maandag 16 maart 2015

Review: 3 Makeup Revolution lipsticks!























Vandaag een review van maar liefst 3 Makeup Revolution(/I Heart Makeup) lipsticks! 2 #LIPHUGS (ja, zo schrijf je het, superhip natuurlijk) en een Wow Stick van 'zusje' I Heart Makeup. De doosjes zien er in ieder geval goed uit. Maar zijn deze producten net zo mooi als hun glimmende doosjes?























Als je ze uit het doosje haalt, zien de producten er zo uit, ze glimmen je tegemoet, wat het fotagraferen natuurlijk weer een feestje maakt ;). De Liphugs (ik ga het echt niet meer zo stom schrijven als zij doen, hoor) hebben een gouden opdruk, die er trouwens razendsnel af slijt. Op de onderkant staat een gekleurd stickertje met de naam van de lipstick. De Wow Stick heeft een roze opdruk en helemaal geen naam op de stick zelf, wat nogal lastig is als je het doosje eenmaal weg hebt gedaan.
Maar genoeg geklaagd, laten we eens naar de inhoud kijken!

























Volgens Makeup Revolution zijn de Liphugs verzorgende lipsticks die licht aanvoelen, maar wel een vrij dekkende kleur moeten hebben. Dat klinkt interessant! De Liphugs heb ik in de kleuren Saviour Will Come (links) en Still Missing my Baby (rechts). De namen zijn leuk bedacht, ik vind de namen van Makeup Revolution altijd wel heel 'diep', af en toe weet je nou niet wat ze bedoelen, haha. Saviour Will Come is een moeilijk definieerbare kleur, het lijkt op een soort bruinroze kleur, een beetje een jaren '90 kleur. Still Missing my Baby is een dieprode kleur, en die gaan er altijd wel in bij mij. Nog even een puntje over de lipsticks zelf voordat ik de swatches laat zien: ze ruiken wel een beetje naar ouderwetse lipsticks, zo'n geur die de L'Oréal lipsticks ook nog steeds hebben. Als je daar niet van houdt zou ik deze lipsticks skippen.































Saviour Will Come is inderdaad een hele bijzondere kleur, het is een beetje een baksteenkleur. Deze kleur is perfect als 'everydaykleur' als je outfit donkere en/of neutrale kleuren bevat. Ook kan hij elke outfit net wat chiquer maken. De lipstick is inderdaad lekker romig van textuur, maar ik vind wel dat je hem voelt zitten, hij voelt een beetje als Vaseline. Echter zit er helemaal geen minerale olie of petrolatum/paraffine in de lipstick verwerkt. De lipstick hydrateert mijn lippen wel lekker!
Maar wat natuurlijk het nadeel is van de romige textuur, is dat de lipstick nogal uitloopt. Dat kun je misschien al zien op de foto rechtsboven. Wat het nog moeilijker maakt is dat de stick zelf nogal groot is en geen puntje heeft, waardoor een nette applicatie wat moeilijker wordt. En de lipstick moet natuurlijk regelmatig bijgewerkt worden, want hij verdwijnt vrij snel, zeker als je iets eet.





























En dit is de kleur Still Missing my Baby, dit is trouwens de donkerste kleur uit de lijn. Ik heb het plaatje rechtsonder ingezoomd op mijn mondhoek, want hier kun je goed zien hoe erg hij uitloopt. Ik droeg de kleur hier ongeveer een kwartiertje. Bij deze kleur dus zeker een lipliner gebruiken. Het is een mooie kleur, maar ik vind het jammer dat hij niet echt onderhoudsvriendelijk is, want ook deze kleur vervaagt snel.

























Dan de Wow Stick. Deze is in de kleur Maria, een diepe rode kleur, eigenlijk een beetje hetzelfde als de donkerrode Liphug. Het product is een groot lippotlood, wat je aan de onderkant omhoog kan draaien (yeey!). Op het doosje staat 'High Gloss Lip Colour Stick'. En ik kan jullie vast vertellen: dat High Gloss gedeelte klopt van geen kant.





























DAMES EN HEREN, DIT NOEM IK GEEN HIGH GLOSS. Kijk dan! Ik heb nog nooit zo'n mat lipproduct gezien. Ik weet niet hoe die term op het doosje terecht is gekomen hoor. Ik wist bij voorbaat al dat deze kleur mat was, door de swatches op internet. En de matte finish is geweldig! En de kleur is ook helemaal mijn ding.
Door het puntje kun je het product vrij precies aanbrengen. Van dichtbij kun je zien dat het product niet helemaal gelijk verdeelt, maar daar kun je van 'normale' afstand gelukkig niks van zien.
Als dit product eenmaal op je lippen zit, gaat het nergens heen. Het geeft totaal niet af, en overleeft een maaltijd met gemak, mits je geen olieachtige dingen eet (daardoor lost de lipstick een beetje op). De stick is vrij uitdrogend, maar omdat hij niet compleet opdroogt, vind ik dat hij niet zo uitdroogt als zo'n langhoudend lipproduct. Ook brokkelt hij daardoor niet zo lelijk af. Na een uur of drie begint het wel een beetje vervelend en droog te voelen, maar dat neem ik dan maar voor lief.
Ik ben echt heel blij met dit product, en ben heel benieuwd naar de andere kleuren!

Dus de conclusie? Ik zou gaan voor de Wow Stick als je houdt van matte lippen, ik ben heel blij met mijn Wow Stick!
De Liphugs zijn een beetje moeilijk, ik denk dat ze fijn zijn als je een lichte kleur hebt, want dat zie je niet zo als hij uitloopt. De donkere kleuren zijn niet zo geweldig helaas.

Je kunt de producten kopen op de site van Makeup Revolution. De Liphugs kosten 2,50 pond en de Wow Sticks kosten 3 pond, wat zeer acceptabele prijzen zijn!

Hopelijk heb je iets gehad aan deze review, en laat zeker een reactie achter als je nog tips hebt, die zijn altijd welkom!

x

4 opmerkingen:

  1. Fijne review! Ik vind vooral de Wow Stick er erg mooi uitzien, heel mooi dat matte! Alleen wel gek dat ze er dan "high gloss" opzetten haha. De twee andere lipsticks vind ik ook wel mooi, maar ik denk dat ik die lastig ga vinden met aanbrengen, met name bij mijn kleine bovenlip!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je reactie! :) En inderdaad, dat aanbrengen wordt dan moeilijk, de sticks zijn echt heel groot en lomp. Ik had ook moeite met netjes aanbrengen, en ik heb niet bepaald kleine lippen ;)

      Verwijderen
  2. Ik kom ook even bij jou kijken :) Wauuw, die matte! Wat een mooie finish! Bijna fluweel. Waarom zetten ze inderdaad High Gloss op de verpakking? Dit is precies het tegenovergestelde, haha. Mooie lipvorm heb je trouwens! Klopt het dat ik je blog niet op bloglovin' kan vinden? :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je komt kijken :D
      En de finish is inderdaad heel mooi, niet die 'crusty' look die ik soms met liquid lipsticks heb!
      En goed dat je het zegt, ik ben nu wel gelinkt met bloglovin'! Het lukte een hele tijd niet, maar ik heb het weer geprobeerd en nu ben ik er als het goed is wel :)

      Verwijderen