vrijdag 9 januari 2015

Spending Fast: Update #1

Het is nu 9 januari, dus ik zit maar liefst 9 volle dagen in mijn Spending Fast! Voor de nieuwe lezers: een heel jaar niks uitgeven, op een paar uitzonderingen na. Hoe waren mijn eerste 9 dagen?

Best wel moeilijk. Ik heb gemerkt dat het voor mij vanzelfsprekend is om vaak winkels in te gaan. Als ik op de trein of bus moet wachten bijvoorbeeld. Dan dood ik de tijd met rondneuzen in de winkels, wat regelmatig (of bijna altijd) tot een aankoop leidt. Ik probeer de winkels nu een beetje te vermijden, maar het wachten is saai en buiten is het koud. Maar de verleiding van de winkels probeer ik voor nu te weerstaan. Het is immers het makkelijkste vol te houden als je gewoon bij de winkels uit de buurt blijft, dan kun je daar in ieder geval niet verleid worden tot kopen.
Helaas zijn er natuurlijk ook de webshops. Ik heb in de laatste dagen enkele e-mail nieuwsbrieven stopgezet, omdat ik een beetje sip werd van al die leuke aanbiedingen die me om de oren vlogen. Ook heb ik sommige pagina's verborgen op mijn tijdlijn op Facebook. Allemaal voorzorgsmaatregelen, want ik ben niet zo'n sterk persoon. Ik zit eraan te denken om mijn pinpas thuis te laten en gewoon een beetje contant geld bij me te hebben, zodat ik in ieder geval niet té veel geld uitgeef als ik dan eens een fout maak.

Er is verder natuurlijk niet zo veel te melden, al wil ik wel zeggen dat ik mijn regel wat betreft eten aanpas. Ik vind toch dat ik af en toe best chips of een frietje mag halen, als het maar niet elke week wordt. Één ding keer twee weken lijkt me meer dan genoeg.

Halverwege de maand zal ik jullie weer updaten over mijn voortgang in dit grote Spending Fast avontuur! Bedankt voor het lezen :)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten