woensdag 11 februari 2015

Re-review: Makeup Revolution Salvation Velvet Lacquer























Aangezien ik door mijn Spending Fast (eigenlijk gewoon een no-buy van een jaar) geen nieuwe make-up kan kopen, leek het me leuk om reviews te schrijven over producten die ik al een tijdje heb. Ik noem deze re-reviews omdat ik er dus eigenlijk al langer een mening over gevormd heb, en zo weten jullie ook welke producten ik al langer heb of gebruik. En omdat ik ze al gebruikt heb, zullen ze er helaas niet zo shiny en nieuw meer uitzien op de foto. Maar dat moet je dan maar voor lief nemen.
Vandaag een Makeup Revolution (dat zag je natuurlijk al van verre aankomen) Velvet Salvation Lacquer. Dit is eigenlijk gewoon een vloeibare lipstick met een matte finish. Dit product belooft (zoals heel veel vloeibare lipsticks) langhoudend te zijn.




























Ik heb één kleur genaamd Keep Flying For You (wat er in hele kleine lettertjes op staat). Dit is een hele toffe kleur die ik het best als neonkoraal kan beschrijven. Een pittig felle kleur voor als je wel wat durft. Zoals je ziet ziet het product er in de huls een beetje vlekkerig uit, maar hier zie je gelukkig verder niks van terug.






























En zo ziet de lipstick er aangebracht uit! De kleur is moeilijk vast te leggen (hij lijkt meer oranje dan koraal op de foto's) maar komt het beste over op de foto rechtsonder, maar dan een stuk feller! In kunstlicht doet de kleur gewoon bijna pijn aan je ogen. Zoals je op die foto ook wel kan zien is de kleur niet superprecies aan te brengen, de lipstick heeft de typische lipgloss-applicator. Na een minuut of 2 droogt de lipstick mat op. Wat ik vervelend vind is dat je vrij snel moet werken, want als de lipstick droogt ziet het er heel lelijk uit als je er daarna nog iets over aanbrengt. Wel fijn is dat de lipstick niet teveel in de lijntjes gaat zitten. Wel moet je opletten met velletjes. Maar wanneer de kleur er eenmaal mooi op zit, blijft 'ie ook zitten als een huis. De lipstick geeft niet af en blijft goed zitten. Ook een maaltijd eten overleeft 'ie, als je niet te vettig eet (door oliën en vetten 'weekt' hij los van je lippen). De lipstick is ietwat uitdrogend, maar dat probleem is bekend met dit soort lipsticks. Met een (matte) lippenbalsem eroverheen is er geen man overboord.
Al met al ben ik heel tevreden over deze vloeibare lipstick! Hij doet zijn werk eigenlijk net zo goed als vloeibare langhoudende lipsticks van andere merken (zoals L'Oréal), maar dan voor een lekker lage prijs. Ook hebben ze toffe en bijzondere kleuren, zoals een felpaars en bijna zwart!

De Salvation Velvet Lacquers kun je onder andere hier kopen voor 3 pond (dat is zo'n 4 euro). Een koopje dus, en leuk als je wilt experimenteren met aparte kleuren! 

Hopelijk hebben jullie iets aan deze Re-review gehad! Zouden jullie zo'n kleur dragen? Laat het me weten in de comments!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen