dinsdag 30 december 2014

Makeup Revolution (I Heart Makeup): #SELFIE


Wat een gekkenhuis, nóg een Makeup Revolution review! Ik heb momenteel vakantie en de bloggingmotivatie zit er goed in! Vandaar dus vandaag weer een review, hoewel mijn vorige nog maar 1 pageview heeft (snik). Hopelijk trekt deze review meer publiek :).

#SELFIE is wederom een lekker budgetvriendelijk palette van het zusje van Makeup Revolution: I Heart Makeup. Blijkbaar een palette gebaseerd op het bekende fenomeen van de selfie. Het zou ook kunnen dat deze kleuren perfect zijn om voor een 'selfie-ooglook' te gebruiken, hoewel dat wat minder waarschijnlijk klinkt, haha.
 Het is een compact palette met 10 kleuren en een gratis mini oogschaduwprimer. Het palette zelf heeft een holografische bovenkant, daardoor ziet de foto er zo gek uit. De kleur van de afbeelding verandert als je hem in verschillende hoeken houdt, de ene keer is hij zwart met witte letters, en de andere keer roze met zwarte letters, heel tof! Op de foto hieronder kun je het wat beter zien.
























Wat ik wel raar vind aan de verpakking, is dat hij opengaat aan de 'bovenkant' van het woord #SELFIE, als je begrijpt wat ik bedoel. Je zou verwachten dat hij opengaat aan de kant waar mijn duim zit in de foto, maar hij gaat dus open aan de kant van mijn wijsvinger. Ook gaat hij heel moeilijk open, ik heb al een nagel gebroken toen ik hem een keer probeerde open te maken, wat natuurlijk een drama is ;). Goed, op naar de binnenkant van het palette, waar het allemaal natuurlijk eigenlijk om gaat.































Het #SELFIE palette bestaat uit alleen maar neutrale kleuren. Zoals je kunt zien hebben de meeste kleuren een naam geïnspireerd op Instagram/sociale media. Ik vind het leuk dat ze namen bedacht hebben voor de kleuren! Wel jammer dat het op zo'n irritant plastic velletje staat (wat ook nog eens lastig fotografeert, haha), maar voor het geld kunnen we natuurlijk niet gaan klagen. Ik bewaar zelf al deze velletjes in een la, en ik schrijf er met een permanente stift op uit welk palette ze komen. Zo kan ik makkelijk de namen terugvinden zonder dat ik de hele tijd hoef te hannesen met losse velletjes.

 Hier zien jullie het palette zonder lelijk velletje erop ;). Zoals je ziet zijn het eigenlijk alleen maar shimmery kleuren, alleen de derde middenbruine kleur is mat. Slim, want dan kun je die gebruiken als blendingkleur! De tinten zitten allemaal aan de warme kant, en ze doen met denken aan het Naked 1/Iconic 1 palette. Maar dan dus in supercompacte vorm, want dit palette is kleiner dan je hand!













Op naar de swatches! Dit zijn de eerste vijf tinten. Deze eerste helft bevat zoals je ziet overwegend lichte tinten.
Check us in: Een lichte shimmery highlighter (sorry, hij valt op de swatchfoto een beetje weg). Hij is minder shimmery dan de meeste andere kleuren in het palette, wat ik wel fijn vind vor een highlighter.
Me Me Me!: Een supershimmery champagnekleurige highlighter. Deze is een heel stuk minder subtiel dan de vorige kleur, en hij lijkt me vooral heel leuk voor in je binnenste ooghoek of op het midden van je ooglid.
#Chocfix: Een warme middenbruine kleur, en de enige echt matte kleur in dit palette. Hoewel hij mat is hij helemaal niet stroef. Hij is wel iets poederig.
Goldigga: Een mooie shimmery warmgouden kleur. Deze kleur is altijd een hit en komt daarom ook vaak terug! Deze kleur misstaat nooit in een ooglook.
#Awks: Een shimmery roze-beige kleur. Erg mooi om even snel aan te brengen op het ooglid, deze kleur is bijna foolproof.













De laatste vijf kleuren zijn een stukje donkerder, zoals het eigenlijk bijna altijd is in palettes. De kleuren worden meestal gerangschikt van licht naar donker :p.
#Love: Een supershimmery beige kleur. Dit is ook zo'n mooie basic kleur die eigenlijk overal wel bij kan.
Share This: Een shimmery bruine kleur. Hij is ietsje poederig, zoals je op de swatch kunt zien. Het is wederom wel een mooie basic kleur.
#Trashy: Een 'gunmetal' kleur, oftewel een donkere zilverkleur. Hij heeft een beetje een blauwige ondertoon, wat ik mooi vind!
#Club: Een shimmery zwarte kleur. Helaas verdwijnt de shimmer bij het aanbrengen bijna helemaal. Ook is de kleur wat poederig en niet supergoed gepigmenteerd (dit zijn twee laagjes). Maar het is best ok voor een zwarte kleur.
How Many Likes?: Een donkere roodbruine metallic kleur. Deze kleur is zo cool, hij barst van de glans en is wat meer bijzonder vergeleken met de andere kleuren. Ik heb hem nog niet op mijn ogen geprobeerd, hopelijk is de shine daar ook zo mooi :).

Over shine gesproken, bij dit palette krijg je ook een gratis mini oogschaduwprimer. Deze primer is supershimmery zoals je kunt zien. Het bovenste 'vlekje' is de primer niet uitgesmeerd, de onderste veeg is de primer wanneer hij is uitgeveegd. Zo'n shimmery primer kun je gebruiken om je shimmery oogschaduws nog beter uit te laten komen, of om je matte ooglook net  wat extra's te geven.
Ik vind het leuk dat I Heart Makeup deze primer heeft bijgevoegd, zo wordt het samen met het palette een leuk compleet 'setje'!





























Het #SELFIE palette is een heel leuk palette om in je collectie te hebben, of je nou selfies maakt of niet. Je kunt er verschillende kanten mee op, en omdat het palette zo compact is, kun je het makkelijk meenemen op reis. Ikzelf ga het palette vooral daarvoor gebruiken, denk ik.
Als je al een Naked 1 of vergelijkbaar palette hebt, is dit palette misschien een beetje overbodig. De kleuren uit dit palette zijn heel vergelijkbaar met de kleuren uit het NakedAls je veel reist kan dit palette natuurlijk wel een uitkomst zijn. Het is ook een leuk palette om cadeau te doen, want het ziet er supergaaf uit met de holografische bovenkant. En de gratis primer is natuurlijk ook een leuke extra!
Voor de prijs hoef je het niet te laten: het palette kost slechts £5 (ongeveer €6,50) in de Makeup Revolution webshop.

Hopelijk vonden jullie deze review interessant en vooral nuttig om te lezen! Als je het leuk vond zou ik het heel leuk vinden als je een reactie achterlaat! En als je het niet leuk vond om te lezen, dan ook, maar dan graag met wat opbouwende kritiek zodat ik het volgende keer beter kan doen!

4 opmerkingen:

  1. Dat palette ziet er mooi uit! Voor op reis lijkt hij mij ook handig. Dat hij dezelfde kleuren bevat als het Naked 1 palette is ook mooi want deze variant is natuurlijk een stuk goedkoper haha :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je reactie! :D
      Het Iconic 1 palette van Makeup Revolution is een complete dupe van Naked 1 en nog net ietsje goedkoper dan deze (en ik heb er ook een review van ghehe: http://countingclosets.blogspot.nl/2014/12/review-makeup-revolution-iconic-1.html ). Dus als je een echte dupe zoekt dan is Iconic 1 nog beter!
      x

      Verwijderen
  2. Hehe, heel tof, dat selfie thema :-) En de kleuren zijn zeker ook niet verkeerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zitten mooie tinten in! Goed gepigmenteert ook!

    BeantwoordenVerwijderen