donderdag 26 februari 2015

Spending Fast Update #2

Februari is alweer bijna afgelopen, dat betekent dat mijn tweede maand van de Spending Fast (niks uitgeven) bijna voorbij is! Hoe is het me afgegaan?


Nou, door omstandigheden niet zo goed. Op 1 februari was het al raak, het nieuwe semester was begonnen. En medestudenten weten wat dat betekent: je zuurverdiende stufi-centjes met frisse tegenzin over de balk smijten om nieuwe boeken te kopen.
Ik hoor de geldbewuste studenten al zeggen: 'Maar dan download je toch gewoon lekker een illegaal pdf-je?'. Maar helaas ben ik echt heel slecht in leren vanaf een scherm, dus dat zit er voor mij niet in. En de boeken tweedehands kopen lukte dit keer ook niet, omdat het nieuwe edities waren of uitgaven van de universiteit zelf. Al met al was ik dus ruim 100 euro kwijt aan nieuwe boeken, wat toch een groot deel van mijn in januari bespaarde geld was. Maargoed, nieuwe maand nieuwe kansen, en nieuwe inkomsten, dus ik begon toch met goede moed aan februari.

En toen werd ik nota bene op Valentijnsdag in de steek gelaten...door mijn telefoon.

Het was een oudje, dat geef ik toe, maar ik hoopte er nog een half jaartje uit te krijgen. Ik probeerde hem nog te laten repareren, maar dan zou ik een astronomisch bedrag kwijt zijn. De gladde telefoonverkoper probeerde me direct al een abonnement van 40 euro per maand aan te smeren, dus ik maakte me snel uit de voeten. Ik besloot om een goedkope telefoon te kopen, om toch een beetje in de Spending Fast sferen te blijven. Uiteindelijk was ik er zo'n 200 euro aan kwijt. En dat is ongeveer alles wat ik tot dan toe had gespaard.

Dus hier zit ik een beetje zielig te wezen, met mijn teleurstellend kleine Spending Fast spaarpotje. Blijkbaar heeft het universum besloten dat sparen niet iets voor mij is. Maar ik zet door! Ik hoop mijn gedrag nog meer aan te passen, door mijn pinpas thuis te laten en een kleine hoeveelheid contant geld mee te nemen. Ik geef stiekem nog best wel veel geld uit aan eten namelijk, dat soort uitgaven waren een uitzondering op de regel maar daar ga ik een beetje soepeltjes mee om, wat ik eigenlijk wel verwacht had. Ik laat hem dus voortaan thuis, hopelijk kan ik hierdoor nog wat meer geld besparen.

x

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen