vrijdag 27 maart 2015

FOTD: Lorac Pro palette























Het zal misschien geen verrassing zijn: ik heb deze week niets anders gebruikt dan het Lorac Pro palette voor mijn oogschaduwlooks. Wat een énorm veelzijdig palette! Omdat het tentamenweek was waren het weinig spannende looks, maar omdat ik op een gegeven moment even helemaal klaar was met leren heb ik een wat spannendere look in elkaar gedraaid...

Ik had zin in iets wat edgy was (zoals altijd eigenlijk..) en besloot een soort van winged oogschaduw look te maken. Hier experimenteer ik de laatste tijd vaak mee en het lukt me steeds beter en sneller, hoelang het nog lang niet perfect is.













Voor deze look heb ik vooral de warme kleuren gebruikt uit het palette, die langzaam liet overlopen naar een zwarte wing. Omdat deze fotootjes een beetje klein zijn, heb ik er hieronder eentje uitvergroot, zodat de kleuren beter te zien zijn ;)































Hoe heb ik deze look in elkaar gezet? Ik begon met het zetten van een zwarte wing, die ik voor een deel inkleurde. De eyeliner die ik hiervoor gebruikte is de Make Up Store Cake Eyeliner, echt mijn favoriete eyeliner sinds ik hem heb gekocht in Londen. Hierna heb ik in de crease Taupe aangebracht, om alvast een mooi overgangskleurtje te creëren. Daarna bracht ik Garnet aan in het midden van mijn ooglid. Aan de binnenkant heb ik die gemengd met Gold, zodat het wat warmer en lichter werd. Richting de wing heb ik Espresso gebruikt, om vervolgens de wing zelf nog verder in te kleuren met Black. Onder het oog heb ik aan de buitenkant een mengseltje van Espresso en Black gebruikt, en in de binnenste helft Gold. In de ooghoek heb ik Gold gemengd met Nude, waardoor het een hele mooie, roségouden kleur werd. Onder de wenkbrauw heb ik een beetje Cream aangebracht. De oogschaduws uit het palette zijn zo makkelijk te gebruiken, ik word er gewoon helemaal blij van. Bijna geen enkele oogschaduw heeft fallout, ze blenden makkelijk en zijn super gepigmenteerd. Kostte me een paar centen, maar gelukkig heb ik er wat voor terug gekregen!



























Wat ik verder heb gebruikt:
- L'Oréal True Match Foundation in R1-CI
- Collection Lasting Perfection Concealer in Fair
- Catrice Coverstick in 010 Nude
- Catrice Prime & Fine Translucent Loose Powder
- Anastasia Contour Kit
- Superdry Blush in Burnt Coral 
- Makeup Revolution Ultra Brow Arch & Shape in Medium
- Catrice Brow Gel
- Urban Decay Primer Potion
- Lorac Pro palette
- Make Up Store Cake Eyeliner
- I Heart Makeup All Day & Night oogpotlood in One Sin Too Many?
- Hema Wimperkruller
- Lancôme Grandiose Mascara
- Makeup Revolution Liphug in Saviour Will Come


Ik ben toch altijd weer een beetje verbaasd over de lange lijst met producten, haha. Als ik me opmaak voelt het helemaal niet alsof ik bergen producten gebruik. Ik verbaas me ook altijd over de superlange namen van Makeup Revolution, zij zijn niet van kort en bondig, dat moge duidelijk zijn. 

Je vraagt je misschien af wanneer ik zo'n look draag? Deze ooglook vind ik zelf niet al te heftig omdat hij niet 'hoog' is, mijn ooglid zit niet gigantisch vol oogschaduw. Zo'n look zou ik dan ook makkelijk naar school (of moet ik 'de universiteit' zeggen, haha. School klinkt zo als de middelbare) dragen als ik daar tijd voor had, haha. 

Wat vinden jullie van deze look? Zouden jullie zelf ook zoiets dragen?

2 opmerkingen:

  1. Wauuw, echt heel erg mooi! Ben zelf ook erg fan van die halve vervaagde wing eyeliner dinges :) Moet ik ook eens gaan maken. Garnet is echt een kleur naar mijn hart!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel :) En Garnet is inderdaad geweldig, ik probeer die in bijna elke look te verwerken omdat ik hem zo mooi vind haha.

      Verwijderen