woensdag 31 december 2014

Makeup Revolution Ultra Eyeshadows: Eyes Like Angels

Je ziet het goed, alweer een Makeup Revolution review! Ik heb de laatste tijd veel producten gekocht, en heb van alles foto's gemaakt voordat ik het ging gebruiken. Jaja, als een ekte beautyblogger! En nu ben ik bezig met alle producten gebruiken en testen, en daar kan ik dan ook mooi foto's van maken! Vandaag gaan we kijken naar het Eyes Like Angels palette, een palette met maar liefst 32 oogschaduws.


Zoals je op de eerste foto ziet, komt het palette in en supershiny zilveren verpakking, met in het groot de naam erop. Helaas is dit alleen het doosje en zitten de oogschaduws zelf in de klassieke (best saaie) Makeup Revolution verpakking. Zoals ik al zei zitten er in dit palette 32 kleuren oogschaduw. Er zijn twee varianten van dit Ultra Eyeshadows palette: deze Eyes Like Angels, die vooral kleurtjes bevat, en het Flawless palette, dat vooral uit neutrale tinten bestaat. Het Flawless palette heb ik laatst besteld, dus deze twee kan later met elkaar vergelijken. 

Zoals je ziet is er in het palette een grote variatie aan verschillende kleuren en finishes. Er zitten wat ongebruikelijke kleuren bij, zoals de felroze en oranje, maar ook iets meer neutrale kleuren, zoals mosgroen en paars. Alle kleuren hebben ook hier weer een naam, hoewel ze niet zo makkelijk leesbaar zijn omdat de namen in het goud gedrukt zijn. 

Hier kun je de kleuren wat beter zien. Volgens mij kun je met dit palette alle kanten op, er zitten wat bruintinten bij, maar dus ook wat fellere kleurtjes. Zo op het eerste oog vind ik de oranje, blauwe en roodroze (op de eerste rij) kleuren het tofst. Maar ook de koperkleur op de onderste rij ziet er heel vet uit. Op naar de swatches! Ik heb elke rij apart geswatcht, zodat het niet te overwhelming wordt allemaal ;).

Rij 1
Black Stars: Een zwarte kleur met zilveren microglitters. De oogschaduw is vrij poederig, dus ik denk dat de microglitters snel zullen verdwijnen


Silver Star: Een donkergrijze kleur met zilveren microglitters. Eigenlijk een lichtere versie van Black Stars.



Pearl Necklace: Een witgouden metallic highlightkleur. De glans hierin is echt serious business.


Green Envy: Een smaragdgroene kleur met gouden shimmer en een metallic finish. Hij heeft bijna een duochrome effect (niet goed op de foto te krijgen), supermooi!

Rij 2
Green Dream: Ik denk dat dit een kleur met een identiteitscrisis is, want deze kleur is toch echt blauw en niet groen! Misschien een blauw die ervan droomt om groen te zijn? Toch is het een mooie metallic marineblauw.

Emerald Night: Een donkergroene metallic kleur.



Night Stars: Een paarse kleur met blauwe en roze shimmer en een metallic finish.



Copper Dream: Een metallic koperkleur. Oh jongens, deze kleur is zó mooi en gepigmenteerd! Echt één van de toppers uit dit palette.


Rij 3
Peach Cream: Een matte perzikkleur. In het echt is 'ie iets donkerder en warmer dan op de foto, wat hem nét iets te onflatteus maakt voor mij om als blendingkleur te gebruiken.

Lilac Shimmer: Een koele lichtroze frosty kleur.


Blue Sheen: Deze kleur is inderdaad meer een sheen, want hij is niet zo gepigmenteerd (dit zijn twee laagjes). Verder is het een frosty lichtblauwe kleur, die ook iets poederig is. Ik vind het een beetje een jaren '90 blauwe oogschaduw, als je snapt wat ik bedoel ;).

Bold Purple: Deze paars is helaas helemaal niet zo bold (dit zijn 2 laagjes). Het is een satin paars met blauwe shimmer. Hij is ook heel poederig, wat hem nog meer meh maakt.


Rij 4
Orchid: Oké, deze kleur is echt heel gek, in het echt ziet hij er in de pan paars uit, op de foto is hij in de pan blauw. Ik dacht dus in eerste instantie dat hij paars was, maar als je hem swatcht is deze kleur hartstikke blauw. Het is een kobaltblauw met shimmer, die niet zo goed gepigmenteerd is (dit zijn 2 laagjes).

Purpled!: Een warme paars met shimmer. Hij is ietwat poederig.


Pink Frosted: Een frosty/metallic fuchsia. Deze is supergoed gepigmenteerd!




White Light: Een klassieke witte frosty kleur. Ook deze is supersterk gepigmenteerd!


Rij 5
Sophisticated Pink: Ook hier snap ik de naam niet echt, dit is een metallic donkerrode kleur. Misschien zie ik de lichtste zweem van roze, maar de kleur zelf is toch echt rood.

Cream: Een shimmery witte highlighter. Lijkt op White Light, maar dan minder heftig.



Moss: Een olijfgroene/mosgroene metallic kleur met een gouden glans. Deze is ook heel sterk gepigmenteerd!



Orange!: Met deze naam zitten ze in ieder geval helemaal raak :p. Dit is een shimmery knaloranje 'koningsdag' kleur. Helaas is deze kleur echt heel erg poederig. Maargoed, hij is alsnog supercool.


Rij 6
Dream: Dit is best een gave kleur. In de pan lijkt hij wittig, maar eenmaal geswatcht is het een satin roze-lila kleur, ik krijg er een beetje een unicorn-gevoel bij, haha. Hij is alleen niet supergepigmenteerd (dit is 2 laagjes).

Pink!: Dit is de slechtste kleur uit het palette. Het is een matte fuchsia kleur, maar hij slecht gepigmenteerd en extreem poederig. Je kunt hem zo wegvegen/-blazen.

Molton Chocolate: Jep, 'Molton', met een O dus. Geen idee of dat expres is of niet, haha. Dit is een hele mooie en gepigmenteerde metallic donkerbruin met een lichtere roodbruine gloed.

Aqua Dream: Een satin finish kobaltblauw, een beetje de gepigmenteerde versie van Orchid.


Rij 7
Pink Glow: Een babyroze (niet zo goed te zien op de foto, maar hij is roze) shimmery highlighter. Deze voelt heel smooth.


Lilac Frost: Precies wat de naam zegt: een frosty/metallic lila kleur. Het pigment van deze kleur is ook echt top!


Choc!: Ze zijn wel erg van de uitroeptekens in dit palette, haha. Dit is een satin/shimmery chocoladebruine kleur.



Truffle: Een metallic donkerbruine kleur. Deze lijkt heel erg op Molton Chocolate, maar deze is ietsje lichter en heeft ook een koelere beige metallic glans, terwijl Molton Chocolate een warmere roodbruine metallic glans heeft.

Rij 8
Peacock Dream: 'Dream' is in dit palette ook een terugkomend thema. Peacock Dream is een paarse satin kleur met blauwe glans. Ietsje minder qua pigment, maar nog steeds goed.

Award: Een straight up gouden kleur. Hij heeft een metallic glans en is erg goed gepigmenteerd!



Green Stars: Een donkere mosgroene kleur met microglitters. Helaas zijn die bij het swatchen al verdwenen :(.



Silver Dream: Een metallic zilveren kleur die een piepklein beetje naar groen neigt (iets minder dan op de foto, in het echt is 'ie meer zilver).


Zo, dat waren ze dan, alle 32 kleuren. Mijn arm was na het swatchen helemaal branderig van de make-up remover en het swatchen, haha. Wat me opvalt aan de oogschaduws is dat de metallic/shimmery kleuren voelen als een soort creamy poeder, een beetje stroef als je er met je vinger overheen gaat, maar wel met veel pigment. Ook 'stainen' ze je oogleden best wel, ik zou een primer dus zeker aanraden!
De kleuren die niet deze formule hebben zijn wat poederig, maar met de meeste ervan valt te werken.
Wat me verder opvalt is dat je met elke rij van 4 eigenlijk wel een ooglook kunt maken. Ik zou zeker nog een ooglook willen maken met rij 1, 2, 5, en 8.

Met drie van mijn favoriete kleuren heb ik een ooglook in elkaar gezet, om jullie een beetje een idee te geven van hoe de kleuren eruitzien.





























Kijk eens wat een superfancy collage en wat een serieuze blik, haha. Ik heb hier alleen oogmake-up op en m'n wenkbrauwen gedaan, ik had vandaag een good skin day dus heb foundation geskipt. Ik heb gekozen voor Orange!, Sophisticated Pink, Truffle en White Light.
Ik heb Orange! aangebracht op het eerste 1/3e deel van mijn ooglid (boven- en onderkant), Sophisticated Pink over de rest van het ooglid. Ik heb wat Truffle aangebracht in de buitenste ooghoek, om het wat diepte te geven. White Light heb ik helemaal in de binnenste ooghoek aangebracht.
De kleuren werken goed, hoewel ze wel wat fallout veroorzaken. Orange! moest ik een paar keer opnieuw aanbrengen, want deze verdwijnt heel snel bij het blenden. Ik ben gek op rode tinten, misschien is dit niet helemaal jouw ding, maar deze look ligt helemaal in mijn straatje!




























Als je een palette zoekt met genoeg variatie en vooral veel metallic kleurtjes, dan kan ik je Eyes Like Angels zeker aanraden. Hoewel er wat missers tussen zitten is de kwaliteit van de oogschaduw over het algemeen super, en voor de prijs kun je zeker niet klagen!
Het Eyes Like Angels palette is voor £8 (ongeveer €10) op de site van Makeup Revolution.

3 opmerkingen:

  1. Voor het eerst op jouw site, via make up revolution ;-) jij bent niet bang voor kleur en dat vind ik zooo gaaf. Eindelijk geen bruin, bruin en ooo ja, bruin. Ik houd van draagbaar maar óók van een beetje kleur, dankzij jouw recensie ga ik dit palette bestellen! Groeten, Maris.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wauw, bedankt voor je leuke reactie! Je zult het vast een leuk palette vinden :D
      x

      Verwijderen