meer aan het denken. Ik kan zelf nog niet helemaal overgaan op dierproefvrij, maar zo kan ik in ieder geval mensen informeren en zo kan ik zelf ook bijhouden hoeveel van zulke producten ik gebruik!
      En wees blij dat je dat van die verpakking nooit gehad hebt ;)
      x

      Verwijderen