zondag 28 december 2014

Makeup Revolution (I Heart Makeup) I Heart Sin
























Zoals jullie nu misschien wel weten, ben ik gek op het merk Makeup Revolution. Vandaag wil ik jullie het I Heart Sin palette laten zien, van het 'zusje' van Makeup Revolution: I Heart Makeup.


I Heart Makeup is een onderdeel van Makeup Revolution. Het is eigenlijk meer een lijn binnen Makeup Revolution dan een merk op zich. De verpakkingen van I Heart Makeup zijn meestal mooier dan die van Makeup Revolution, en de producten zijn over het algemeen ook duurder.
I Heart Sin is één van hun 'Wonder Palettes', waar ook nog een ander 'I Heart' palette onder valt, alsmede de Chocolate Palettes, die erg populair zijn. Volgens I Heart Makeup is dit palette geïnspireerd door hun passie met 'sin', zondigen dus. Dat suggereert al dat dit palette niet al te brave kleuren bevat!
De verpakking van dit palette vind ik erg mooi. Een strakke zwarte verpakking met een mooi paars 'kristallen' hart erop. Sommige mensen zullen het misschien een tikje kinderachtig vinden, maar omdat er verder geen andere tierelantijnen aan dit palette zitten, vind ik het er best stylish uitzien.

Tijd om de binnenkant eens te bekijken!




























Oooohh.
Ik vind de kleuren in dit palette zó tof! Dit palette biedt zowel vrolijke kleuren om mee te experimenteren als 'neutrale' kleuren om een meer gangbare look mee te maken. Het palette bevat 16 kleuren, waarvan er 6 mat zijn. Ook zitten 2 kleuren in een grotere pan, dat zijn de highlightkleuren die je waarschijnlijk het meest zult gebruiken, hoewel de witte kleur rechtsonder misschien iets te heftig is om als dagelijkse highlighter te gebruiken.
Alle kleuren hebben ook namen, die gedrukt staan op een doorzichte plastic overlay:

De linkerkant van het palette bevat overwegend vrolijke kleuren. De namen zijn duidelijk geïnspireerd op 'sin', zoals 'Glorious Envy' en 'Jealous Eyes'(jaloezie), 'Cross the line' (overtreden/zondigen) en 'Want it All' (hebzucht).
De naam van de neongele kleur is niet goed te lezen omdat de kleur zo fel is, de kleur heet 'It Works for Me'.
De rechterkant bestaat uit wat meer neutrale en 'smokey' kleuren. Ook hier weer kleurnamen geïnspireerd op 'sin', zoals 'Greed is Good' (hebzucht). Ik denk dat de meeste mensen beter overweg kunnen met de rechterkant van het palette, de kleuren zijn goed te combineren tot een geslaagde ooglook.

Op naar de swatches! Daar ben ik niet zo slim geweest, ik heb geswatcht per rij in plaats van per blok, zoals op deze foto's. Volgende keer zal ik daar op letten. Van je fouten kun je leren, zullen we maar zeggen ;). Alle kleuren zijn aangebracht met 1 laagje, tenzij anders vermeld.

Rij 1






















De eerste rij bevat wat meer 'smokey' kleuren. Als je er zo naar kijkt, zou je deze vijf kleuren allemaal kunnen verwerken in één look!
Once an Angel: Een matte lichte huidskleur. Je ziet hem hier heel slecht, hij verdwijnt bijna op mijn lichte huidskleur. Hij is echter wel goed gepigmenteerd en hij is supergeschikt om andere kleuren mee uit te blenden!
Glorious Envy: Een shimmery donkergroen. Ik ben echt gek op dit soort kleuren! Om de shimmers goed te kunnen zien op het oog moet de kleur wel wat opbouwen, zeker als je de kleur al wat hebt geblend.
Bad Habit: Een koele matte paarsbruine kleur. Deze kleur vind ik minder, hij is niet zo sterk gepigmenteerd (ik heb hier 2 laagjes aangebracht) en hij is ook wat stroef.
Slave: Een mooie metallic zilver. Verder niet zoveel over te zeggen, dit is een goede basic zilver!
Bad Boys: Een matte donkergrijs/zwart (2 laagjes). Deze kleur is net niet zwart! Hoewel hij mat is, is hij niet stroef zoals Bad Habit.

Rij 2



















De tweede rij is hier duidelijk de party-rij. Allemaal supervrolijke kleuren!
It Works for Me: Een matte neongeel. Het pigment is minder goed dan dat van de andere kleuren, maar ik vind het een goede prestatie voor een neonkleur, die meestal slecht gepigmenteerd zijn. Hij is wel erg poederig, een bekend probleem bij neonkleuren.
Jealous Eyes: Een turquoise kleur. Deze kleur is echt sterk gepigmenteerd, één van de beste uit dit palette!
Future Proof: Een matte paars/violet. Het pigment is hier ook iets minder, omdat dit een matte kleur is.
Full Throttle: Een matte neonroze. Eigenlijk hetzelfde verhaal als It Works For Me, goede kwaliteit voor een neonkleur, maar minder goed vergeleken met de andere kleuren.
Golden Gun: Een warme metallic gouden kleur. Staat overal goed bij!
Greed is Good: Een metallic bruin/bronzen kleur. Een kleur die lijkt op Golden Gun, maar dan een slag donkerder. In het echt is hij meer metallic dan op de foto.

Rij 3






















De shimmer van sommige van deze kleuren komt niet zo goed uit op deze foto, daarom heb ik hieronder een foto geplaatst waarbij je de mooie shimmer van deze kleuren goed kunt bewonderen :).
Colour Crime: Een fuchsia kleur. Deze zou ik niet echt shimmery noemen, het is meer een satin finish.
Cross the Line: Een shimmery oceaanblauw. Deze is heel gepigmenteerd en heel shimmery!
Want it All: Een lichtblauw die heel iets naar groen neigt. In het echt is hij meer blauw.
Self Indulgent: Een shimmery dieppaarse kleur. De basis is wat donkerder dan de shimmer in deze kleur. Op de volgende foto komt de shimmer beter tot zijn recht!
Do it For Me: Een frosty witte kleur. Deze kleur is supershimmery, wat je op deze foto niet zo goed ziet. Een mooie highlighter, maar misschien meer voor in de binnenste ooghoek dan op het wenkbrauwbot.































Hierboven zie je pas echt hoe shimmery de kleuren in dit palette zijn!

Ik heb ook nog een ooglook met het palette gemaakt, maar omdat ik toen alleen de beschikking had tot mijn telefooncamera (en omdat het buiten donker was), zijn de foto's een beetje een fail geworden. Ik wilde jullie toch wel graag een idee geven van hoe je de kleuren kunt gebruiken, dus hier 2 van mijn minst gefaalde foto's :p.

Ik ben niet bang voor kleur, dus ik besloot vooral de linkerkant van het palette te gebruiken. Op het ooglid heb ik de Full Throttle (neonroze) gebruikt, die naar buiten toe overloopt in Jealous Eyes (turquoise) en vervolgens Glorious Envy (donkergroen). In de binnenste helft van mijn crease en onder het oog zit Want it All (lichtblauw), maar die valt op de foto helaas helemaal weg :(. In de binnenste ooghoek zit It Works For Me (neongeel). Ik heb de crease geblend met Once an Angel (huidskleur).
De eyeliner is niet zo netjes aangebracht, ik gebruikte een pen eyeliner die heel slecht werkte. Ik gebruik normaal altijd gel eyeliner, maar had deze gekregen en wilde hem eens uitproberen. Helaas lekte en spetterde (?) hij heel erg, waardoor het resultaat nogal sloppy is.

Deze foto heb ik genomen met mijn frontcamera, vandaar dat de kwaliteit wat slechter is. Hier kun je echter wel beter het blauw in de crease zien! De kleuren zijn in het echt allemaal wat feller dan op deze foto's trouwens. Ik wil nog wel een andere look met dit palette doen, als ik het foto's maken een beetje onder de knie krijg (en een goede camera tot m'n beschikking heb, haha).

Al met al is het I Heart Sin een heel leuk palette als je houdt van kleurtjes of misschien graag wat vaker kleur in je ooglooks wilt gebruiken. De shimmery kleuren zijn allemaal van goede kwaliteit. De matte kleuren zijn wat minder, maar zeker niet slecht! Ik ben er erg blij mee en ga het palette zeker nog vaker gebruiken!

Het I Heart Sin palette is nu bovendien afgeprijsd van £8 naar £6 op de Makeup Revolution webshop (je vindt hem hier)!

Ik hoop dat jullie dit een interessante review vonden. Als er nog iets te verbeteren valt dan hoor ik dat graag via de comments! :)

x



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen