woensdag 7 januari 2015

Mijn stash: een schokkende foto-reportage

Ok. Ik had al een beetje het vermoeden dat ik een probleem had, maar nu weet ik het zeker. Mijn stash is vééls te groot en zit vol met dingen die oud zijn of die ik niet meer gebruik. En zo'n grote stash is niet goed voor me.
Ik merk dat ik snel het overzicht verlies als er veel spullen om me heen zijn. Vroeger trok ik mijn lades open en wilde ik alles gebruiken en kreeg ik meteen inspiratie. Nu word ik bij het zien van mijn stash alleen maar radeloos. Waar moet ik in godsnaam beginnen? Wat moet ik kiezen? Het is een beetje hetzelfde probleem als met 'Ik heb niks om te dragen', terwijl je een kast vol kleding hebt. Het is vaak zo dat je mensen niet teveel keuzes moet geven, anders raken ze snel overweldigd en kúnnen ze uiteindelijk helemaal niet kiezen. Ik heb hetzelfde probleem.
Daarom leek het mij handig om voor mezelf te bepalen wat mijn perfecte stash zou zijn, qua grootte. Ik bepaalde voor elk product een aantal wat voor mij een perfect aantal zou lijken. Dan zou ik mijn producten tellen en in de loop van de tijd proberen het aantal terug te brengen naar mijn 'ideale' aantal.
Ik had echter niet verwacht dat mijn stash al zo erg uit de klauwen was gelopen. Ik heb een stuk meer dan ik had verwacht, en véél meer dan wat ik zou willen. Het leek me wel leuk om die aantallen met jullie te delen, vergezeld van foto's van mijn stash.
Achter het product zien jullie twee getallen staan: het eerste getal is het aantal producten wat ik heb, het tweede getal (wat tussen haakjes staat) is mijn 'ideale' aantal.

Let's get started!

Foundations & BB creams: 20 (12)
Poeders: 6 (4)
Primers: 2 (3)
Lipsticks: 75 (40)!

Foundations en lipsticks (en die sokken zorgen dat de lipsticks niet omvallen, hihi)




























Lipgloss: 16 (10)
Lipcreams, -stains en polishes (de lipgloss-achtige producten): 17 (10)
Lippotloden: 10 (10)
Grote lippotloden (chubby stick achtig dus): 10 (8)

Lipgloss en lippotloden. Achterin zit nog een kwastenrol





























Mono oogschaduw: 33 (15)
Duo & trio oogschaduw: 32 (17)
Quattro's: 19 (10)

Vooral oogschaduws, in kleinere formaten


































Concealer: 10 (5)
Blush (poeder): 14 (10)
Blush (cream): 12 (5)
Highlighter: 13 (6)
Bronzer: 8 (5)
Bronzer/Blush palettes: 3 (4)
Mascara's; 13 (3)
Oogschaduwprimers: 5 (3)
Crème oogschaduws: 21 (10)

Blushes, bronzers, crème oogschaduws, concealers en verdere oogproducten

Oogpotloden: 35 (15)
Eyeliners: 24 (10)
Wenkbrauwproducten; 11 (5)

Eyeliners en oogpotloden (en wat kwastjes)




























Losse oogschaduw: 46

Losse oogschaduw, nepwimpers en mijn 120 palette




























Palettes (meer dan vier kleuren): 35 (25)

Grotere palettes

Dus. Ja. Best wel veel dus. Misschien begrijp je nu ook waarom ik een jaar niks wil kopen. Misschien valt het heus wel mee, zeker in vergelijking met sommige beautybloggers, maar ik ben meer een persoon die wat meer overzicht in haar collectie nodig heeft. Ik ga daarom binnenkort maar eens een 'Makeup Declutter' doen, zoals meerdere Youtubers dat ook hebben gedaan. Lijkt het jullie leuk daar ook een fotoverslag van te zien? Laat het me weten! 



1 opmerking: