zondag 11 januari 2015

Makeup Revolution Salvation Palette: Colour Chaos


























Het Urban Decay Electric palette is een product wat al heeel lang op mijn wishlist staat. Helaas is het een nogal duur palette en is het er nooit van gekomen dat ik het palette ook echt kocht. Toen waren daar die goeie gozers (gozerinnen?) van Makeup Revolution, die speciaal voor ons arme studentjes een dupe hadden gemaakt. Goed nieuws voor mij dus, ik gooide hem meteen in mijn digitale mandje.


Het Colour Chaos palette is een Salvation Palette, deze bevatten 12 shimmery en 6 matte kleuren. De eerste 10 kleuren zijn een dupe voor het Urban Decay electric palette (omdat dat palette maar 10 kleuren bevat), de rest is 'nieuw'. Zoals je uit de titel wellicht kunt opmaken is dit een palette met kleur. En hoewel de buitenkant van het palette saai is (het doosje is wel kleurig, maar die ben ik kwijtgeraakt, oeps), is dat bij de binnenkant helemaal niet het geval.
























Kleurtjes! Dit is nou echt een palette waar ik blij van word. De kleurtjes springen je tegemoet! De onderste rij bevat alleen matte kleuren. Alle kleuren hebben bij dit palette ook een naam:

















Ik vind de namen erg grappig bedacht, al is er hier niet echt een thema zoals dat er soms is bij de palettes van Makeup Revolution. Op het eerste gezicht vind ik vooral Me Three, Do it now.. en Toxic apple-tini er heel tof uitzien! Op naar de swatches! Ik heb elke rij apart geswatcht.



















De kleurencombinatie op deze rij doet me op een of andere manier aan sportkleding denken, haha.
Gleam: Een metallic zilveren kleur. De shimmer hierin is vrij groot, waardoor de kleur net wat specialer wordt.
Wkd: Een knallende oceaanblauwe kleur met kleine shimmers.
Tom Tom: Een roodoranje kleur met kleine shimmers.
Pink Obsessed: Een matte fuchsia kleur. Verrassend goed voor een matte kleur!
On A Mission: Een supershimmery donkere turquoise kleur.
Over-bored: Een knallende kobaltblauwe kleur met kleine shimmers.





















Deze rij ziet er zo geweldig uit met de paars- en groentinten! Ook de twee donkere kleuren zijn mooi.
Needed To...: Een roze-paarse kleur met paarse shimmer. Deze kan best een stain achterlaten.
Me Three: Een dieppaarse kleur met paarse shimmer. Ook deze kan de huid wat verkleuren.
Do it now..: Een groene kleur met sterke shimmer.
Toxic Apple-tini: Een gifgroene kleur met kleine shimmers. Deze is ietsje aan de poederige kant.
Ammunition: Een shimmery auberginekleur.
Deliver Me: Een shimmery diepgroene kleur.



















Deze rij bevat alleen maar matte tinten, die allemaal ietsje minder zijn van kwaliteit, vergeleken met de shimmery kleuren.
Super Y: Een neongele kleur. Hij is nogal poederig.
My Demons: Een matte paarse kleur.
TipX: Een matte witte kleur.
I said Go!: Een neongroen, die wat poederig is.
Beyond Real: Een neonroze kleur.
Calm me down: een matte huidskleur. Deze zie je niet zo goed op mijn lichte huid. Hij is ietsje poederig.

Ik ben nogal onder de indruk van de kleuren. Heel veel kleuren uit de eerste twee rijen bevatten kleine shimmers, maar lijken eenmaal geswatcht meer mat. De kleine shimmers zorgen waarschijnlijk voor een betere textuur van de oogschaduws.
De matte kleuren zijn wel een beetje teleurstellend. Hoewel ze voor matte (neon)kleuren helemaal niet slecht zijn, staan ze in schril contrast met de 'shimmery' kleuren, die geweldig zijn qua pigment en structuur. Als je fan bent van de eerste twee rijen, zou ik dit palette zeker kopen. De kleuren werken goed en komen dicht in de buurt van de kleuren van het Electric palette, als ik het zo bekijk. Ondanks dat de derde rij wat minder is, vind ik dit palette een dikke aanrader. Een goede vervanger voor het Electric palette en zeker een palette waar ik nog veel vaker gebruik van ga maken!

Het palette is hier te koop voor slechts 6 pond (ongeveer 8 euro). Echt een koopje weer van die goeie mensen van Makeup Revolution!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten