dinsdag 6 januari 2015

Makeup Revolution Iconic 3

























Ze blijven maar komen, die Makeup Revolution reviews. Opzich niet slecht natuurlijk, want alle Makup Revolution palettes zijn tot nu toe stuk voor stuk pareltjes geweest. Dit palette konden jullie gisteren al in actie zien, maar is het een musthave?


Het Iconic 3 palette is een dupe van het Urban Decay Naked 3 palette. Ik heb Naked 3 zelf niet, maar als ik dit palette met plaatjes van Naked 3 vergelijk, lijken ze aardig overeen te komen. Allebei bevatten ze neutrale tinten met een rozige ondertoon. Ik vind dat heel mooi en best apart, zulke tinten kom je niet zo vaak tegen!
























Het palette bevat 12 kleuren, waarvan er 3 mat zijn. Bij het palette zit ook een sponsapplicator, die ik zelf gebruik om oogschaduw aan te brengen onder het oog en in de binnenste ooghoek. Dat gaat makkelijk met dat puntje!
Zoals ik al zei, de kleuren uit dit palette zijn bijzonder, omdat ze bijna allemaal een roze ondertoon hebben. Niet persé een koele ondertoon zoals je zou denken, echt een rozige ondertoon, heel bijzonder! Laten we kijken naar de swatches, want de kleuren kunnen nog wel zo mooi zijn, als de kwaliteit slecht is hebben we er niks aan.



















De eerste zes kleuren uit het palette hebben het sterkste die mooie roze ondertoon.
1: Een matte crèmekleurige highlighter. Valt hier weer een beetje weg door mijn lichte huid. Hij is lekker sterk gepigmenteerd en staat mooi op het wenkbrauwbot.
2: Een soort van 'vaste glitter' die niet heel gepigmenteerd is (ik heb hier 3 laagjes aangebracht). Ik denk dat deze meer is bedoeld als topper voor over andere oogschaduw. Een erg mooi kleurtje!
3: Een satin beige/roze kleurtje. Ik vind dit kleurtje zo geweldig mooi en bijzonder!
4: Een matte rozige bruintint. Hier zie je wat ik bedoel met de ondertoon. Het is niet koel, maar heeft iets extra's! Dit is een erg goed gepigmenteerde tint!
5: Een shimmery bruinroze tint. Deze droeg ik gisteren op het ooglid, en hij is erg mooi!
6: Een metallic goudbronzen kleur. Deze kleur is geweldig mooi, maar ik heb het idee dat hij niet zo goed pakt op het ooglid, wat wel minder is.




















De tweede helft heeft wat donkerdere kleuren (zoals altijd, eigenlijk). Hier is de roze ondertoon iets minder aanwezig.
7: Eigenlijk een donkere versie van #4. Ook een erg mooie rozebruine matte tint!
8: Een mooie koele bronskleur, heel moeilijk te omschrijven, maar suuupermooi.
9: Een satin finish bruine kleur met diezelfde mooie ondertoon.
10: Een satin finish taupe kleur met een wat meer koele dan roze ondertoon.
11: Een beetje een gekke kleur. Hij lijkt grijzig in de pan, maar wordt op de huid een soort bordeauxrode kleur met satin finish. Eigenlijk vind ik dat ook een veel mooiere kleur dan grijs ;).
12: Een hele donkere bruin (bijna zwart) met rode shimmers erin. Helaas zijn die rode shimmers op het oog niet echt zichtbaar :(.



Zoals je ziet, best wel toffe kleuren! Ik vind dit palette zeker een aanvulling op mijn stash, zulke rozige tinten had ik eigenlijk nog niet in mijn collectie! Als je dit palette wilt kopen, moet je wel bedenken of dit soort kleuren je zullen staan. Als je een hele warme ondertoon hebt kun je door deze kleuren misschien wat flets lijken. Daar hoef je je natuurlijk niks van aan te trekken, maar ik zeg het toch maar even :). Verder een dikke aanrader!

Je kunt het palette kopen bij Makeup Revolution voor £4, of bij Makeup Musthaves voor €5. Echt weer een koopje dus!

Als er nog vragen of opmerkingen zijn, schroom dan niet om een reactie achter te laten! Ik heb nog veel te verbeteren, dus verbeteringen zijn ook welkom!

x



1 opmerking: