zaterdag 21 maart 2015

Review: Lorac Pro Palette
























Maar wat is dat voor moois dat daar binnen is gekomen? Een mooi verjaardagscadeau aan mezelf! Ik wilde dit superpopulaire palette al zo verschrikkelijk lang, en nu heb ik hem dan eindelijk. Is 'ie ook zo goed als ik had gehoopt?

Een introductie voor als je dit palette nog niet kent: het Lorac Pro palette is één van de meestgebruikte palettes onder buitenlandse YouTubers. Toen ik in 2012 op vakantie was in de VS heb ik hem in mijn handen gehad, maar had ik hem toch niet gekocht omdat ik wat NYX spullen wilde kopen. Die NYX spullen bleken toch niet zo geweldig te zijn, en eenmaal thuisgekomen kon ik mezelf wel tot in de eeuwigheid voor mijn kop slaan. Nu heb ik hem dan eindelijk kunnen bemachtigen!




















Het palette zit in een hele strakke, slanke kartonnen verpakking met een rubberachtige finish. Heel mooi, alleen ga je hier waarschijnlijk héél snel viezigheid op zien. Toch ziet het er best luxe uit. Ik was vooral verrast over hoe dun het palette is, dat vind ik echt een pluspunt. Geen overbodige verpakking.



















En dan natuurlijk de binnenkant! Bij het palette krijg je nog een mini primer, die zie je links. Het palette bevat 16 kleuren, waarvan de bovenste rij helemaal mat is en de onderste rij helemaal shimmery. Ik vind dit palette er zo goed uit zien! Veel neutrale kleuren, maar ook wat meer bijzondere tinten. Ik ben gek op kleurtjes, maar een mooi neutraal palette kan er natuurlijk altijd bij. En wat voor één is dit palette! Geen enkele kleur lijkt er te zijn als 'opvuller' of vreemde eend in de bijt, het zijn stuk voor stuk kleuren die je met elkaar kunt gebruiken.

















Hier zie je alle kleurtjes nog wat beter. Alle kleuren hebben een naam, erg handig. Het zijn wel hele basic namen, maar daar is verder natuurlijk niets mis mee. Ik vind vooral de gouden kleur Gold en de roestkleur Garnet er echt uitspringen. Maar ook de mauvekleur Mauve ziet er leuk uit, dat is een ongebruikelijke kleur!
Nu willen jullie natuurlijk weten wat de kwaliteit van de oogschaduws is, dus heb ik, zoals het een echte blogger betaamt, alle kleuren geswatcht!




















En kijk eens even, ziet dit er niet goed uit? Alle matte kleuren zijn heel erg romig en fijn van structuur, ik ben echt onder de indruk! Alleen bij White kan ik toch wat lichte glansdeeltjes ontdekken, die is niet helemaal mat. Dit is ook de kleur die het minste pigment heeft, hoewel ik dat voor een spierwitte kleur niet vervelend vind. Alle andere kleuren bevatten wel een sterk pigment. De shimmery kleuren hebben allemaal een mooie shimmery finish, hoewel  Deep Purple wat minder shimmery is dan de andere kleuren.  En Champagne bevat naast shimmer ook wat kleine glittertjes, heel tof!
De kleuren die er voor mij echt uitspringen zijn Mauve, Espresso, Gold, Lt. Bronze, Garnet en Slate. Maar alle andere kleuren zijn ook prachtig!

Wat wel een nadeel is, is dat elke oogschaduwpan maar een halve gram oogschaduw bevat. Dat is niet erg veel, dus als je een kleur veel gebruikt zul je er vrij snel doorheen gaan. Al heb ik nooit een oogschaduw opgebruikt, dus ik weet niet precies hóe snel dat is.

Uiteraard heb ik ook wat looks voor jullie klaarstaan zodat jullie kunnen zien hoe de oogschaduws in de praktijk werken ;).




















De eerste look maakte ik toen het begon te schemeren (ik had het palette toen net een paar uurtjes en moest het natuurlijk proberen), dus helaas is de kwaliteit niet geweldig. Toch wilde ik hem bijvoegen, ik laat mijn werk niet zomaar verloren gaan natuurlijk ;). Op het ooglid heb ik een overloopje gecreëerd van Lt. Bronze naar Gold naar Garnet. In de buitenste ooghoek en de crease zit Deep Purple, uitgeblend met Taupe. Onder het oog zit aan de buitenkant Deep Purple en aan de binnenkant een beetje Lt. Bronze. In de binnenste ooghoek en onder de wenkbrauw heb ik een beetje White aangebracht. De oogschaduws werken heel goed en blenden makkelijk uit. Ik heb hierbij de bijgeleverde mini primer gebruikt, maar ik denk dat ik met mijn Urban Decay Primer Potion betere resultaten bereik. Ik had het idee dat die van Lorac niet egaal verdeelde.
Ik vind dit een erg leuke look, Deep Purple voegt wel wat kleur toe maar is ingetogen genoeg om als neutrale kleur gebruikt te worden. Ik ben gek op paars, dus Deep Purple zal ik vast vaak gebruiken. En Garnet en Gold zijn gewoon kleuren om van te smullen, ik kan niet geloven hoe mooi en gepigmenteerd ze zijn. De foto's doen de kleuren geen recht!




























En deze look maakte ik een dag later. Ik wilde graag een bruine smokey look maken en heb hiervoor de matte kleuren gebruikt. Ik heb vooral Sable over en onder het ooglid aangebracht, met Espresso wat dichter bij de wimperrand. Sable heb ik uitgeblend met Taupe. Onder de wenkbrauw zit Cream en in de binnenste ooghoek Nude. Ik weet het, een vrij simpele look, maar ik wilde vooral kijken hoe goed de kleuren blendden. En dat is erg goed zoals je ziet! De kleuren laten zich prachtig naadloos uitblenden en je krijgt niet van die gekke plekjes die donkerder worden en niet makkelijk blenden, zoals ik bij goedkopere oogschaduws soms heb. Ik heb hier weer de Lorac primer gebruikt. Hij is ietsje plakkeriger en stroever dan mijn Urban Decay primer en houdt het wat minder lang uit bij mij. Verder wel een goede primer, en zeker handig op reis door het kleine tubetje!
PS: Ik weet dat mijn eyeliner niet helemaal goed tegen de wimperrand aan zit, je ziet nog een beetje huid.I k heb lang geen vloeibare liner gebruikt en moest weer even wennen met het kwastje, haha.


Mijn oordeel? Ik ben heel blij dat dit palette toch maar besteld heb, ondanks dat het nogal ingewikkeld is. Het palette is nauwelijks in webshops te verkrijgen, de enige waarvan ik weet dat hij naar Nederland verzendt is BeautyBar, maar daarbij betaal je flink verzendkosten. Ik heb het palette daarom via eBay besteld. Risky business, maar de verkoper had een goede beoordeling en kwam uit de VS. Chinese verkopers moet je niet vertrouwen, dat zijn sowieso nepperds (en ja, die zijn flink in de omloop!). Ook als het palette wel heel goedkoop wordt aangeboden moet je er je vraagtekens bij zetten, mocht je dit palette nu ook willen hebben.

'En wat is de prijs van dit palette dan?', zou je je nu kunnen afvragen. Ik heb voor dit palette plus verzendkosten bijna 60 euro neergeteld. Inderdaad een flink bedrag, maar dit palette stond al zo lang op mijn wishlist, op een gegeven moment boeide de prijs me nauwelijks meer. Ik moest en zou hem hebben!
En is het de prijs waard? Ik denk zeker, je kunt met dit palette alle kanten op. Alle oogschaduws zijn van hele goede kwaliteit en alle tinten zijn ook tinten die je echt zult gebruiken. Wat mij betreft zijn geld dubbel en dwars waard, ik kan zoveel looks bedenken met dit palette en heb sinds ik het binnen heb geen andere palettes aangeraakt. Dit is gewoon een geweldig palette, ik ben het eens met al die YouTubers!

Hopelijk hebben jullie wat gehad aan deze review! Laat zeker een reactie achter, vind ik leuk :)

8 opmerkingen:

  1. Ok, I did not know I needed this until now. Wat een ontzettend mooi palette! Ben verliefd op je eerste ooglook. Alles wat maar een beetje rood/koper in zich heeft verovert mijn hart meteen :) Fijn dat het het geld waard was!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je reactie! :D En inderdaad, die koperkleur Garnet is echt perfectie in poedervorm, zo mooi!

      Verwijderen
  2. Echt een heel mooi palet, zucht, hebben hebben hebben! Erg mooie looks ook.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je leuke reactie :)
      En sorry voor het vergroten van je wishlist ;)
      x

      Verwijderen
  3. Ik vind het er absoluut goed uit zien voor zo'n budgetmerk!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ehm, ik weet niet wat je budget noemt maar het palette kostte me 60 euro :') Ik denk dat je eroverheen gelezen hebt ;)

      Verwijderen
  4. Omg ik wil dit zo graag!
    Jaloers!
    het is toch zo mooi!
    belle-fin.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen