woensdag 17 december 2014

Guilty Shopping


























Het is natuurlijk een beetje vreemd: vlak voordat ik een jaar niks ga uitgeven, ga ik me nog helemaal te buiten op shoppinggebied. Niet helemaal een goede start van mijn goede voornemen, maar screw that! Je gaat toch ook niet zonder geweer het oorlogsveld op? Zie je, het verantwoorden van mijn aankopen begint nu al! Lees verder voor al mijn schaamteloze aankopen...


 Ten eerste niet echt een aankoop: het boek wat ik heb gekocht met de Bol.com cadeaukaart die ik had gewonnen. Het is een boek van de schrijver Walter Moers, die ook mijn favoriete boek 'De stad van de Dromende Boeken' heeft geschreven. De titel klinkt een beetje knullig en kinderachtig, maar het is echt een heel tof boek. Je moet wel van fantasy houden, maar als je dat wel leuk vindt, kan ik je dat boek zeker aanraden. Dit boek is niet te koop in het Nederlands, dus ik heb hem maar in het Engels gekocht. Ik heb het nog niet gelezen, maar het lijkt me een heel leuk verhaal. Het verhaal op de achterkant is niet zo makkelijk uit te leggen vind ik, dus je kan hier de engelse beschrijving lezen als je wilt.


Dit zijn tot nu toe mijn 'back-up mascara's'. De Lancôme Grandiose mascara en de NYC Smokin' Hot mascara had ik al eerder gekocht, maar wilde ik toch even showen, haha. Verder heb ik nog de Essence Lash Mania Reloaded gekocht, omdat ik jaren geleden de originele Lash Mania helemaal geweldig vond. Eens kijken of deze ook zo goed is! Het was 1+1 gratis op alle Essence oogproducten, dus toen heb ik er de Lash Base bij gekocht. Helaas kwam ik er bij thuiskomst achter dat deze al opengemaakt was in de winkel >:(. Ik heb hem dus meteen maar in gebruik genomen, en dat risico van een al geopende verpakking durf ik voor deze keer wel aan. Het rook niet raar en irriteert mijn ogen verder ook niet, dus ach. Ik ben gewoon een keiharde daredevil. Verder ook nog een wenkbrauwgel van Essence die verder niet heel boeiend is ofzo, haha.


Ik wilde al zo lang de Maybelline Fit Me foundation stick proberen, maar het kwam er steeds maar niet van. Toevallig zag ik dat hij vorige week met 50% was afgeprijsd, waarschijnlijk omdat hij uit het assortiment gaat. Zoiets laat ik me dus geen twee keer vertellen, die stick ging heeul gauw m'n mandje in.
Verder een basecoat van Essence, ik heb geen idee of deze goed is, maar de belofte all-in-one deed voor deze luie student een flinke duit in het zakje.


Op eyelinergebied heb ik mezelf ook goed verwend, haha.
De eyeliner van L'Oréal is een bruine, een goede bruine eyeliner had ik nog niet. Ik had eerst de bruine eyeliner van Miss Sporty, maar die verdween halverwege de dag gewoon. Waarheen, dat weet niemand.
De Gosh eyeliner is zo'n stiftje in een hele cool paarse kleur, die ik met korting kon scoren :D. De Essence eyeliner heb ik al in het groen, maar ik vond een gouden voor de feestdagen ook wel leuk, haha. Verder een zwart oogpotlood van Catrice dat er veelbelovend uitziet, en de Liquid Ink Matt eyeliner van Essence, daar heb ik goede dingen over gehoord!
Ok, raken jullie al verveeld door mijn langdradige beschrijvingen? Het einde is nog niet in zicht! Ik zat al zo lang op de Blake lippenstift uit de L'Oréal Pure Reds lijn te azen, en besloot hem toen toch maar te kopen (samen met de eyeliner in 1+1 actie, score). Het lijkt me echt de perfecte rode kleur. Verder heb ik na lang wikken en wegen de NYC liquid lip laquer in Turtle Bay Toffee gekocht. Ik vroeg me af of dit wel bij mijn paarsrode haar zou passen, maar het staat niet slecht als het paars er een beetje uit is (paarse kleur gaat heel snel uit je haar, en dan blijft de rode kleur over). Verder nog een oranje lipliner van Gosh, omdat ik nog geen oranje lipliner had!

Goodies van Makeup Revolution! Ik ben gek op dit merk, het heeft echt een goede prijs-kwaliteit verhouding. Ik heb 4 palettes besteld, waarbij ik de tweede van onder gratis kreeg (dubbel-score). Van boven naar onder zijn het de Iconic 3 (Naked 3 dupe), Color Chaos (Urban Decay Electric dupe), I Heart Sin, en Iconic Dreams palettes. Ik heb ze nog niet gebruikt, ook al heb ik ze al een tijdje. Hebben jullie dat ook, dat je soms bang bent om een product te gebruiken, omdat het er zo geweldig uitziet? Dit gebeurt bij mij heel vaak, dan bewonder ik een mooi make-up product eerst een hele tijd voordat ik het ook echt ga gebruiken. Een beetje een rare eigenschap, haha. De palettes zijn hier niet zo goed te zien, maar maak je geen zorgen, ik wil hier namelijk reviews van doen (en trouwens ook van de rest van de producten :p).



 Dingen van Makeup Revolution uit het niet-palette gedeelte: Een highlighter, een wenkbrauwpotlood, een lipstick en een oogschaduw.
De highlighter (dit is Peach Lights) wilde ik al heel lang hebben, nu heb ik hem eindelijk! De highlighter zelf is heel mooi, maar de verpakking is supercrappy, hij kwam zonder zo'n plastic uitsteekseltje waardoor de verpakking dicht kan (als je deze cryptische beschrijving snapt). Nu kan hij dus niet dicht en kan ik hem niet meenemen :(. Het wenkbrauwpotlood bevat aan de ene kant een viltstiftje en aan de andere kant een potlood, je kunt er dus strakke en zachte lijnen mee zetten! De lipstick komt uit de Atomic collectie en is een supertoffe paarse kleur. De lipstickverpakkingen van Makeup Revolution zijn trouwens ook heel slecht, de dop gaat er bij het minste of geringste af. De oogschaduw had ik gekocht zodat ik hem als losse bledingkleur kan gebruiken.

En dan de laatste dingetjes, deze twee kettingen. De linker is een lange ketting, de rechter een korte. Het steentje in de rechter ketting komt trouwens totaal niet tot zijn recht, hij heeft een multicolour glans, wat er echt zo mooi uitziet. Zijn jullie er al achter dat paars mijn favoriete kleur is? Deze post zit vol met paars, haha.
De kettinkjes zijn trouwens van H&M!

Dit was dan mijn guilty shopping-post. Opzich valt de hoeveelheid geld die ik heb uitgegeven wel mee, ik heb bijna alles gekocht met korting, met een 1+1 actie, of van een cadeaubon. Meer voor minder dus, en dat is in mijn opzicht altijd goed.

Mocht je een product nou heeeeeel graag in een review willen zien, dan kun je natuurlijk altijd een reactie achterlaten ;)

Bedankt voor het lezen!
x

5 opmerkingen:

  1. Ik kom net op je site terecht, en lees net je missie voor het komende jaar. Dapper zeg, ik ben benieuwd hoe je het gaat redden! Wel goed om bewust te worden van hoeveel wij al niet hebben, en hoe hebberig we soms kunnen zijn denk ik. Je geshopte spulletjes zien er erg mooi uit, mag ik vragen waar je de producten van Make-up revolution vandaan hebt? Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je reactie! Ik zie net dat ik geen linkje had geplaatst heb naar de site van Makeup Revolution, whoops. De site is www.makeuprevolutionstore.com . Dit is de officiële site met het volledige assortiment, de verzending naar Nederland is wel 5 pond. Maar ze houden heel vaak acties, dus dan kan je makkelijk een goede deal scoren zoals ik ook had! Daarvoor zou ik even hun facebookpagina in de gaten houden :)
      x

      Verwijderen
  2. Whaa! Inderdaad guilty shopping. Maar stuk voor stuk pareltjes hoor, ik zou echt waanzinnig blij zijn met dit soort aankopen. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ik ben er ook heel blij mee! Bedankt :)

      Verwijderen
  3. Oh wauw, een jaar lang niet shoppen! Da's een hele uitdaging! Maar ik denk wel een hele mooie uitdaging ook in tijden van overconsumptie. Leuk idee en héél veel succes er mee!
    Maar je hebt alvast heel wat leuke spulletjes gekocht om de eerste maanden mee door te komen en hier en daar een cadeautje ofzo zal het misschien ook iets makkelijker maken? ;)

    Liefs,
    Marlies - Golden Mirrors & Pink Bows

    BeantwoordenVerwijderen