zaterdag 3 januari 2015

quick EOTD: #SELFIE palette
































Vanavond ging ik naar de scouting voor de traditionele boerenkoolmaaltijd, en besloot ik een snelle, niet te heftige ooglook te maken, waarbij ik gebruikmaakte van het #SELFIE palette van I Heart Makeup, waar ik vorige week een review over schreef.





















Zoals je ziet is hij lekker shiny geworden! Ik heb dan ook van tevoren de meegeleverde shimmery primer gebruikt, zodat de glans nog sterker werd. Daarna heb ik de kleur #Awks in het binnenste 1/3e gedeelte van mijn ooglid aangebracht, #Love in het midden van het ooglid, en Share This in de buitenste ooghoek en in de crease. Ook heb ik #Chocfix aangebracht in de crease en onder het oog, voor een iets warmer effect, en als tegenwicht voor al die shimmery kleuren. Als laatste heb ik #Club aangebracht in de allerbuitenste ooghoek om het nog iets meer diepte te geven. Onder de wenkbrauw heb ik Check Us In (eerste kleur, naam valt weg op de eerste foto) gebruikt. Verder heb ik met een zwart oogpotlood (Catrice Longlasting Eyepencil) een lijntje gezet op mijn bovenste ooglid en waterlijn en heb ik mascara (Lancôme Hypnôse Drama) aangebracht op mijn bovenste wimpers (niet op de onderste, want het regende, haha). En zoals altijd tekende ik ook mijn wenkbrauwen bij (Makeup Revolution Ultra Arch & Shape).
De foto is genomen met flits en bij kunstlicht, omdat het al donker was toen ik hem had gemaakt.

De oogschaduws veroorzaken wat fallout, ook als je al klaar bent met je ooglook. Ik ging deze avond naar buiten, en toen ik weer binnenkwam zaten er allemaal spikkeltjes van de oogschaduw onder m'n ogen. Dat is iets minder, maar het zou natuurlijk ook aan de oogschaduwbasis kunnen liggen, die is namelijk niet echt plakkerig.
De ooglook zit er nu zo'n 4 uur op en hij begint al wat te creasen in mijn binnenste ooghoeken. Nu moet ik wel zeggen dat ik ermee in de regen en wind heb gestaan, wat natuurlijk ook niet bevorderlijk is voor je ooglook ;). Op zich nog best wel een oké primer dus, zeker gezien ik vette oogleden heb. Hoewel hij natuurlijk niet kan tippen aan mijn Urban Decay Primer Potion ;).

Ik ga de oogschaduw binnenkort nog proberen met een iets plakkerigere basis, kijken of ze dan ook zoveel naar beneden dwarrelen. Stay tuned dus!

x

5 opmerkingen:

  1. Erg mooie look! Dat palette ziet er ook erg goed uit moet ik zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw! Mooie look! Ook een erg mooi palette!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi! Ik heb inmiddels ook al wat paletten van dit merk, ook Eyes like Angels dank zij jouw kleurige oog look :-) maaaar... deze oogschaduw blijft gewoon niet netjes zitten. In de crease en vlekkerig binnen drie tot vier uur. Met primer, met trucjes... Het is prachtig tot ik na een poos in de spiegel kijk! En daar baal ik zò van. Ik geef de mijne weg in de hoop er nog iemand blij mee te maken. Houdbaarheid een dikke onvoldoende. Jammer! Groeten Mariska.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wow, dat is echt vervelend! Ik heb dit zelf niet gehad (ik gebruik normaal gesproken Urban Decay Primer Potion) maar ik snap dat je daarvan baalt. Hopelijk heb je wel veel plezier van je Eyes Like Angels palette, ik wil daar binnenkort nog meer looks van posten! :)
      Bedankt voor je reactie!
      x

      Verwijderen