zaterdag 17 januari 2015

Makeup Revolution Iconic Dreams

























Ik heb het idee dat ik jullie een beetje doodgooi met Makeup Revolution, maar het is gewoon zo'n leuk merk met leuke en vooral betaalbare producten. Maar wees gerust, binnenkort komen er ook andere reviews aan :). Vandaag blijven we nog wel even in de Makeup Revolution sferen, en wel met het mooie Iconic Dreams palette!

De Iconic-lijn bestaat uit 4 palettes: Iconic 1, Iconic 2, Iconic 3 en deze Iconic Dreams. De andere drie palettes zijn dupes voor de Naked palettes van Urban Decay, maar deze lijkt een 'origineel' palette te zijn. Toen dit palette uitkwam was ik gelijk enthousiast, de kleurselectie ziet er echt goed uit!






















Het Iconic Dreams palette bevat 4 matte en 8 shimmery oogschaduws. Ik vind vooral de twee donkere matte tinten er heel goed uitzien, twee perfecte neutrale bruintinten! Maar de donkergroene tint ziet er ook mooi uit.



















De eerste zes tinten zijn lekker licht en neutraal.
Kleur 1: Een matte ivoorkleur.
Kleur 2: Een shimmery ivoorkleur. De shimmer in deze kleur is erg fijn, de kleur ziet er heel natuurlijk uit voor een shimmer.
Kleur 3: Een matte lichtgele kleur. Best wel bijzonder, ik weet alleen niet of deze kleur nou zo flatteus is.
Kleur 4: Een shimmery beige kleur. De shimmer in deze kleur is best wel 'grof'
Kleur 5: Eigenlijk het donkere zusje van de vorige kleur!
Kleur 6: Een soort van beige-goud. Bijzondere kleur, helaas is het pigment van deze kleur wat minder.




















De tweede rij bevat wat donkere tinten, en ook een paar groene kleuren.
Kleur 7: Een donkere shimmerygouden kleur. Heel mooi!
Kleur 8: Een shimmery olijfgroene kleur. De shimmer is wat meer goudkleurig.
Kleur 9: EEN GROTE TELEURSTELLING. Serieus, ik had me zo verheugd op deze kleur. Helaas is de kleur extreem poederig, er komen al korrels los als je de kleur aanraakt. Ook is de shimmer zo weggeblazen, waarna je een kleur overhoudt die lijkt op modder. Ook is het pigment door de poederigheid nogal slecht (dit zijn 2 laagjes). De slechtste oogschaduw die ik in tijden ben tegengekomen!
Kleur 10: Gelukkig brengt deze kleur wel positiviteit! Het is een hele mooie shimmery paarsbruine kleur, die verrassend smooth is.
Kleur 11: Een matte neutrale lichtbruine kleur. In het echt is de kleur minder taupe dan op de foto. Het pigment is niet super, maar omdat het een matte kleur is ben ik nog best tevreden.
Kleur 12: Een hele mooie matte neutrale bruine kleur. Deze lijkt me zo mooi voor over het hele ooglid, voor een simpele maar toch bijzondere look.

Best wel een goed palette, het valt me op dat er weinig 'doorsnee' neutrale tinten bij zitten, zoals je bij de Naked palettes wel ziet. Vooral de matte en de groene tinten zijn wat specialer, al is die ene donkere groene tint helaas wel heel erg crappy. Ondanks dat kan ik jullie het palette zeker aanraden als je al genoeg van die doorsnee kleurtjes hebt, kun je wellicht het beste gaan voor Iconic Dreams of Iconic 3 (door de bijzondere ondertoon).

Het Iconic Dreams palette is samen met de andere Iconic palettes te koop op de site van Makeup Revolution. Ze kosten elk 4 pond (rond de 5 euro). Koopje dus weer!

x

3 opmerkingen: