donderdag 1 januari 2015

The Minimalist Game: dag 1

Zo, we zijn in 2015 aanbeland. Voor mij was het een rustige avond thuis. Hopelijk hebben jullie een leuke jaarwisseling gehad en zijn jullie allemaal nog heel :).

Mijn eerste 'project' voor het jaar is The Minimalist Game, waar ik het in mijn vorige post al even over had. Bij dit 'spel' ontdoe je je de eerste dag van één ding, de tweede dag van twee dingen, de derde dag van drie dingen, etcetera, tot aan het eind van de maand. Aan het eind van deze maand zou ik dan 496 dingen kwijt moeten zijn. Whoa! Gelukkig heb ik heel veel troep, dus ik denk dat ik een heel eind zal komen zonder dat bij de 'touchy subjects' kom. Je weet wel, die dingen die ruimte innemen, maar die je om één of andere (sentimentele) reden nooit wegdoet. Maar uiteindelijk moeten die er ook wel aan geloven, denk ik.
Je kan kiezen of je de objecten weggooit, weggeeft of verkoopt. Ik zal bij mijn objecten ook hun lot vermelden. Officieel moeten de spullen vóór middernacht je huis uit zijn, maar dat vind ik een beetje te ingewikkeld als je het wilt weggeven of verkopen. En officieel moet je het spel ook met een vriend(in) spelen, maar dit wordt een one-(wo)man show. Alle officiële regels lees je hier.





























Dit is mijn eerste object. Mijn kleine crappy inklapparaplu. Ik heb hem ooit voor een paar euro gekocht maar hij is verre van windproof, dus ik had er eigenlijk niet zoveel aan omdat hij steeds omklapte en kapot ging. Voor kerst heb ik een mooie fancy stormparaplu gekregen, dus ik kan nu afscheid nemen van dit dingetje. Ik ga hem weggooien, want hij is toch kapot.

Kom morgen terug voor dubbel zoveel opruimplezier ;).


1 opmerking:

  1. Wat leuk bedacht! Ik las eerst dag 25, maar snapte nog niet helemaal wat de bedoeling was haha. Lijkt me vrij lastig om zo veel spullen weg te moeten doen, maar volgens mij is dat wel erg goed. Zelf bewaar ik het liefst alles. De eerste dag zal het nog wel makkelijk zijn, maar die laatste dagen haha.. Ik ben erg benieuwd hoe het je af gaat!

    BeantwoordenVerwijderen