dinsdag 3 februari 2015

Makeup Revolution: I Heart Passion review























I'M BAAAACK! Eindelijk is dat superdrukke project voorbij en kan ik weer teruggaan naar wat ik hier al een tijdje doe: jullie een overdosis Makeup Revolution bezorgen. Ik kan het niet helpen, bijna alle nieuwe producten die ik heb (en dus nog mooi zijn om te reviewen) zijn van Makeup Revolution. Bovendien is het ook gewoon een awesome merk, laat ik daar duidelijk over zijn ;). Vandaag staat het I Heart Passion palette op het programma!
























Misschien herken je de vormgeving van het palette wel, dit palette is namelijk het zusje van het I Heart Sin palette wat ik laatst reviewde (lees je hier). Dat palette zat vol met felle kleurtjes, terwijl dit palette juist wat meer rustige en smokey kleuren bevat. Allemaal net iets toegankelijker voor je dagelijkse bezigheden, hoewel misschien wel wat minder spannend. Laten we eens een kijkje nemen.























Allemaal mooie neutrale, donkere kleuren. Het palette heeft 16 kleuren, waarvan de twee highlighters in een grotere pan zitten. Er zijn 10 shimmery kleuren en 6 matte kleuren, goede verdeling! Zo kun je wat variatie aanbrengen in je looks. Zoals je ziet heeft elke kleur weer een naam, wat toch altijd wel weer een leuke touch is. Maar hetgene waar je het meest benieuwd naar bent zijn natuurlijk de swatches. Komt eraan!
























Ik heb het palette per 'helft' geswatcht. De omschrijvingen gaan van links naar rechts, van boven naar beneden.

Helft 1: 
Love is the Drug: Een matte crèmekleurige highlighter. Dit soort kleuren zijn altijd welkom als highlighter of blendingkleur!
Limber Up: Een soort van shimmery gouden zandkleur, ik vind het niet echt een gouden kleur. Op de swatch komt hij niet zo goed uit, maar hij is mooi shimmery.
I Believe: Een matte lichtbruine kleur. Ook weer handig als blendingkleur, als je hem 'alleen' gebruikt komt hij niet zo geweldig uit.
Dangerous Liaisons: Een donkerpaarse kleur met warme ondertoon. Helaas komt de mooie shimmer die in de kleur zit niet zo goed uit en is de kleur van zichzelf niet zo gepigmenteerd (2 laagjes op de foto).
In My Heart: Een matte mauvekleur. Best een bijzondere kleur, leuk om een simpele look wat op te pimpen!
Missing a Beat: Een hele aparte shimmery kleur, een soort van bruin-rood-paars. Lijkt mat op de foto, maar heeft wel degelijk shimmer.
Never Never: Een kobaltblauwe shimmery kleur. Best mooi, al is 'ie helaas niet zo geweldig gepigmenteerd (2 laagjes op de foto).
Catch Your Eye: Een hele donkergroene shimmery kleur. Moeilijk vast te leggen, hij valt de hele tijd zwart uit op de foto. Mooie kleur voor een smokey eye!

Helft 2:
Rumba Down: Een matte koele donkerbruine kleur. Goed gepigmenteerd maar heeft wel veel fallout!
I Say Go: Een prachtige shimmery taupekleur. Deze heeft shimmers in verschillende kleuren, waardoor hij er wat bijzonderder uitziet dan een 'normale' taupekleur.
Guess The Rest: Een matte zwart. Niet supergepigmenteerd, maar dat is wel fijn als je de kleur wilt opbouwen. Ook wel weer ietsjes poederig.
Heartbreaker Romance: Een soort van paarsbruine matte kleur. Deze is niet zo goed gepigmenteerd als de andere matte kleuren.
Takes Over: Een donkerpaarse shimmery kleur met koele ondertoon.
We Are Going Home: Een zwarte kleur met zilveren microglitters. Een beetje poederig, ik verwacht dat de glittertjes niet zo goed zullen blijven 'plakken' op het ooglid als je geen ietwat plakkerige basis gebruikt. Verder is hij wel mooi, en nog ietsje zwarter zelfs dan de andere zwarte kleur in het palette.
U Need More: Een shimmery 'gunmetal' kleur, donkergrijs dus. Erg mooi, weer een goede basic voor een smokey eye.
Easier Affair: Een frosty witte highlighter. Lekker uitbundig, hoewel hij niet zo wit uitvalt op de huid (zie foto, hij valt een beetje weg).

Als je het zo leest ben ik niet mega positief over dit palette. Ik vind ook wel dat de oogschaduw in dit palette van wat mindere kwaliteit is dan ik gewend ben van Makeup Revolution/I Heart Makeup. Echter zitten er best mooie kleuren in het palette, en valt er best goed mee te werken. Om dat te demonstreren heb ik een lekker kleurige look in elkaar gedraaid (zoals jullie dat inmiddels van me gewend zijn). Of althans, voor zover het kleurenpalet mij toeliet.






























In deze look heb ik de gouden kleur (Limber Up) op de binnenste helft van het ooglid aangebracht, en de paarsige kleur (Missing A Beat) op de buitenste helft. De allerbuitenste hoek van het ooglid heb ik wat sterker aangezet met de warme donkerpaarse kleur (Dangerous Liaisons). De blauwe kleur (Never Never) zit in de crease. Onder het oog heb ik de donkergroene kleur (Catch Your Eye) lichtjes aangebracht. In de binnenste ooghoek zit de shimmery witte kleur (Easier Affair), en onder de wenkbrauw de matte highlightkleur (Love is the Drug). Ik heb de lichtbruine kleur (I Believe) als blendingkleur gebruikt.
Opzich dus best een oké resultaat, al moest ik bij sommige kleuren, zoals de donkerpaarse kleur, best even werken om het gewenste effect te bereiken.

























Het eindoordeel over dit palette? Het is niet geweldig, maar ook niet slecht. Er valt best met dit palette te werken en dat heb ik de laatste twee weken dan ook gedaan, waarbij ik elke dag een mooie everyday look kon maken, die ik nu ook nog regelmatig draag (en waar ik misschien nog een FOTD/EOTD van plaats). Ook zitten er mooie donkere kleuren in, die soms nog wat moeilijk te vinden kunnen zijn. Als je dat soort kleuren nodig hebt voor een zacht prijsje, dan zou ik eventjes een kijkje nemen in de webshop van Makeup Revolution, waar dit palette nu 6 pond kost (ongeveer 8 euro).

Hopelijk hebben jullie wat gehad aan deze review, en laat me weten of jullie meer looks willen zien met dit palette!

x

1 opmerking: