donderdag 11 december 2014

Boodschappen doen!

Nu 1 januari steeds dichterbij komt moet ik nadenken wat ik nog wil kopen, voordat de (soort van) geldkraan dicht gaat. Er zijn namelijk nog wel een paar dingen die ik nodig heb, en een paar dingen die ik niet echt nodig heb, maar wel graag nog wil hebben. Ik heb een 'boodschappenlijstje opgesteld, en tot nu toe staat dit erop:

Mijn to-buy lijstje
 Ik zal elk puntje even toelichten, omdat je misschien bij sommige puntjes denkt: 'huh?'. En dat begint waarschijnlijk al bij het eerste puntje, haha.

- Rainbow Loom: Kennen jullie het nog, de rage van deze zomer? Met Rainbow Loom/loombandjes maak je armbanden van elastiekjes. Hoewel ik eerst dacht dat het een stomme rage was (iedereen maakte alleen maar dezelfde armbandjes), kwam ik er via Instagram achter dat je ook hele moeilijke en grote armbanden kan maken. Bovendien is het heel ontspannend om te doen (net als haken of breien). Het is misschien een beetje een suffe of kinderlijke hobby, maar dat maakt me niet echt uit. Ik word er blij en rustig van, en ik vind de armbanden nog best fashionable, al zeg ik het zelf. Onderaan deze post heb ik een foto geplaatst van één van mijn creaties, zodat jullie deze kunnen aanschouwen ;)
Zoals je ziet heb ik dit vakje al afgekruist, er was vorige week een hele goede aanbieding bij de Intertoys, dus toen heb ik meteen maar genoeg ingeslagen, haha.


Nodig aan vervanging toe!
- Make-up: Ik heb in mijn vorige post gezegd dat ik geen make-up nodig had, maar hey, het is natuurlijk wel leuk om te kopen, en er zijn zeker nog een paar dingetjes die ik nog wil kopen voordat 2015 ingaat. Voorbeelden zijn: het Urban Decay Vice 3 palette, Real Techniques kwasten, een MAC lipstick en een Beautyblender.
- Boek: Ik wilde graag nog een leesboek kopen dat ik kan lezen als ik in de trein zit onderweg naar de universiteit. Ook deze is al afgestreept. Toevallig had ik een bol.com cadeaukaart gewonnen, dus heb ik meteen een boek besteld. Het is nog onderweg, als ik het binnen heb kan ik het jullie laten zien!
- Pokémon Omega Ruby: Ja, ik ben een echte Pokémonfan, ik speel het al jaren. Ik wil graag nog het nieuwste spel kopen zodat ik me volgend jaar niet zo hoef te vervelen ;).
- Horloge: Op de foto hiernaast zie je mijn huidige horloge. Het is er eentje met ingebouwde rekenmachine, superhipster/nerd. Helaas loopt deze na een dag al achter (gekocht bij de Action: vandaar), en is hij nogal onhandig met al die knopjes die altijd aan mijn kleding blijven hangen. Tijd voor een nieuwe dus!
- Handcrème: Ik had eerst een tubetje handcrème van de Etos (zie foto), maar deze hydrateert echt voor geen meter. Ik heb in de winter altijd last van hele droge handen, en dan zit je bij deze crème duidelijk aan het foute adres. Gelukkig heb ik al een nieuwe gekocht die het wél goed doet.
- Spullen om sieraden te maken: Naast Rainbow Loom armbandjes vind ik het ook leuk om 'echte' sieraden te maken. Het is een makkelijke manier om snel en vaak iets nieuws te hebben. En dat is toch leuk als je een jaar niks gaat kopen ;).
- Transparant poeder: Ik gebruik al tijden het poeder van Catrice (zie foto), maar helaas is deze echt bijna op en is de poeder (volgens mij?) uit het assortiment gehaald. Op zoek naar een waardige vervanger dus. Hoewel ik die nog niet heb kunnen vinden... Iemand tips?
- Vloeibare Eyeliner: Normaal gesproken gebruik ik een gelliner, maar soms vind ik het fijn om gewone vloeibare liner te gebruiken. Toen ik mijn liquid ink eyeliner (again; zie foto) laatst wilde gebruiken, was hij helemaal goopy en korrelig geworden. DO NOT WANT! Tijd voor een verse dus.
- Wenkbrauwpotlood en -gel: Mijn wenkbrauwpotlood van Catrice gebruik ik al jaren, en ik verbruik er bijna 2 per jaar. Ik heb nu nog iets meer dan een halve over, dus ik moet nog een tweede kopen wil ik er het hele jaar groomed uitzien. Mijn wenkbrauwgel is ook aan vervanging toe, hij is bijna op en het spul ziet er nu ook gewoon smerig uit, zoals dat altijd gaat bij wenkbrauwgels.
- FIT me concealer: Dit is mijn favoriete concealer, maar ik heb hem al bijna 2 jaar. Ik vind het dan wel zo fris om hem te vervangen, omdat hij minder hygiënisch is dan een concealer uit een tube. Ik heb normaal kleur #15, maar eigenlijk is die iets te donker in de winter, dus hopelijk kan ik nog ergens een lichtere vinden!
- Basecoat: Ik lak vrij vaak mijn nagels, en doe dan altijd eerst basecoat op om verkleuring tegen te gaan. Deze van essence (zie foto) is bijna op. Een nieuwe dus!
- Telefoon Oplader: Ik heb mijn telefoon al 2,5 jaar, en het kabeltje begint nu een beetje kuren te krijgen. Soms wil hij niet opladen en soms herkent de computer hem niet meer als ik hem met USB verbind.
- Laptophoes: Deze moet ik echt al ZO LANG kopen. Ik heb mijn laptop al anderhalf jaar, en af en toe neem ik hem mee naar de universiteit. En ik doe dat door hem in zo'n linnen tasje te doen en hem dan in m'n rugzak te doen. Lekker skeer. Nu echt op zoek naar een volwaardige hoes dus.

Pfoeee, dat was het. Een langer verhaal dan ik in eerste instantie had verwacht. Hopelijk ben je ondertussen niet in slaap gevallen :p
Volgende week ga ik 2 dagen naar Londen, ik hoop dan een groot deel van mijn boodschappenlijst te kunnen afstrepen!
En als afsluitertje:

Een paar van mijn Rainbow Loom creaties :D

Bedankt voor het lezen!

x

3 opmerkingen:

  1. Ik maak ook altijd lijstjes, anders vergeet ik gegarandeerd de helft :-) Londen, leuk vooruitzicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als tip voor vervanging van je geliefde Catrice poeder: Essence All About Matt! Hij is ook transparant en houdt je gezicht perfect mat. Trouwens, hij is ook lekker budget, haha ;)
    (Ik hoop dat ik nog op tijd ben met mijn reactie!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb je het over de losse of vaste poeder? Ik heb de vaste al, maar omdat ik een kabuki gebruik werkt een losse beter. Maar die van essence kan ik nergens vinden :(

      Verwijderen