donderdag 5 februari 2015

Tijd om die stash aan te pakken: declutter deel 1

Oké, jullie hebben misschien al kunnen zien in mijn stash-artikel, maar ik heb dus echt gewoon veels te veel make-up. Vind ik dan, als je het vergelijkt met een aantal youtubers dan valt het nog best mee, maar de laatste tijd voel ik me een beetje overwhelmed door al mijn spullen, ik zie door de bomen het bos gewoon eigenlijk niet meer. Ook vind ik het altijd erg vervelend als ik goede producten moet weggooien omdat ze te oud zijn, terwijl ik ze niet zo vaak heb gebruikt. Ik besloot daarom dat ik mijn stash moest gaan verkleinen. Ik wil uiteindelijk eindigen met een stash met alleen maar producten die ik fijn vind en graag gebruik, en niet van die zo-zo producten waar mijn stash van uitpuilt.
Tijd voor een 'makeup declutter' dus! Als je de term op YouTube opzoekt krijg je heel veel filmpjes van meisjes die ook hun stash uitmesten. Ik vind dat altijd erg leuk om te kijken en het brengt me ook altijd in de opruimspirit, haha. Omdat niet zo van het filmen ben, heb ik besloten om er gewoon een fotoverslagje van te maken. Elke keer zal ik van elke categorie laten zien wat ik weg heb gedaan, eigenlijk een beetje hetzelfde idee als bij The Minimalist Game! Hopelijk kan ik jullie een beetje inspireren om kritisch te kijken naar wat je hebt!

Vandaag deel 1: lipproducten
































Ik wilde eigenlijk vooral snijden in mijn lipstickcollectie, maar dat is tot op heden nog niet zo goed gelukt; ik heb er maar 6 kunnen elimineren (dat klinkt nog best ok, maar ik heb er 75). Misschien kan ik later in het jaar nog kijken welke lipsticks ik nou echt niet gebruik, en die dan alsnog wegdoen.
De gel tints van Essence zijn best fijn, maar ik vind de geur en smaak heel storend, en ze prikken ook een beetje. Om die reden gebruikte ik ze vrijwel nooit en konden ze dus net zo goed weg.
De Couture lipglossjes van P2 vond ik in eerste instantie heel fijn, maar ze zijn totaal niet plakkerig. Dat vind ik normaal wel fijn, maar deze zijn zo niet-plakkerig dat ze ook niet zo goed op mijn lippen bleven plakken.
De lipsticks van Catrice vind ik geweldig, maar deze twee kleuren (240 en 160) deden het niet echt voor mij; de ene was té nude, en van de andere had ik een soortgelijke kleur (340).
De twee Miss Sporty lipsticks in de superoude verpakking besloot ik weg te doen omdat ik de kleuren ook al had bij andere lipsticks.
Het Miss Sporty lippotlood brak af, en doet dat ook nadat ik het heb proberen te fixen. Doei.
De Playboy lipstick vond ik een keer voor 3 euro, maar de kleur is eigenlijk best wel oubollig en glitterig. De verpakking vind ik zo heerlijk ordi, maar daar ga ik hem niet voor bewaren!
De Essence en NYC lipgloss roken een beetje funky dus die heb ik maar weggegooid.
De P2 lipstick is een mooie koraalkleur, maar wel eentje die me heel gek staat.

Ik hoop dat jullie deze versie van 'declutteren' ook leuk vinden om te volgen; laat het me weten in de comments! En denken jullie dat jullie ook zo'n 'stash-probleem' hebben als ik, of ben ik een beetje een gekke uitzondering ;)?
x


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen