dinsdag 16 december 2014

Review: Makeup Revolution Iconic 1


Makeup Revolution was een merk wat ik leerde kennen via een blogpost van Suzanne van Fashion is a Party, ongeveer een half jaar geleden. Tegenwoordig wordt het merk steeds populairder bij andere bekende bloggers, vooral vanwege hun lage prijzen en hun dupes voor bekende dure producten. Toendertijd had bijna niemand ervan gehoord, zeker omdat het merk toen nog maar een maand of 2 bestond.
Ik vond het merk er heel interessant uitzien en besloot meteen wat te bestellen. Één van de producten die ik had besteld was dit Iconic 1 palette, wat een dupe zou moeten zijn voor het Naked (1) palette van Urban Decay.


Ik heb zelf niet het Naked 1 palette (anders was deze aankoop een beetje overbodig geweest, haha), maar ik kan je wel vertellen dat ik gek ben op dit palette. Ik heb het nu een half jaar en gebruik het nog steeds zeker 1 keer per week. Daarom leek het mij gepast om dit palette als eerste te reviewen, omdat ik niet wil dat jullie zoiets missen in jullie collectie ;).


Het palette zelf ziet er vrij goedkoop uit, maarja het is ook een heel goedkoop palette. De kwaliteit van de verpakking is echter wel gewoon goed, wat bij sommige andere producten van Makeup Revolution niet het geval is.


Het palette bevat 12 kleuren (net zoals het Naked 1 palette), en komt met een sponsapplicator, die ik alleen gebruik om soms wat highlighter in de ooghoek aan te brengen. Het palette bevat 14 gram oogschaduw, wat dus neerkomt op 1,17 gram oogschaduw per pan, wat best een nette hoeveelheid is! Hieronder heb ik alle kleuren geswatched. Helaas hebben de kleuren geen namen, maar ik heb ze op volgorde geswatched.


Ok, sorry, ik ben nog niet heel goed in swatches fotograferen, haha. De eerste kleur ziet er daarom wat wazig uit. Dit zijn de eerste zes kleuren uit het palette, allemaal aan de lichtere kant.
Kleur 1: Een highlighter met een ietwat rozige ondertoon. Hij heeft een satin finish.
Kleur 2: Een shimmery beige/huidskleur. Deze is erg romig van textuur en nogal shimmery, bijna metallic.
Kleur 3: Een matte lichtbeige kleur. Deze kleur is wat minder sterk gepigmenteerd zoals je ziet. Ik vind het verder niet erg, ik gebruik deze om andere kleuren mooier uit te blenden.
Kleur 4: Een shimmery lichtbruin.
Kleur 5: Een matte lichtbruin met een warme ondertoon. Deze is een stuk beter gepigmenteerd dan de andere matte kleur!
Kleur 6: Een warme shimmery/metallic gouden kleur. Ook deze heeft een best romige structuur.


De volgende zes kleuren zijn wat meer donker en smokey. Kleur 7 is weer wat wazig, whoops!
Kleur 7: Een shimmery/metallic bronzen kleur. Hij is erg lastig op de foto te krijgen, in het echt is ie ietsjepiestje donkerder dan op deze foto.
Kleur 8: Een shimmery bruingrijze kleur.
Kleur 9: Een soort van rosébronzen kleur, heel moeilijk te omschrijven, haha. Het lijkt op brons met een koele ondertoon. Een hele aparte kleur!
Kleur 10: Een shimmery chocoladebruin.
Kleur 11: Zwart met zilveren glitters. Deze kleur vind ik niet fijn en gebruik ik amper, hij is nogal poederig en heeft slecht pigment (op de foto heb ik een paar laagjes over elkaar aangebracht).
Kleur 12: Een shimmery donkergrijs met een koele ondertoon.

Met het pigment is zoals jullie kunnen zien niets mis, ik vind de pigmentatie heel indrukwekkend. Qua pigmentatie zijn de shimmery kleuren bijna gelijk aan Urban Decay (ik heb het Naked 1 palette niet, maar wel een paar andere UD paletten). De oogschaduws zijn bij het aanbrengen wel ietsje poederig, maar niets ernstigs. Er is wel wat fallout, maar UD oogschaduws hebben net zoveel fallout, dus dat is niet echt een minpunt bij dit palette.


Al met al dus een kwalitatief zeer goed palette, en dat is ook waarom ik het na een halfjaar nog steeds met veel plezier gebruik. De prijs is een lachertje: op de webshop van Makeup Revolution kost dit palette slechts £4, en op de site Beauty88 kost het palette €4,99, dus nog steeds supergoedkoop. Dus waar wacht je nog op: Go grab yourself one. 


x

P.S.: Ik ga hier nog een FOTD van posten, maar ik heb het maken van close-ups van mijn gezicht nog niet echt onder de knie. Nu zien mijn foto's er meer uit als van die 'Meth Addict Mugshots', en dat is niet precies het effect wat ik wil bereiken. Misschien zie ik er wel echt gewoon zo scary uit, en ben ik nooit tot die bittere realisatie gekomen, maar ik hoop dat het gewoon wat oefening vergt, haha.

1 opmerking:

  1. Wauw, prachtig palette zeg! Zo bizar dat dit palet maar 5 euro kost... :) De blushes van Make up revolution vind ik ook heel tof, wie weet dat ik binnenkort mijn portemonnee maar eens leeg ga gooien ! ;)

    BeantwoordenVerwijderen