zondag 8 februari 2015

Declutter deel 2: oogschaduw

























Één van de moeilijkste dingen om te 'declutteren' naar mijn mening: palettes! Palettes zijn de laatste jaren immens populair geworden, ik weet nog dat er 'vroeger' bijna geen palettes waren, tegenwoordig koop ik eigenlijk geen losse oogschaduw meer.

Bijna alle palettes die de deur uitgaan zijn van goedkope merken, ik heb een beetje moeite om afscheid te nemen van dure palettes, en over het algemeen gebruik ik die ook het meest. Ook een aantal limited editions gaan weg. Vooral over het Catrice New York palette twijfelde ik heel erg, omdat het zo'n leuke vormgeving heeft én omdat New York zo ongeveer mijn favoriete stad is. Maar omdat de kwaliteit niet zo geweldig was heb ik er toch maar afscheid van genomen. Ik heb de Berlijn versie ook nog, maar daarvan was de kwaliteit wat beter. Ik heb het echter niet echt nodig, dus misschien kan ik daar later dit jaar nog 'vanaf'. De Catrice quattro's wilde ik de hele tijd bewaren omdat 'ze goed waren', maar ik ben er achter gekomen dat ik Catrice oogschaduws eigenlijk niet zo fijn vind om mee te werken. Ik ontkende dat eerst eigenlijk altijd omdat iedereen altijd zo enthousiast was over Catrice oogschaduws. Over de mono's ben ik wel wat meer te spreken.






























Ook van de wat 'kleinere' palettes heb ik er veel weggedaan. Ik merk dat ik steeds vaker echt grote palettes gebruik en steeds minder vaak grijp naar een duo of trio. Ik had echter nog steeds wel moeite om afscheid te nemen van enkele palettes. Maar omdat ik gewoon écht wil gaan voor een stash met alleen maar producten, was het tijd om knopen door te hakken. De Wet 'n Wild palettes zijn van hele goede kwaliteit, maar de kleuren heb ik ook al in andere palettes zitten. Het blauwe Essence Hello Tokyo palette is al héél oud (ik denk zo'n jaar of 7), maar ik wilde hem steeds niet wegdoen om sentimentele redenen. Uiteindelijk heb ik besloten de groene variant hiervan te bewaren en deze weg te doen.























En dan de mono's. Zoals je ziet gaan er vooral neutrale en turquoise kleuren weg. Van die kleuren heb ik al genoeg, en ik pak gewoon veel sneller een palette met zo'n kleur erin dan een losse oogschaduw. Ook de crème oogschaduws gaan weg, want ik vergeet ze eigenlijk altijd te gebruiken. Het is dan beter om ze weg te doen dan om ze te laten uitdrogen ;).
Uiteindelijk heb ik besloten om één oogschaduw te houden, die rechtsboven met de kattensticker erop. Het is een hele mooie soort van paarsrode kleur, eentje die ik niet echt ergens anders heb. De kwaliteit is niet geweldig, maar misschien kan ik hem ooit als referentiekleur meenemen naar een MAC-counter ofzo :).

Qua oogschaduwmono's, -duo's en -trio's heb ik flink huisgehouden. Ik ga na het hele declutter-gebeuren nogmaals foto's van mijn stash nemen, zodat je goed kunt zien hoeveel hij verkleind is ;)

x

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen